0

ZTM zaprasza operatorów by łatwiej było kupić bilet przez telefon

fot. ZTM

ZTM dąży do rozbudowy sieci dystrybucji biletów warszawskiej komunikacji miejskiej.

W dobie nieustannego rozwoju technologii, zwiększania zasięgu sieci komórkowych oraz liczby użytkowników smartfonów, ZTM chce wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów by rozszerzyć możliwości zakupu biletów ZTM poprzez aplikacje mobilne.

Pracownicy ZTM przeanalizowali rynek oraz potrzeby pasażerów w tym zakresie. Na tej podstawie opracowane zostały wymagania jakie powinna spełniać przyjazna i wygodna w użyciu aplikacja mobilna do sprzedaży biletów komunikacji miejskiej. ZTM wymaga od chętnych do współpracy operatorów aby spełniali szereg niezbędnych kryteriów technicznych i formalnych jakie są stawiane przed podmiotami, które chcą sprzedawać bilety jednorazowe, czasowe i krótkookresowe przez telefon.

Wymogi techniczno-organizacyjne:

  1. Co najmniej dwa sposoby zasilenia finansowego, np. przelew oraz karta płatnicza/kredytowa.
  2. Obsługa co najmniej dwóch systemów operacyjnych, np. Android, iOS.
  3. Wdrożenie formatu QR wraz z odpowiednimi kluczami zabezpieczeń wskazanych przez ZTM Warszawa, a w dalszej perspektywie obsługa urządzeń technicznych, np. bramki, szlabany.
  4. Możliwość wdrożenia 5 cyfrowego, emitowanego przez ZTM, kodu zmiennego (raz na dobę).
  5. Wprowadzenie, zgodnego z obecnie obowiązującymi zasadami, numeru biletu w postaci XXX XXXXXXXX (3+8).
  6. Wdrożenie systemu rejestracji w plikach zdarzeń danych dotyczących sprzedaży/aktywacji biletów zakupionych przez aplikacje mobilne. Pliki muszą być przesyłane do ZTM co najmniej raz na dobę w strukturze i zakresie danych wskazanym przez ZTM.
  7. Wdrożenie zabezpieczenia w formie animacji wskazanej i zaakceptowanej przez ZTM.
  8. Warunkiem podpisania umowy z nowym operatorem jest otrzymanie pozytywnej opinii ZTM w zakresie wskazanych wymagań. Testy funkcjonalne będą wykonywane przez ZTM przez okres do 1 miesiąca od dnia zgłoszenia i udostępnienia aplikacji przez Operatora, po podpisaniu umowy o zachowaniu poufności.
  9. Wdrażanie nowych rozwiązań technicznych, marketingowych oraz handlowych w trakcie trwania umowy, w uzgodnionym terminie.

Wymogi formalne:

  1. Przed rozpoczęciem testów podmiot zobowiązany będzie do podpisania Umowy o zachowaniu poufności.
  2. Wyrażenie zgody na prowadzenie audytu przez ZTM w zakresie realizacji umowy.
  3. Prowadzenie we własnym zakresie działań marketingowych, z ewentualnym wykorzystaniem nośników w transporcie zbiorowym na zasadach obowiązujących u poszczególnych operatorów.
  4. Przekazywanie na wskazany przez ZTM rachunek bankowy całości środków pieniężnych uzyskanych ze sprzedaży biletów w ciągu dwóch dni roboczych od dnia dokonania transakcji. Za datę przekazania środków uznawać się będzie datę wpływu środków na rachunek bankowy ZTM.
  5. Prowizja należna dla operatora za świadczenie usługi sprzedaży biletów komunikacji miejskiej w systemie telefonicznym przekazywana będzie w terminie 21 dni od dnia wystawienia faktury VAT przez ZTM. Wysokość prowizji nie może przekroczyć 3,8% ceny jednostkowej biletu.
  6. Wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 50 000 zł.
  7. Udostępnienie aplikacji internetowej umożliwiającej podgląd bieżącej i historycznej sprzedaży biletów oraz umożliwiającej m.in. generowanie transakcyjnych raportów okresowych według wybranych parametrów.

Zarząd Transportu Miejskiego zastrzega sobie możliwość zmiany wymogów technicznych.

Podmioty zainteresowane podjęciem współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego w zakresie sprzedaży biletów w systemie telefonicznym mogą uzyskać więcej informacji dotyczących stawianych wymogów pod numerem telefonu: (22) 45 94 127 lub pod adresem: m.sledziewski@ztm.waw.pl

Zarząd Transportu Miejskiego

26 września 2016 16:32
[fbcomments]