0

Towarzystwa ubezpieczeniowe wyciągają rękę do branży motoryzacyjnej

fot. mat. prasowy

W Polsce działa ponad 3,5 miliona firm. W ponad 95% są to firmy prywatne, w 80% prowadzone przez osoby fizyczne. Nic dziwnego, że towarzystwa ubezpieczeniowe stale poszerzają swoją ofertę dla tego typu przedsiębiorców. Dobrym przykładem jest tutaj branża motoryzacyjna.

Prowadzenie biznesu związanego z samochodami może być bardziej ryzykowne, niż może się wydawać. Ten rodzaj działalności gospodarczej bardzo często wiąże się bowiem z przejmowaniem pod opiekę majątku o wysokiej wartości, właśnie w postaci pojazdów mechanicznych. Doprowadzenie do zniszczenia lub uszkodzenia powierzonego samochodu może narazić firmę na gigantyczne straty. Warto więc, by przedsiębiorcy ubezpieczali się na taką ewentualność zwłaszcza, że nie są to wcale sytuacje rzadkie. Poniżej przedstawiamy kilka z życia wziętych przykładów.

Kto jest narażony na szczególne ryzyko?

Właściciel komisu samochodowego

Dość powszechną praktyką jest, że przedsiębiorcy prowadzący komisy aut używanych nie skupują ich wszystkich za gotówkę. Często oferują posiadaczom pojazdów jedynie miejsce na swoim placu oraz pomoc w sprzedaży, oczywiście za odpowiednim wynagrodzeniem. Aby jednak używany samochód sprzedać, właściciel komisu musi bardzo często zademonstrować go co najmniej kilku klientom oraz wykonać z nimi jazdy próbne. Właśnie podczas tych czynności naraża się na poważne straty. Jeżeli sprzedawany pojazd posiada tylko polisę OC, a podczas jazdy próbnej dojdzie do stłuczki lub wypadku, to kto odpowie za zniszczenie powierzonego w komis pojazdu? Właściciel komisu! Straty będą tym większe, im cenniejsze auto.

Mechanik

Każdy kto oddaje auto do mechanika chciałby odebrać je w pełni sprawne. Właściciel warsztatu przed wydaniem naprawionego samochodu klientowi powinien więc sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo. W tym celu niezbędne jest przeważnie wykonanie jazdy próbnej. Takich jazd każdy mechanik odbywa dziennie kilka lub kilkanaście, miesięcznie kilkaset, a rocznie nawet kilka tysięcy. Przy takiej liczbie nie trudno o wypadek czy stłuczkę. Jeżeli na pojazd nie było wykupione AC koszty napraw będzie musiał ponieść mechanik.

Przedsiębiorca prowadzący myjnię

To kolejny właściciel firmy, który narażony jest na szczególnie wysokie ryzyko związane z pojazdami. Klienci myjni często pozostawiają mu pod opieką swoje samochody, sami natomiast udają się np. na zakupy czy załatwić inne sprawy. W tym czasie auto ma być umyte, odkurzone i wysuszone. Każdą z tych trzech czynności wykonuje się jednak na innym stanowisku, co oznacza konieczność częstego przestawiania pojazdu. Nie trudno więc o stłuczkę np. pomiędzy samochodami klientów prowadzonymi przez dwóch pracowników myjni. Szkody powinny pokryć polisy OC właścicieli aut, ale obydwaj na pewno nie będą zadowoleni z tego, że mieli odebrać pojazdy czyste, a otrzymali zniszczone i chętnie wystąpią do właściciela myjni o odszkodowanie.

Właściciel parkingu

Trudno wyobrazić sobie bardziej wściekłego klienta niż taki, który zostawia samochód na parkingu strzeżonym, po czym dowiaduje się, że jego auto zostało z niego skradzione. Taka osoba nie będzie mieć żadnej litości na właściciela parkingu i z pewnością wystąpi o wysokie zadośćuczynienie.

Gdzie kupić polisę?

Właściciel komisu czy myjni oraz mechanik to przedsiębiorcy którzy z całą pewnością powinni więc zainteresować się specjalnymi ubezpieczeniami dla firm, które prowadzą działalność związaną z pojazdami mechanicznymi. Jednym z wiodących podmiotów na tym rynku jest Insurance Factory, która od kilkudziesięciu lat zajmuje się ubezpieczeniami przedsiębiorców z branży motoryzacyjnej. Każdy z nich może tam liczyć na indywidualne potraktowanie i ofertę dopasowaną do potrzeb. Z ramowymi warunkami można zapoznać się na stronie https://www.insurancefactory.co.uk/motortrade-insurance/

Kto jeszcze powinien zainteresować się specjalnymi ubezpieczeniami?

Warto także pamiętać, że firmy ubezpieczeniowe które mają w ofercie specjalne ubezpieczenia dla biznesów motoryzacyjnych bardzo często mogą także posiadać ciekawe propozycje w zakresie tradycyjnych polis OC, AC, NWW i Assistance. Oznacza to, że o kontakt z nimi spokojnie mogą się też pokusić np. przedsiębiorcy prowadzący działalność w zakresie transportu, wypożyczalni samochodów, motorów czy kamperów. Ze względu na dużą ilość posiadanych pojazdów oszczędność na pojedynczej polisie zostaje wtedy zwielokrotniona.

31 stycznia 2016 21:58
[fbcomments]