Konstrukcja nie mieszcząca się w dotychczasowej formule pokazywanych na łamach warszawa.pl motocykli. Nie jest 125-ką.
Niemniej trudno się oprzeć pokusie: Classic pokazany przez Rometa na MotoExpo w Warszawie to motocykl, który wzbudził ogromne zainteresowanie. Nie tylko niżej podpisanego. Był jedną z „sensacji” tych targów.
I nic dziwnego.
Jest zwyczajnie i po prostu piękny!
Niewysilona jednocylindrowa 400-etka o mocy 26 KM i oldscoolowym wyglądzie jakby żywcem przeniesionym z lat 50tych przyciągała wzrok jak magnes, zarówno młodych jak i „młodych inaczej”. Opcjonalny wózek boczny rozwalał w proch konkurencję.
Według wstępnych informacji i pierwszych testów całkiem żwawy, jako ze rozpędza się do 150 km. Do tego stosunkowo tani bo cena ma oscylować w okolicach 13 000 złotych. Będzie mocno uderzał w mnogie ostatnio konstrukcje nawiązujące do przeszłości.
Trzymam kciuki i nie ukrywam, stał się głównym przyczynkiem do rozmyślań czy aby upór trwania przy 125-kach ma sens. Może by tak jednak podejść do „papieru na motór”? Nic. Do września mamy czas. Wtedy podobno pokaże się w salonach dealerów Rometa.
Dane techniczne:
- Wymiary [mm]: 2105x760x1130
- Waga [kg]: 151
- Silnik: 1 cylinder, 4suw, 397ccm, OHC
- Chłodzenie: olejowo-powietrzne
- Moc Maks [KM/rmp]: 26.5/7500
- Moment obrotowy [Nm/rmp]: 30/5500
- Prędkość Maks [km/h]: 150
- Przeniesienie napędu: łańcuch
- Skrzynia biegów: 5 biegów
- Opona przód/tył: 100/90-19 / 130/90-18
- Zawieszenie przód: widelec teleskopowy
- Zawieszenie tył: podwójny amortyzator
- Hamulec przód/tył: tarczowy /bębnowy
- Opcja: wózek boczny