0

Biznes zrodzony z pasji!

fot. Mat. prasowy

Garść wiedzy, szczypta przebojowości i kropla autopromocji – to recepta na udany biznes.

Może nie jest to tajemna wiedza, która wystarczy do zbudowania globalnej firmy, ale warto zacząć od małego przedsięwzięcia, a kto wie, co przyniesie czas? Wielcy tego świata, tęgie głowy biznesu i potentaci światowych rynków zaczynali od pomysłu i umiejętności wdrożenia go w życie.

XXI wiek to czas, w którym Internet stał się powszechnie używanym narzędziem biznesowym. Reklama prasowa czy outdoorowa, a nawet ta telewizyjna powoli zostają wypierane przez promocję w sieci. Ułatwia ona dotarcie do odbiorców, często staje się bezpłatnym narzędziem reklamy, a jednocześnie ma ogromny zasięg. Nietrudno więc zdobyć dziś rozgłos, dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i czerpać korzyści ze swoich pasji. Przemierzając bezdroża Internetu spotyka się coraz więcej osób, które przekuły hobby w pracę i pozwoliły dziesiątkom czy nawet tysiącom odbiorców dostrzec swoje umiejętności i śledzić kolejne etapy rozwoju.

Najlepszym przykładem na to, że internetowa promocja jest skuteczna, są rozwijające się i modne w ostatnim czasie blogi, vlogi czy konta w serwisach społecznościowych jak Facebook i Instagram, dotyczące kosmetologii. Coraz więcej dziś blogerek modowych, wizażystek czy kosmetyczek, które swoje pasje do pielęgnacji przekuwają w biznes. Dzięki temu oglądać możemy dziewczynę, której przygoda z makijażem zaczęła się od szkolnych problemów z cerą, a dziś jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych twarzy na youtubie. Sukcesem cieszą się wszelkie kanały z modowymi poradami, dowiadujemy się jaki makijaż wybrać do pracy, a czym zauroczyć na randce. Coraz więcej blogów poświęcanych jest recenzjom kosmetyków, a na licznych profilach Facebooka i Instagrama oglądać można zdjęcia paznokci hybrydowych, wykonanych przez zaprzyjaźnioną manicurzystkę, która reklamuje swoje usługi. Dużym zainteresowaniem cieszą się też strony, na których można podejrzeć porady na codzienne stylizacje i modowe lifehacki ułatwiające poranne wyjście. W wielu przypadkach takie hobby jest zajęciem dodatkowym do regularnej pracy i bonusowym źródłem dochodów.

Wiele osób boi się podjąć wyzwania, żyją w przeświadczeniu, że stworzenie własnego biznesu i zdobycie klientów to skomplikowany proces dla „mądrych głów”. Tak – wiedza jest niezbędna, ale nie trzeba jej też daleko szukać. W zasięgu ręki mamy do wyboru szkoły, kursy i szkolenia, z których można wynieść sporo wiedzy teoretycznej i praktycznej. Kosmetologia i pokrewne jej dziedziny cały czas się rozwijają, trzeba być na bieżąco z trendami, konieczne są ciągłe szkolenia. Taką możliwość dają szkoły policealne, które oferują roczne czy dwuletnie kursy lub warsztaty doszkalające. W szkole policealnej Gowork w Warszawie można zdobyć tytuł technika usług kosmetycznych, rozwinąć umiejętności wizażu, fryzjerstwa, manicure’u. To dobra opcja dla tych, którzy chcą pogłębiać swoją wiedzę, pasjonuje ich pielęgnacja ciała, ale brakuje im trochę warsztatu. Łatwo jest powoli rozwijać biznes, zbierać pieniądze, które w późniejszym etapie inwestuje się we własne studio czy profesjonalne sprzęty.

Coraz więcej szkół policealnych ma w swojej ofercie kierunki, których ukończenie pozwala na rozwój własnego biznesu. Po zdobyciu tytułu technika usług kosmetycznych możesz spełniać się w zawodzie. Zajęcia prowadzone są na profesjonalnym sprzęcie, poznaje się tajniki masażu i kosmetologii. Warszawa to jedno z miast w Polsce, w którym oferowanych jest wiele dodatkowych kursów podnoszących kwalifikacje. Warto wybrać szkołę, która łączy naukę z zakresu zabiegów pielęgnacyjnych, chemii kosmetycznej i dermatologii, a co najważniejsze nie przekazuje jedynie teorii, ale dodatkowo uzupełnia ją wiedzą praktyczną i ćwiczeniami.

Dawniej wizyta u kosmetyczki, fryzjerki czy masażysty była usługą luksusową. Dziś pielęgnacja ciała stała się powszechna i ogólnodostępna, nie tylko dla kobiet. Ludzie zestresowani życiem w ciągłym biegu coraz częściej korzystają z usług masażystów, kobiety dbają o fryzurę nie tylko w wyjątkowych momentach, ale również na co dzień. Makijaż permanentny stał się normą, a bez hybryd na paznokciach niektórzy nie pojawiają się w towarzystwie. Nie dziwi więc fakt, że salony urody można spotkać prawie na każdej ulicy, wokół coraz więcej wykształconych techników usług kosmetycznych, a topowi wizażyści stają się celebrytami. Brak środków na rozwój profesjonalnego studia kosmetycznego nie jest jednak przeszkodą w rozwoju. Niewielka działalność jest w zasięgu każdego. Jeżeli masz na siebie pomysł i rozwijasz umiejętności, to kolejnym etapem w dążeniu do sukcesu jest promocja w Internecie, która dobrze zorganizowana może być bezpłatna, a dociera do szerokiego grona odbiorców. Założenie bloga czy konta na jednym z portali społecznościowych nic nie kosztuje, a może być zalążkiem większego biznesu.

To, jak spożytkujesz swoją wiedzę i umiejętności, zależy tylko od Ciebie. Warto pomyśleć, czy twoje hobbystyczne zajęcia nie mogą przynieść także korzyści materialnych. Mały biznes jest w zasięgu ręki każdej osoby, a najważniejszy jest pomysł na siebie i chęć działania. Szkól swoje umiejętności i rozwijaj pasje, a zacząć możesz od szkoły policealnej GoWork, w której zdobędziesz całą niezbędną wiedzę.

18 sierpnia 2016 18:37
[fbcomments]