0

Kolportaż ulotek w Warszawie – roznoszenie ulotek nadal skuteczne

Ulotka w skrzynce
fot. mat. prasowy

Czy jest jeszcze sens kolportować ulotki oraz plakatować ulice Warszawy?

Wiele osób zadaje sobie pytanie – czy stare, popularne metody reklamy są jeszcze „na topie”? Mimo rozwoju innych mediów, kolportaż ulotek to nadal skuteczna forma reklamy (przede wszystkim tania), o czym przekonują się mieszkańcy Warszawy doświadczając kolportażu na ulicach, a nawet spoglądając do swoich skrzynek pocztowych.

Czy kolportaż jest nadal skuteczny?
Warszawa cała w ulotkach

O opinię na temat dystrybucji reklam zapytaliśmy specjalistów, którzy zajmują się właśnie materiałami promocyjnymi. Odpowiedź jest dość oczywista:

Mimo wysokiej konkurencji, Warszawa jest w czołówce, jeśli chodzi o kolportaż ulotek w praktycznie każdej formie. To nadal skuteczna forma reklamy. Kto skończył się reklamować w ten sposób, pozwolił konkurencji na wykorzystanie szansy.

mówi pracownik agencji Brocool Kolportaż, który dystrybucją materiałów promocyjnych zajmuje się od lat.

Marketingowcy prześcigają się w coraz to bardziej wymyślnych formach promocji. W aplikacjach komórkowych znajdziemy wyskakujące okienka z ofertami sklepów i usług. Gromadzone przez strony internetowe informacje, tak zwane pliki cookies sprawiają, że pojawiające się bannery są trafnie spersonalizowane. Dzięki postępującej technologii, można również przewidywać, czym w przyszłości klient może się zainteresować. Chodzą pogłoski, że zaawansowane algorytmy potrafią przewidzieć nawet, czy kobieta jest właśnie w ciąży i zacząć wyświetlać jej oferty dziecięcych ubranek.

Tradycyjnych ulotek jednak wciąż przybywa, niedługo utoniemy w stertach kolorowych materiałów promocyjnych. Stolica jest sercem całego Państwa, biznes rozwija się bardzo intensywnie, wszystkie najważniejsze wydarzenia i koncerty odbywają się właśnie w Warszawie.

Firmy zajmujące się dystrybucją ulotek szukają wciąż chętnych osób do rozdawania materiałów reklamowych oraz plakatowania, zapotrzebowanie jest bardzo duże. Widujemy coraz więcej młodych osób na ulicach, wręczających reklamy albo wieczorami wrzucającymi karteczki do naszych skrzynek.

Oprócz ulotek, w Warszawie
znajdziemy także plakaty

Plakatowanie na terenie miasta to nie nowość. Każde duże miasto ma to do siebie, jednak Warszawa w szczególności – to tu odbywają się przecież wszystkie wydarzenia z kraju. Mowa oczywiście głównie o koncertach, których plakaty są nieodłączną częścią. Oprócz koncertów reklamowane są również liczne wystawy, spektakle oraz eventy – stolica jest sercem wszystkich popularnych atrakcji.

Wielkie kolorowe reklamy znajdziemy za każdym zakrętem, nie tylko na słupach specjalnie do tego przeznaczonych. Stacje metra, przystanki, ściany budynków, drzewa. Firmy prześcigają się tworzeniu coraz bardziej atrakcyjnych bilbordów, dużo z nich zyskuje ruchome albo wystające elementy. Popularne są wszelkiego rodzaju świecące neony i inne dobrze oświetlone napisy. Uznanie zyskują reklamy wyświetlane na ledowych tablicach oraz dużych ekranach, pozwala to na przedstawienie wielu ofert w jednym miejscu, a wolnej przestrzeni jest coraz mniej.

Przy plakatach można znaleźć kody QR i tagi NFC, po zrobieniu im zdjęcia albo przyłożeniu telefonu można otrzymać jeszcze więcej szczegółów na ekranie smartfona. Marketingowcy chcą tym sposobem zjednoczyć sobie również odbiorców uwielbiających technologiczne nowinki.

Plakaty często są przedmiotem sporów, ponieważ nie wszyscy respektują przepisy dotyczące ich rozwieszania, robią to na terenie prywatnych budynków oraz na niedozwolonych przestrzeniach. Żeby temu zapobiec przybywa słupów reklamowych, które kojarzą się z zagranicznymi miastami. Reklamowe grafiki potrafią dodać otoczeniu uroku gdy są rozmieszczane z umiarem, dlatego rozwieszaniem ich powinny trudnić się wyłącznie profesjonalne firmy znające obowiązujące zasady prawne. Pozwoli to uniknąć wielu problemów i konfliktów, a zachowanie reklamowej kultury pomoże zmniejszyć niechęć do tej formy promocji.

Cennik kolportażu ulotek
– co firma to obyczaj

Dystrybucja ulotek to duży i wciąż opłacalny biznes.
Potrzeba coraz większej ilości kolporterów do ich roznoszenia, ponieważ przybywa klientów szukających takiej usługi reklamowej. Każda firma roznosząca ulotki ma swoje ceny. W Warszawie rozbieżność jest dość duża – cena to jednak wyznacznik efektu z kampanii, co znacząco przekłada się na konwersję. Więcej płacisz – otrzymujesz bardziej zaawansowany plan dystrybucji i lepsze warunki raportowania. Mniej płacisz – Twoje materiały promocyjne roznoszone są jak przed dwudziestoma laty, a potwierdzenie o ich dostarczeniu do odbiorców jest równoznaczne z: „tak, roznieśliśmy Pana ulotki„.

Zanim zdecydujesz się, żeby zaufać jakiejś firmie zajmującej się kolportażem, dokładnie przejrzyj ich ofertę i sprawdź czego dokładnie możesz się spodziewać. Nie ma sensu tracić nerwy spierając się potem o nierozniesione broszury tego dnia którego chcieliśmy, albo o za małą ilość osiedli do których dotarły materiały reklamowe.

Wiele firm zajmujących się rozprowadzaniem ulotek ma szeroką ofertę usług i zależnie od zasobności portfela klienta oferują coraz bardziej profesjonalne usługi.

My reprezentujemy zupełnie inną jakość idąc w stronę nowoczesnych metod przygotowania kampanii.

– mówi strateg agencji Brocool Kolportaż do spraw dystrybucji.

Kolportaż dostosowywany jest pod specyfikę danego zamówienia, a raporty są bardzo szczegółowe. Standardowy cennik kolportażu to od 3 do 9 groszy za każdą rozniesioną ulotkę (zakładając format od A6 do A4 i stosunkowo „małą” gramaturę).

Firmy nieustannie podnoszą jakość swoich usług oraz poszerzają oferty. Nie ma innego sposobu, żeby zachęcić do sobie klientów, zwiększanie efektywności reklamowych działań jest najlepszym sposobem żeby zarobić więcej na tradycyjnych ulotkach.

Rozdawanie ulotek do rąk przechodniów
– czy to nadal działa?

Miasto pełne jest kolporterów, a ludzie niezbyt chętnie biorą ulotki do rąk – czy to prawda?

Niekoniecznie. Można na to patrzeć dwojako – gdyby wszyscy przestali się reklamować w ten sposób i zrezygnowaliby z rozdawania materiałów promocyjnych, skorzystaliby na tym ci, którzy nadal je rozdają. Dlatego nikt nie rezygnuje, a korzyści z takiej reklamy nadal płyną. Można nawet stwierdzić, że popularność tego rodzaju promocji firmy wciąż rośnie, co świadczy o tym, że nie prędko ulotki znikną z naszych ulic i skrzynek pocztowych.

Ludzie nadal jednak niezbyt chętnie przyjmują ulotki, często od razu trafiają do najbliższych śmietników. Są jednak sposoby żeby ich do tego zachęcić. Można znaleźć wiele technik, które zachęcą przechodniów do pozytywnego przyjęcia ulotki. Wraz z profesjonalnymi agencjami, zajmującymi się kolportażem, nie trudno znaleźć optymalne rozwiązanie.

Dużo firm oferuje rabaty osobom posiadającym broszurkę, bardzo popularne są kupony zniżkowe rozdawane przez firmy gastronomiczne. Taka forma reklamy jest często przyjmowana z dużym entuzjazmem, ulotki bywają wręcz rozchwytywane. Rabat nie musi być bardzo duży, zyski związane z większą ilością klientów na pewno zrekompensują cenowy upust. Ważna jest również lokalizacja w której materiały są rozdawane. Odpowiednie ustawienie kolporterów w strategicznych miejscach, na przykład – skrzyżowanie w okolicy galerii handlowej, to bardzo istotna kwestia.

Jest wiele szczegółów które mogą sprawić, że reklama będzie skuteczniejsza. Istotny jest nawet wygląd osób, które zajmują się kolportażem ulotek. Ładna i uśmiechnięta blondynka w czerwonej sukience będzie bardziej skuteczna w pracy, niż zaniedbany chłopak w dresie.

Warto zadbać również o firmowe stroje dla pracowników rozdających ulotki na ulicy, pozwala to na jeszcze lepszą promocję firmy. Bardzo skuteczne są też kolorowe przebrania, materiały reklamowe są szczególnie chętnie przyjmowane przez osoby przebrane za pluszowe postaci, dzieci na pewno nie przejdą obojętnie obok takiej atrakcji i pociągną za sobą rodziców.

Ulotki w skrzynkach pocztowych

Czy ich roznoszenie nie oburza mieszkańców Warszawy?

Warszawskie skrzynki pocztowe są pełne ulotek, a mimo to nadal ich przybywa. Niektórzy mieszkańcy przygotowują oddzielne skrzynki na reklamy, a ich zawartość od razu trafia do kosza. Część reklam ma kiepski przekaz lub są roznoszone w złych rejonach – kiepskie targetowanie nie sprzyja korzyściom z kolportażu. Materiały reklamowe powinny trafiać tam, gdzie będą zauważone, a nie do skrzynek osób, których zainteresowania nie zdobędziemy. Oferty związane z usługami luksusowymi powinny być kolportowane w zamożniejszych dzielnicach, a nie w obszarze tanich mieszkań bezczynszowych. Bardzo dobrze sprawdzają się materiały informujące o wszelkich promocjach lub rabatach. Mieszkańcy mniej zamożnych dzielnic z chęcią skorzystają z bonów rabatowych, albo przejrzą gazetkę z najnowszymi promocjami.

Wszystko trzeba przemyśleć, źle zorganizowana kampania, to wyrzucone pieniądze w błoto. Dlatego najlepiej korzystać z ofert profesjonalnych firm, które znają się na najnowszych technikach kolportażu oraz trendach. Nie warto oszczędzać i planować reklamową kampanię na własną rękę, można bardzo wiele stracić przygotowując materiały promocyjne, które nie dotrą do odpowiednich odbiorców.

Lepiej nie narażać się na zdenerwowanych klientów, ponieważ mało kto lubi znajdować tonę nieinteresujących go ulotek w swojej skrzynce. Niektórzy mogą nawet zapamiętać nazwę firmy i zniechęcić się do niej. Reklama trafna oraz zgodna z zainteresowaniami, potrzebami odbiorcy jest bardziej akceptowalna i mniej zdenerwuje mieszkańców, gdy znajdą ją po otworzeniu swojej skrzynki pocztowej.

Mimo pozornego nadmiaru ulotek,
Warszawiacy są na nie podatni

Może i jest pozornie zbyt wiele ulotek na ulicach Warszawy, ale to nie zmienia faktu, że kolportaż materiałów reklamowych jest nadal bardzo skuteczny. Gdyby nie był, nie zajmowalibyśmy się nim.

powiedział specjalista z agencji Brocool, który podzielił się z nami swoim doświadczeniem.

Skuteczna kampania reklamowa to duże przedsięwzięcie – trzeba stworzyć atrakcyjne, kolorowe materiały, znaleźć miejsca, gdzie można je przedstawić pożądanym odbiorcom oraz zadbać o wystarczającą ilość kolporterów. Reklama w formie elektronicznej, w porównaniu do klasycznych plakatów i broszur wydaje się atrakcyjną, prostą opcją. Wystarczy paru informatyków, pozycjonerów, może jeszcze jakiś grafik. Ilość odbiorców jest ogromna, niemal każdy korzysta z mediów społecznościowych, aplikacji mobilnych i wyszukiwarek.

Mogłoby się wydawać, że ulotki są już przedawnione, a dostarczanie ich potencjalnym klientom problematyczne i nieskuteczne w porównaniu do poświęconego czasu oraz nakładów. Skłamalibyśmy, gdybyśmy na koniec doszli do takiego wniosku.

Warszawiacy wciąż chętnie sięgają po ulotki, licząc na rabat, zastanawiając się czy może odkryją nowy, ciekawy produkt lub usługę, bądź informację o nadchodzącym wydarzeniu. Słupy z kolorowymi plakatami przedstawiającymi nadchodzące koncerty i wydarzenia nadal przykuwają wzrok – nawet jeśli go nie przyciągają na dłużej, nadal działają na podświadomość.

Jeżeli rozważacie wynajęcie agencji zajmującej się dystrybucją ulotek, albo już nawet oddaliście materiały do wydruku i zastanawiacie się, czy to było dobre posunięcie, to możemy Wam jednoznacznie powiedzieć – tak, kolportaż ulotek jest doskonałą reklamą, a Warszawa doskonałym miejscem do realizacji kampanii.

5 stycznia 2018 09:47

Komentarze