0

Kongres pojazdów elektrycznych

Thor Truck ET-One - w pełni elektryczny ciągnik siodłowy z Los Angeles (www.thortrucks.com)
Thor Truck ET-One – w pełni elektryczny ciągnik siodłowy z Los Angeles (www.thortrucks.com)
fot. Thor Trucks ,Inc.

Ostatnia szansa by zarejestrować swój udział w II Kongresie producentów pojazdów elektrycznych i infrastruktury energetycznej do ich ładowania.

Zgłoszenia zbierane są do wtorku, 9 stycznia.
Organizatorami wydarzenia są m.st. Warszawa, Politechnika Warszawska i Fundacja Nasza Energia. 

II Kongres producentów pojazdów elektrycznych i infrastruktury energetycznej do ich ładowania odbędzie się:

  • 12 stycznia w piątek,
  • w godz. 9.00-14.30
  • Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii
  • Politechnika Warszawska
  • ul. Rektorska 4.

Wydarzenie będzie podzielony na cztery części.

  1. Pierwsza z nich to uroczyste otwarcie wydarzenia i wykłady wprowadzające dotyczące elektromobilności. Gości przywitają m.in. Jadwiga Emilewicz, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Michał Kurtyka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Energii, Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy oraz prof. Stanisław Wincenciak, prorektor ds. rozwoju Politechniki Warszawskiej.
  2. W drugiej części odbędzie się panel prezentacyjno-dyskusyjny dotyczący start-upów, a poprzedzi go wykład „Ekonomista i inżynier, czyli kilka słów o kompromisie naukowym” wygłoszony przez prof. Mirosława Bojańczyka.
  3. Kolejnym z tematów kongresu będą miejskie magazyny energii oraz miejska infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych. Dyskusję poprowadzi Robert Grudziński z Fundacji Nasza Energia, a udział w niej wezmą m.in. czołowi producenci aut elektrycznych.
  4. Ostatnia część wydarzenia poświęcona będzie paliwom alternatywnym (m.in. CNG, LNG, wodór), pojazdom autonomicznym oraz miejskim pojazdom elektrycznym.

Z pełnym programem II Kongresu producentów pojazdów elektrycznych i infrastruktury energetycznej do ich ładowania można zapoznać się z prezentacji w pliku PDF [LINK].

Zaproszenie do udziału w kongresie

W II Kongresie będzie mogło wziąć udział około 200 osób.
Swoje zgłoszenia licznie nadesłali już zarówno naukowcy, jak i przedsiębiorcy.

Wciąż można zarejestrować swój udział. Formularze zgłoszeniowe [LINK] należy przesyłać do wtorku, 9 stycznia. Więcej informacji na temat kongresu na stronie wde.warszawa.pl.

Tematyka II Kongresu pojazdów elektrycznych

Samochód elektryczny, pojazd autonomiczny, elektromobilność, magazyn energii, polski gen motoryzacyjny czy szybkie ładowanie to pojęcia, które budzą coraz większe zainteresowanie. W czerwcu 2016 roku ogłoszone zostały plany elektrombilne, które mają zmienić zacofane technologiczne know-how Polski. Dziś obserwujemy wysyp start-upów samochodowych i energetycznych.

Konstrukcja samochodu elektrycznego, cała jego zasada działania, widziana od strony energetyczno-elektronicznej, jest bardzo skomplikowana, zwłaszcza w konfrontacji z oczekiwanym zasięgiem jazdy i komfortem termicznym. Nie wszystkim udaje się osiągnąć zamierzone rezultaty, choć tego typu pojazdów na rynku jest coraz więcej.

Samochód Tesla zmienił oblicze pożądania elektromobilnego i wyznaczył kierunek myślenia w światowym przemyśle motoryzacyjnym. W kwietniu 2019 roku mają pojawić się pierwsze prototypy polskich pojazdów elektrycznych. Takie przynajmniej plany przedstawia ElektroMobility Poland.

Jaka będzie zatem najbliższa elektromobilna przyszłość Polski? Czy znajdą się pieniądze na prototypy polskich aut elektrycznych? Czy dzięki przesiadce z samochodu tradycyjnego na elektryczny uda się zmniejszyć korki w stolicy? Jakie paliwa będą zasilały elektryczne pojazdy przyszłości? Wreszcie czy polski samochód elektryczny będzie zasilany węglem, czy da kolejny impuls do rozwoju miejskiej, obywatelskiej, energetyki rozproszonej, a w niedalekiej przyszłości do budowy obywatelskich sieci energetycznych niskich napięć prądu stałego?

Podczas II Kongresu, grono reprezentantów administracji rządowej i samorządowej, przedstawicieli nauki oraz ekspertów branżowych zastanowi się nad wyżej wymienionymi problemami. Wspólnie poszukają odpowiedzi na pytanie czy jesteśmy w stanie zamienić emocje związane z elektromobilnością na pracę u podstaw polskiego przemysłu elektromobilnego.

5 stycznia 2018 12:02

Komentarze