0

5 zasad skutecznego odchudzania

owoce, waga i centymetr krawiecki
Źródło zdjęcia fotolia.com, 84142551, Autor: StockPhotoPro
fot. StockPhotoPro (fotolia.com)

Kiedy kolejne diety zawodzą i nie przynoszą oczekiwanych efektów, stopniowo tracimy nadzieję na zrzucenie nadwagi.

Jednak w trakcie odchudzania często popełniamy wiele błędów, które niweczą szanse na idealną sylwetkę. Wbrew pozorom uzyskanie i utrzymanie odpowiedniej figury nie musi być koszmarnie trudne. Z reguły wystarczy wprowadzenie zdrowych nawyków do swojej codzienności i zmiana niektórych przyzwyczajeń.

Pierwsza zasada jest oczywista: zacznij się ruszać.
Wybierz swoją ulubioną formę aktywności fizycznej – taniec, bieganie, pływanie, czy nordic walking. Pamiętaj przy tym, że wbrew obiegowej opinii, sama aktywność fizyczna nie wystarczy, aby uzyskać wymarzoną sylwetkę. Ćwiczenia to nie wszystko. Chociaż wspomagają zrzucanie nadwagi, poprawiają nasze samopoczucie, uskuteczniają budowanie mięśni, to bez odpowiedniej diety trudno osiągnąć dostateczne rezultaty. Oprócz tego wiele osób często uprawiających sport pozwala sobie na różne jedzeniowe ustępstwa, sięgając po niezdrowe przekąski i nie zwracając uwagi na to, co spożywają. Działa tutaj sposób myślenia, wedle którego uprawianie sportu powoduje, że spalamy wszystko na bieżąco. Jednak nie tędy droga – znacznie ważniejszą rolę w procesie odchudzania odgrywa odpowiednia dieta.

Właśnie dlatego druga zasada odnosi się do zmiany nawyków żywieniowych. Wprowadź do swojego jadłospisu dużo warzyw i produkty pełnoziarniste, które stanowią bogate źródło błonnika wspomagającego odchudzanie. Powoduje on uczucie sytości i tym samym zapobiega podjadaniu w trakcie posiłków. Ważne jest jednak, aby same warzywa były świeże. Przechowywanie ich zbyt długo w lodówce lub doprowadzanie do więdnięcia sprawia, że tracą część cennych właściwości. Dlatego przygotowuj swoje posiłki z produktów świeżych, pełnych wartości odżywczych. Jeżeli nie masz czasu na codzienne robienie zakupów i gotowanie lub zależy ci na sprecyzowanej wartości kalorycznej, postaw na dobry catering dietetyczny. Ta metoda zdobywa coraz większą popularność, zapewniając bieżącą opiekę dietetyka, ogromną oszczędność czasu, wygodę i regularne dostarczanie organizmowi dokładnie tego, czego potrzebuje.

Zapomnij o głodówce

W każdej diecie odchudzającej liczy się regularność spożywania posiłków. Dlatego staraj się komponować je tak, aby uniknąć podjadania. To, co pochłaniasz pomiędzy kolejnymi daniami, prawdopodobnie odłoży się w postaci zbędnej tkanki tłuszczowej. Dlatego należy dbać o stałe pory spożywania posiłków. Ustal je sobie na ok. 3,5 do 4 godzin od poprzedniego dania. Za to kolację zjadaj mniej więcej 2 godziny przed snem. Oczywiście ta metoda przyniesie efekty tylko wtedy, jeżeli twoje wybory żywieniowe nie będą polegać na zjedzeniu paczki czipsów, fast-foodów, czy słodyczy. Zasada numer 4 to niedoprowadzanie do wygłodzenia organizmu. Gdy jemy zbyt rzadko, ciało kumuluje zapasy energetyczne. Powoduje to, że zamiast chudnąć, przybieramy na wadze. Ta metoda łączy się z poprzednią: im regularniej jesz, tym mniejsze szanse, że wieczorem rzucisz się na zbyt obfitą lub niezdrową kolację.

Ostatni sposób, który pomoże osiągnąć oczekiwane efekty, to ograniczenie wielkości posiłków. Nawet to, co zdrowe, powinno posiadać odpowiednią wagę. Wszystko, co spożywamy ma kalorie, dlatego warto być świadomym ile żywności pochłaniamy każdego dnia. Jeżeli chcesz stopniowo zacząć jeść mniej wybieraj mniejsze talerzyki i miski. Wbrew pozorom takie „oszukiwanie umysłu” przynosi naprawdę zaskakujące efekty. Często „jemy oczami” ale nasz mózg szybko przyzwyczaja się do nowych warunków. Pamiętaj, że aspekt psychologiczny odgrywa ogromną rolę w procesie odchudzania.

4 sierpnia 2018 11:11

Komentarze