0

Tramwaje Hyundaie

Tramwaj Hyundai Rotem
Tramwaj Hyundai Rotem
fot. Kim Minseong (Wikimedia)

Tramwaje Warszawskie wybrały najkorzystniejszą ofertę w przetargu na 213 nowych tramwajów.

213 tramwajów to znaczy 123 na pewno i 90 w opcjach.

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma Hyundai Rotem Company.

Nowe wagony pojadą nie tylko po już istniejących torowiskach, ale wyjadą także na nowe np. na Gocław lub do Wilanowa.

W zamówieniu podstawowym kupimy 123 tramwaje oraz 90 w ramach opcji.
Hyundai Rotem Company zaproponował, że zbuduje je za 1 mld 852 mln zł netto.
Zakup uzyskał częściowe dofinansowanie z funduszy UE.
W postępowaniu przetargowym wpłynęły także inne oferty.

Oferta konsorcjum Stadler Polska i Solaris Tram jeszcze w grudniu 2018 r. została odrzucona z uwagi na zaproponowane terminy niezgodne z wymaganiami Tramwajów Warszawskich.

Propozycja kolejnego producenta – Pesa  – przekraczała kwotę, jaką zaplanowano na zakup.

Przetarg na tramwaje

Nowe tramwaje

jakie one będą?

Ze względu na różne potrzeby przewozowe, w imieniu warszawiaków,  Tramwaje Warszawskie chce kupić trzy rodzaje szynowych pojazdów, o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i w wersji dwukierunkowej. Wszystkie nowe tramwaje będą niskopodłogowe, co oznacza, że będę przyjazne niepełnosprawnym i opiekunom z dziećmi w wózkach. Tramwaje będą klimatyzowane, wyposażone w monitoring, w system informacji pasażerskiej oraz w zasobnik energii.

Tramwaj Hyundai Rotem

Terminy

Tramwaje w ramach zamówienia podstawowego producent powinien dostarczyć do końca października 2022 roku, a w ramach opcji do końca października 2023 roku. Dostawy wagonów rozpoczną się w ciągu 22 miesięcy od podpisania umowy, którą poprzedza zgodnie z procedurami prawa zamówień publicznych kontrola prowadzona przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

Tramwajowy lider

Tramwaje Warszawskie używają obecnie niemal 530  tramwajów i składów tramwajowych jeżdżących w parach. 311 wagonów, czyli aż 59% floty tramwajowej to wagony niskopodłogowe. Dzięki naszemu zakupowi pasażerowie będą częściej mogli podróżować niskopodłogowymi, wygodnymi wagonami. Już dziś Warszawa, wśród miast eksploatujących tramwaje, może się pochwalić najwyższym w Polsce procentowym udziałem wagonów niskopodłogowych kupowanych jako nowe.

Statystyka tramwajów

10 lutego 2019 19:46

Komentarze