0

100 nowych autobusów Mobilisa na ulicach Warszawy

fot. mat. prasowy

Grupa Mobilis rozpoczęła realizację 7,5-letniego kontraktu na obsługę komunikacji miejskiej w stolicy.

50 przegubowych oraz 50 nieprzegubowych (9 metrów) nowych autobusów wyjechało na ulice Warszawy. Wszystkie spełniają europejską normę emisji spalin Euro VI i zapewnią pasażerom wyżsoki standard podróży

W ramach przygotowań do realizacji nowych kontraktów firma zmodernizowała i rozbudowała zajezdnię autobusową w Ursusie, która pozwoli utrzymać tabor w jak najlepszej kondycji.

Kontrakt podpisany przez ZTM przez firmę Mobilis zakłada, prócz wprowadzenia do ruchu 100 nowoczesnych autobusów, dostarczenie 8 zapasowych (4 marki Solaris Alpino 8,9 LE oraz 4 marki Mercedes-Benz Conecto G). Będą one stanowić rezerwę na wypadek nieplanowanych zdarzeń i okresowych napraw i przeglądów.

Autobusy, według kontraktu, mają przejechać ok. 8 000 000 wozokilometrów rocznie.

Dariusz Załuska, Prezes Zarządu Mobilis Group:

W ramach kontraktu oferujemy nie tylko nowoczesne autobusy. Bardzo istotne są również aspekty związane z jego realizacją, czyli nasi pracownicy. Nasi kierowcy i pracownicy nadzoru bez problemów przeszli egzaminy certyfikujące ich umiejętności, pracownicy zaplecza technicznego przeszli odpowiednie szkolenia, a kadra kierownicza perfekcyjnie zna wymagania, którym musimy sprostać. Cały personel dedykowany do obsługi tych kontraktów zatrudniony jest na pełen etat w ramach umowy o pracę.

Andreas Strecker, Prezes Solaris Bus & Coach:

Dostarczone przez firmę Solaris autobusy napędzane są silnikami spełniającymi najbardziej restrykcyjną normę emisji spalin Euro6. Z kolei poziom bezpieczeństwa w autobusach podnosi między innymi system monitoringu składający się aż z 7 kamer. Rejestrują one obraz zarówno z przestrzeni pasażerskiej, ale także z kabiny kierowcy. Monitorują wszystko, co dzieje się przed autobusem, za nim i z boku.

Antonio Cavotta, Prezes EvoBus Polska

Silniki we wszystkich Conecto G zabudowywane są w taki sposób, aby zapewnić możliwość pełnego obniżenia podłogi od przedniego wejścia aż po tył. Dodatkowo, wszystkie pojazdy nie tylko spełniają najbardziej restrykcyjną normę dopuszczalnych emisji spalin Euro VI, ale są praktycznie na granicy wykrywalności.

Anetta Knitter, Prezes Zakładu Elektronicznego SiMS

W autobusach zastosowano najnowocześniejszy system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemy ułatwiające lokalizację pojazdów i sprawne zarządzanie flotą. W stołecznych autobusach wykorzystano również system monitoringu produkcji SiMS, który wraz z naszym autorskim oprogramowaniem daje wiele możliwości w tym między innymi podgląd online do nagrań, który w otaczającej nas rzeczywistości znajduje coraz szersze zastosowanie i ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo pasażerów.

Zajezdnia

W ramach przygotowań do realizacji nowych kontraktów firma zmodernizowała i rozbudowała zajezdnię autobusową w Ursusie przy ul. Posag 7 Panien, która ma zapewnić odpowiednią obsługę techniczną nowego taboru.
Jest ona wyposażone w nowoczesną ścieżkę diagnostyczną, wydajny i bezpieczny punkt tankowania paliw oraz dwie przyjazne dla środowiska myjnie z zamkniętym obiegiem wody. Autobusy są parkowane na ponad 1 ha powierzchni wyłożonej kostką oraz przygotowanej zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Grupa Mobilis wspiera komunikację miejską w Warszawie od 2003 r.

Mobilis Group autobusy Mercedes-Benz
9 sierpnia 2016 17:11
[fbcomments]