0

Polacy odchodzą od gotówki – terminal płatniczy to dziś podstawa

Karty kredytowe - pakiet
Karty kredytowe – pakiet
fot. mat. prasowy

Rozwój technologii internetowych oraz mobilnych sprawił, że Polacy odchodzą od gotówki.

Terminal płatniczy to dziś podstawa.
Rozumieją to zarówno banki, jak i właściciele firm posiadający stacjonarne punkty sprzedaży. Dlaczego nowoczesny terminal płatniczy jest tak ważny dla klientów, banków oraz sklepów?

Według najnowszych badań przeprowadzonych na zlecenie firm obsługujących płatności bezgotówkowe, ponad 60% ankietowanych jako preferowaną formę rozliczeń wskazuje na płatność kartą lub telefonem komórkowym. Warto dodać, że próbę dokonano na osobach powyżej 55 roku życia, czyli osób przyzwyczajonych do posługiwania się gotówką, naturalnie mniej obeznanych z najnowszymi technologiami. Tak wysokie zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi świadczy o tym, że właściciele sklepów stacjonarnych powinni zaopatrzyć się w terminal płatniczy. To ostatni dzwonek, by dokonać zmian i nie stracić klientów.

Dlaczego terminal płatniczy to dziś podstawa?

Pęd życia, tysiące spraw do załatwienia, brak czasu; żyjemy szybko i w taki sposób chcemy również dokonywać płatności. Obecnie klienci nie myślą o tym, by ciągle mieć przy sobie gotówkę. Zdarza się, że to smartfon służy za główny środek płatności poprzez np. BLIK czy też płatności zbliżeniowe z technologią NFC. Zostawiliśmy portfel, nie mamy więc możliwości, by wypłacić pieniądze z bankomatu. Wtedy tym bardziej z pomocą przyjdą nam płatności bezgotówkowe.

Terminal płatniczy – podstawa przedsiębiorcy

Skoro Polacy przyzwyczajają się do płatności bezgotówkowych, kolejnym etapem będzie przygotowanie odpowiednich warunków i możliwości korzystania z terminalów. Do niedawna wiele punktów obsługi posiadało terminal POS zlokalizowany przy kasie czy w określonym miejscu. Obecnie z powodu różnej charakterystyki prowadzonego biznesu (np. usługi na dowóz, obsługa gości restauracji) przydatny jest terminal przenośny. Za mobilny terminal może posłużyć nawet specjalnie zintegrowany smartfon. Jak widać, rozwiązań jest wiele. Każdy przedsiębiorca musi odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie są potrzeby klientów w zakresie płatności i postarać się umożliwić im wszelkie dostępne udogodnienia. Więcej na ten temat w artykule Terminal płatniczy to dziś obowiązek – Polacy pokochali płatności bezgotówkowe.

Terminal płatniczy a gotówka

Nowoczesny terminal płatniczy to nie tylko alternatywa dla gotówki. Terminal POS zlokalizowany w stacjonarnym sklepie, kioskach, czy stacjach benzynowych może posłużyć jako bankomat. Większość urządzeń służących do kontaktu z bankiem i autoryzacji płatności pozwala na wypłatę gotówki. Dzięki takiej funkcji klient nie musi udawać się do siedziby banku lub poszukiwać najbliższego bankomatu, aby wypłacić pieniądze. Może to zrobić „przy okazji”, podczas wizyty w sklepie. By dokonać wypłaty, należy zakupić dowolny produkt, czyli zrealizować płatność na wybraną sumę pieniędzy, a następnie zaznaczyć sprzedawcy, że chcemy również wypłacić daną kwotę. Banki sprzyjają tej usłudze, nie naliczając żadnych prowizji przy dokonywaniu wypłat.

25 czerwca 2019 15:19
[fbcomments]