0

Kryzysowa narzeczona: Romet 400 Classic

MotoExpo (52)

Konstrukcja nie mieszcząca się w dotychczasowej formule pokazywanych na łamach warszawa.pl motocykli. Nie jest 125-ką.

Niemniej trudno się oprzeć pokusie: Classic pokazany przez Rometa na MotoExpo w Warszawie to motocykl, który wzbudził ogromne zainteresowanie. Nie tylko niżej podpisanego. Był jedną z „sensacji” tych targów.
I nic dziwnego.
Jest zwyczajnie i po prostu piękny!

Romet 400 Classic
Romet 400 Classic – na targach
fot. Dominik Kotowski

DSC_4902 Romet 400 Classic

Niewysilona jednocylindrowa 400-etka o mocy 26 KM i oldscoolowym wyglądzie jakby żywcem przeniesionym z lat 50tych przyciągała wzrok jak magnes, zarówno młodych jak i „młodych inaczej”. Opcjonalny wózek boczny rozwalał w proch konkurencję.

Według wstępnych informacji i pierwszych testów całkiem żwawy, jako ze rozpędza się do 150 km. Do tego stosunkowo tani bo  cena ma oscylować w okolicach 13 000 złotych. Będzie mocno uderzał w mnogie ostatnio konstrukcje nawiązujące do przeszłości.

Trzymam kciuki i nie ukrywam, stał się głównym przyczynkiem do rozmyślań czy aby  upór trwania przy 125-kach ma sens. Może by tak jednak podejść do „papieru na motór”? Nic. Do września mamy czas. Wtedy podobno pokaże się w salonach dealerów Rometa.

Romet 400 Classic
Romet 400 Classic – z wózkiem
fot. Dominik Kotowski

Dane techniczne:

  • Wymiary [mm]: 2105x760x1130
  • Waga [kg]: 151
  • Silnik: 1 cylinder, 4suw, 397ccm, OHC
  • Chłodzenie: olejowo-powietrzne
  • Moc Maks [KM/rmp]: 26.5/7500
  • Moment obrotowy [Nm/rmp]: 30/5500
  • Prędkość Maks [km/h]: 150
  • Przeniesienie napędu: łańcuch
  • Skrzynia biegów: 5 biegów
  • Opona przód/tył: 100/90-19  / 130/90-18
  • Zawieszenie przód: widelec teleskopowy
  • Zawieszenie tył: podwójny amortyzator
  • Hamulec przód/tył: tarczowy /bębnowy
  • Opcja: wózek boczny
26 czerwca 2016 18:22
[fbcomments]