0

W co warto wyposażyć sklep internetowy w 2018?

Komputer
fot. mat. prasowy

Jak rozwijać swój sklep by pozyskać tych klientów, którzy zakupy przez Internet wciąż traktują nieufnie?

Chociaż handel internetowy rozwija się w naszym kraju bardzo dynamicznie, według badania „E-commerce w Polsce 2017” przeprowadzonego przez Gemius, wciąż 38% Polaków postrzega zakupy w sieci jako ryzykowne. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, jedną z szans na rozwój Twojego biznesu jest pozyskanie także klientów z tego grona. Dziś przedstawiamy listę rzeczy, których niezależnie od branży, nie powinno brakować w nowoczesnym e-sklepie w 2018 roku. Klienci zwracają uwagę między innymi na szybkie płatności internetowe i bezpieczeństwo. Sukces zapewni również przemyślana reklama.

Bezpieczeństwo, czyli jedna z barier dla nieświadomych klientów

Zacznijmy od statystyki podanej na początku artykułu. Znacznie więcej niż jedna trzecia Polaków, uważa, że zakupy w sieci są ryzykowne. Obawy klientów wiążą się przede wszystkim z bezpieczeństwem – w końcu zakupy przez internet wymagają podania danych adresowych. Prowadząc biznes e-commerce otwarty na zupełnie nowych klientów, warto podkreślić właśnie kwestie bezpieczeństwa. Połączenia szyfrowane SSL są obecnie standardem, jednak nie każdy potencjalny konsument, który obawia się wykradnięcia danych osobowych ma świadomość jak bardzo skuteczne jest szyfrowanie.

Szybkie i wygodne płatności internetowe

Obawa o bezpieczeństwo nie dotyczy wyłącznie groźby kradzieży danych osobowych. Podobne wątpliwości niektórych mniej świadomych klientów, może budzić bankowość internetowa. Wygodne i bezpieczne płatności internetowe również są obecnie standardem w branży. Warto zapewnić klientom wybór wielu metod płatności, również ze względu na ich wygodę i preferencję. Korzystając z usług firmy Blue Media, największego w Polsce dostawcy płatności, możemy uruchomić wszystkie najpopularniejsze metody płatności internetowych w ramach jednej usługi. Pay by link, karta płatnicza, blik, raty online – im większe możliwości wyboru pozostawisz klientom, tym większa szansa, że skorzystają właśnie z Twojej oferty.

Czas zainwestować w content marketing

Nowoczesne e-sklepy spełniają więcej oczekiwań klientów niż satysfakcjonujące zakupy. Wielu z nich przed podjęciem decyzji oczekuje możliwości lepszego zapoznania się z tematem, fachowej porady, zdania eksperta. Tę funkcję spełnia content marketing, który pomaga przywiązywać klienta do Twojej marki i buduje jej profesjonalny wizerunek. Poza tym im więcej czasu klient spędzi na Twojej stronie, tym mocniej rosną szanse na skuteczną sprzedaż. Tego typu aktywności nie wymagają zresztą dużych nakładów finansowych, możesz rozpocząć działania content marketingowe od prowadzenia bloga. Ma to swoje dodatkowe plusy. Ciekawy content rozchodzi się wirusowo zapewniając dodatkową reklamę. Blog to również dobre narzędzie wspierające pozycjonowanie strony.

Promocja w sieci

W coraz bardziej konkurencyjnej branży e-commerce kluczowe znaczenie ma reklama. Długofalowe efekty osiągniesz przede wszystkim stawiając na pozycjonowanie strony pod kątem najważniejszych dla Twojego biznesu fraz kluczowych. Poza tym rozważ skorzystanie z reklam dynamicznych, remarketingu, sieci afiliacyjnych i innych możliwości promocji w internecie. Jeśli nie wiesz, która z nich będzie najbardziej odpowiednia dla Twojego biznesu i skutecznie przemówi do Twoich potencjalnych klientów, zdaj się na opinię specjalistów.

28 lutego 2018 08:39

Komentarze