0

2. zabytkowe Praskie Klimaty i Rajd po warszawskiej Pradze

No to jadziem na Pragie, na Drugi Rajd Turystyczny i Zlot Pojazdów Zabytkowych.

Pierwszy rajd i zlot na Pradze odbył się w ubiegłym roku. 26 czerwca 2016 r.
Dzień po rajdzie Złomnika (to informacja dla znawców).

W tym roku, organizatorzy (czyli Ratujmy Zapomniane klasyki, Wulkanizacja na Torze FSO i Tor Żerań FSO) wybrali z założenia chłodniejszy termin, bo dzień 28 maja.

Rajd w którym biorą udział zabytkowe klasyki to nie jest zbiór odcinków specjalnych a raczej gra miejska, które robią się co raz bardziej popularne. Załogi uczestniczące w zabawie dostają do ręki specjalne mapki i wykonują nie zawsze łatwe zadania.

Organizatorzy grożą, że w tym roku zadania będą ciekawsze (czytaj trudniejsze) niż ubiegłoroczne, co powinno tylko zachęcić uczestników do sprawdzania swych kwalifikacji na warszawiaka. Dla załóg i przyległości przewidziany jest także piknik, na którym ma być użyta odnaleziona maszyna Wellsa czyli wehikuł czasu i będą się przenosić. Gdzie to na razie tajemnica..

Sam Rajd będzie pokonywany według tak zwanego itinerera.
Jak powiada Wikpedia:

Itinerer
to rodzaj mapy, który zawiera jedynie schematy skrzyżowań z zaznaczonym kierunkiem, w którym należy się udać. Wykorzystywany jest w rajdach samochodowych, a także w turystycznych marszach na orientację.

Tenże itiner poprowadzi przez ciekawe i nie do końca znane zakątki warszawskiej Pragi. Do zadań będzie należało odpowiedzieć na ciekawe pytania związane z historią i zwyczajami dzielnicy czy znalezienie niezwykłych miejsc z fotografii, które wręczone zostaną na starcie.

Przed ogłoszeniem wyników, kiedy organizatorzy będą liczyli punkty uciułane przez uczestników Rajdu załogi będą miały możliwość zaprezentowania swych pojazdów na scenie by przekonać wszystkich o tym, że jest najwspanialszy i urzec słuchaczy swoją historią.

Niewątpliwą zaletą spotkania i rzadko spotykaną atrakcją dla wszystkich gości, będzie możliwość pokonania swoim własnym klasykiem jedynego takiego toru testowego i jego słynnego łuku jakim jeszcze jest tor testowy FSO.

Wieści organizacyjne

W rajdzie mogą wziąć udział samochody powszechnie uważane za klasyczne czyli produkowane do do 1990 roku.

Samochody produkcji polskiej i radzieckiej oraz samochody ciekawe, wyjątkowe i nietuzinkowe będą kwalifikowane bez względu na wiek aut.

Wpisowe za udział w rajdzie wynosi 20 zł i ma zostać wpłacone na konto podane po zaakceptowaniu zgłoszenia przez organizatora.

Zgłoszenia:

Zgłoszenia prosimy kierować na adres praskie.klimaty@wp.pl
W tytule mejla należy napisać „ZGŁOSZENIE NA RAJD

W treści mejla należy wysłać:

  • Imię i nazwisko kierowcy i pilota
  • Markę, model i rok produkcji samochodu
  • Jedno zdjęcie samochodu

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 kwietnia 2017 roku lub do zamknięcia listy startowej która mieści 60 miejsc.

Wjazd na teren zlotu będą miały samochody uznawane za klasyczne tak samo jak w przypadku rejestracji do rajdu.

Organizatorzy zapraszają również osoby nie posiadające swoich klasycznych samochodów, które będą mogły skorzystać z bezpłatnego parkingu przed torem.

Rajd wspierają

(alfabetycznie)

  • 125pe.pl – portal prawdziwego fanatyka
  • Adventure Warsaw
  • Auto Dino
  • Czar PRL- muzeum życia minionej epoki
  • Lukleo Studio
  • Niebieski Syfon
  • Pierogarnia u Aniołów Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej
  • Plac Hallera
  • Psyche Books&Cafe. Księgarnio-kawiarnia
  • RadioPraga.pl
  • Rodzinna Klubokawiarnia Praska
  • Tor Żerań FSO
  • Verbal Fairy
  • Warszawa.pl
  • WataCukrowaImprezy.pl
  • Zloty i Spoty w Polsce
18 kwietnia 2017 17:58
[fbcomments]