0

Urząd szuka projektanta ul. Kondratowicza

Ulica Ludwika Kondratowicza - skrzyżowanie z ul. Malborską przy Urzędzie Dzielnicy Targówek.
Ulica Ludwika Kondratowicza – skrzyżowanie z ul. Malborską przy Urzędzie Dzielnicy Targówek.
fot. Google Street View

Dużo zieleni, nowe chodniki i drogi rowerowe, uporządkowane parkowanie – tak będzie wyglądała ul. L. Kondratowicza po wybudowaniu metra.

Urzędnicy szukają projektanta

budowy nowej ulicy.

Metro dojedzie na Bródno w 2022 r.
Na ul. Kondratowicza będą dwie stacje metra:

  • Kondratowicza
    przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i L. Kondratowicza
  • Rembielińska
    przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej.

Tu zakończy się druga linia metra w prawobrzeżnej Warszawie.
Urzędnicy mają już decyzję środowiskową i projekty, a w tym roku ogłoszony zostanie przetarg na budowę. Mieszkańcy tego kilkudziesięciotysięcznego osiedla zyskają szybki i sprawny dojazd do centrum miasta.

Bródno - widok przez skrzyżowanie Kondratowicza, Rembielińskiej i Bazyliańskiej na kościół rzymskokatolicki pod wezwaniem. Św Włodzimierza.
Bródno – widok przez skrzyżowanie Kondratowicza, Rembielińskiej i Bazyliańskiej na kościół rzymskokatolicki pod wezwaniem. Św Włodzimierza.
fot. MPawlik

Miejska aleja

Budowa metra na Bródnie to także zmiany na powierzchni. Ulica Ludwika Kondratowicza, główny trakt osiedla, przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastąpiła na ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka II linii metra.

Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy:

Kluczem do przygotowania tak dużych zmian były szerokie konsultacje społeczne. To dzięki zaangażowaniu mieszkańców wprowadzimy rozwiązania, które zmienią ul. L. Kondratowicza w estetyczną i przyjazną dla wszystkich zieloną aleję.

Koncepcja zaprezentowana latem zeszłego roku przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy i Iwonę Wujastyk, przewodniczącą Komisji Infrastruktury i Inwestycji rady miasta zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Przebudowane zostaną wszystkie skrzyżowania, a także oświetlenie wzdłuż całej ulicy.

Projektant poszukiwany

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na wykonanie niezbędnej dokumentacji. Zwycięska firma będzie miała 1,5 roku na przygotowanie symulacji ruchu i opracowanie na ich podstawie szczegółowych rozwiązań drogowych. Wykonane zostaną również projekty nasadzeń zieleni i zabezpieczenia instalacji podziemnych przez rozrostem korzeni drzew (wzorem tych zastosowanych na ul. Świętokrzyskiej). Szczegółowy projekt zostanie przedstawiony mieszkańcom na spotkaniach informacyjnych. Dokumentacja ma być gotowa w drugiej połowie przyszłego roku, tak aby na jej podstawie można było zrealizować przebudowę ulicy w ramach odtworzenia po budowie końcowego odcinka II linii metra.

Nie tylko ulica

Ale zmiany na ulicy Kondratowicza związane z budową II linii metra to nie tylko wymiar komunikacji: pieszej, rowerowej, publicznej, samochodowej. To przede wszystkim wielka zmiana jakości przestrzeni publicznej i realizacja postulatów dotyczących Centrum Lokalnego przy ul. L. Kondratowicza, w rejonie Parku Bródnowskiego. Dzięki metru i inwestycji drogowej możliwa będzie realizacja rekomendacji OW SARP dotyczących lepszego powiązania obu stron ulicy i uporządkowania przestrzeni publicznej – chodników, parkowania, małej architektury itp.

Urząd m.st. Warszawy

26 stycznia 2018 18:42
[fbcomments]