0

WIEŚCI Z ŁAZIENKOWSKIEGO

W sobotę w sobotę 23.05.2015 po stronie portu Czerniakowskiego rozpoczął się najważniejszy etap remontu mostu Łazienkowskiego, polegający na opuszczeniu o 5,5 m wcześniej odciętego 60 metrowego fragmentu przeprawy.

Odcięty element mostu opuszczany był w dół na specjalnych siłownikach przesuwających się po wcześniej wbitych w podłoże rurach.

Było to bardzo trudne przedsięwzięcie. Ponad 600 tonowy element mostu musiał być precyzyjnie opuszczany 10 do 15 cm na godzinę. Pracownikom firmy Bilfinger Infrastructure udało się to jednak wykonać w dużo szybszym czasie niż zakładano. O godzinie 19:00 opuszczany element mostu znalazł się w docelowym miejscu.

 

Podobna operacja ma rozpocząć się w środę po Praskiej stronie mostu.

Z założeń technicznych wykonawcy wynika, że w drugiej połowie tygodnia obie odcięte części przeprawy powinny znaleźć się na docelowych poziomach, wówczas rozpocznie się montaż stanowisk do nasuwania nowej konstrukcji która będzie przesuwana po specjalnych torach na łożyskach.

Jak widać na moście Łazienkowskim dzieje się dużo i trzymajmy kciuki za firmę Bilfinger Infrastructure , aby udało im się dotrzymać terminu. Ja osobiście w to wierzę patrząc na postępy,  które ściśle pokrywają się z harmonogramem prac.

Roboty wykonane w tygodniu 18.05 – 24.05.2015

  1. Wbijanie rur stalowych w przęśle nurtowym pod podporę pośrednią – 90%;
  2. Demontaż drewnianych pomostów technologicznych pod konstrukcja stalowego ustroju nośnego;
  3. Wbijanie ścianki szczelnej wokół podpór nr 11 i 10;
  4. Skuwanie torkretu, wiercenie oraz wklejanie łączników na powierzchni podpory nr 9 i 12;
  5. Wykonywanie oczepów i stężeń konstrukcji stalowych służących do opuszczenia przęsła od strony askiej;
  6. Montaż deskowania pod gzyms wspornika na części żelbetowej;
  7. Wykuwanie dylatacji na części żelbetowej -90%;
  8. Wykonanie pól referencyjnych na dolnej powierzchni żelbetowego ustroju nośnego;
  9. Przygotowanie i opuszczenie przęsła między podporami 8 i 9 – strona warszawska (sobota – opuszczanie);

Plan robót na tydzień 25.05 – 31.05.2015

  1. Montaż deskowania pod gzyms wspornika na części żelbetowej;
  2. Przygotowanie i opuszczenie konstrukcji od strony Pragi;
  3. Demontaż dylatacji na części stalowej i kablobetonowej;
  4. Wklejanie kotew i montaż zbrojenia podpory nr 9 i 12;
  5. Wbijanie ścianki szczelnej na podporze 10 i 11;
  6. Demontaż podestów i wyposażenia (media);
  7. Przygotowywanie stanowiska do nasuwania – strona warszawska;
  8. Wbijanie rur stalowych pod podporę pośrednią;
  9. Wykonanie tymczasowych podpór pośrednich w przęśle nurtowym;
  10. Rozpoczęcie wytworu konstrukcji stalowej mostu w wytwórniach;
  11. Wytwór stalowych konstrukcji pomocniczych do nasuwania.
26 maja 2015 13:30
[fbcomments]