0

Tramwajarze otworzyli koperty

Bezpiecznie tramwajem
fot. MPawlik

Spółka Tramwaje Warszawskie otworzyła oferty w przetargu na 213 tramwajów za 2.3 miliarda złotych.

Zamówienie obejmuje zakup 213 tramwajów, w tym 123 tramwajów w zamówieniu podstawowym oraz 90 tramwajów w ramach opcji. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na to zamówienie blisko 1,9 mld zł netto (ponad 2,3 mld zł brutto).

Oferty złożyli:

  1. Wykonawcy występujący wspólnie:
    • Stadler Polska Sp. z o.o.
      Targowa 50, 08-110 Siedlce
    • Solaris Bus & Coach S.A.
      Obornicka 46, Bolechowo Osiedle
      62-005 Owińska
    • Solaris Tram Sp. z o.o.
      Obornicka 46, Bolechowo Osiedle
      62-005 Owińska

      2 208 510 649 zł brutto

  2. Hyundai Rotem Company
    37, Cheoldobangmulgwan-ro, Uiwang-si
    Gyeonggi-do 16082
    Republika Korei

    2 235 914 926 zł brutto

  3. Škoda Transportation a.s.
    Emila Škody 2922/1, 301 00 Pilzno
    Republika Czeska

    2 720 019 844 zł brutto

  4. Pojazdy Szynowe PESA
    Bydgoszcz Spółka Akcyjna
    ul. Zygmunta Augusta 11, 85-082 Bydgoszcz

    2 722 004 980 zł brutto

  5. Alstom Konstal S.A.
    ul. Metalowców 9, 41-500 Chorzów

    3 418 506 548 zł brutto

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami:

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami (podano wagi i kryteria oceny):

  1. 53%
    Cena oferty
  2. 20%
    Pracochłonność czynności obsługowych do przebiegu 1 mln km
  3. 9%
    Zużycie energii
  4. 5%
    Nacisk osi tramwaju na tor
  5. 3%
    Długość płaskiej podłogi
  6. 2%
    Odległość dolnej krawędzi otworu drzwi dwustrumieniowych od osi wzdłużnej
  7. 2%
    Nachylenie podłogi
  8. 2%
    Poziom dźwięku na zewnątrz tramwaju
  9. 2%
    Poziom dźwięku wewnątrz tramwaju na postoju
  10. 2%
    Okres gwarancji

Różne typy tramwajów

Przedmiotem zamówienia podstawowego będzie 85 tramwajów dwukierunkowych oraz 18 tramwajów jednokierunkowych niskopodłogowych o długości do 33 m, a także 20 tramwajów niskopodłogowych jednokierunkowych o długości do 24 m. W ramach opcji spółka będzie mogła zamówić 45 tramwajów niskopodłogowych dwukierunkowych o długości do 33 m i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości do 33 m.

Tramwaje zostaną skierowane na trasy w ramach powstających projektów współfinansowanych lub przewidzianych do dofinansowania przez Unię Europejską:

  1. Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru
    10 tramwajów,
  2. Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa wraz z zakupem taboru oraz infrastrukturą towarzyszącą
    50 tramwajów,
  3. Budowa tramwaju na Gocław w Warszawie wraz z zakupem taboru
    18 tramwajów,
  4. Zakup taboru tramwajowego dla obsługi tras tramwajowych w Warszawie
    20 tramwajów dwukierunkowych
    20 tramwajów jednokierunkowych,
    w przypadku możliwości pozyskania środków finansowych z Unii Europejskiej projekt zostanie zgłoszony do dofinansowania

Pozostały zakres zamówienia 

Zamówienie obejmuje ponadto specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjny, pakiet materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej oraz wykonywanie napraw powypadkowych w okresie gwarancji na tramwaje.

Tramwaje w ramach zamówienia podstawowego powinny być dostarczone do 30 kwietnia 2021 roku, a w ramach opcji do 30 czerwca 2023 roku. Spółka skorzysta z prawa opcji pod warunkiem posiadania na to środków finansowych.

Dostawa pierwszego tramwaju w ramach zamówienia podstawowego planowana jest na przełomie II i III kwartału 2019 roku.

Wymagane doświadczenie

Wykonawcy zainteresowani realizacją zamówienia muszą wykazać się doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat dostaw co najmniej 15 fabrycznie nowych tramwajów z napędem energoelektronicznym i niską podłogą, które zostały dopuszczone do eksploatacji z pasażerami.

Duża  wymiana taboru

Ogółem od 2007 r. do stolicy trafiło łącznie 311 nowych tramwajów (15 szt. 120N, 30 szt. 123N, 186 szt. 120Na, 50 sz. 128N i 30 szt. 134N), w tym aż 281 niskopodłogowych.

Nowe tramwaje zastąpiły tramwaje 13N, których wiek przekraczał 40 lat a często dochodził do 50 lat.

Ostatni, aż tak duży, kontrakt na dostawę 186 szt. tramwajów typu 120Na Swing o wartości 1,5 mld zł podpisaliśmy w 2009 roku i był on jednym z największych tego typu w Europie (179 tramwajów uzyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w wysokości 80 proc. wartości netto). 8

0 tramwajów niskopodłogowych, zakupionych w ramach kolejnych trzech kontraktów, wprowadzonych do eksploatacji, również uzyskało dofinansowanie 80 proc.

Tramwaje Warszawskie

19 maja 2017 15:29
[fbcomments]