0

Jeździliśmy Oplem Astrą

Opel Astra - samochód roku 2016
Opel Astra – samochód roku 2016
fot. Aleksander Pawlik

Nieważne jakie: niemieckie, amerykańskie czy polskie. Ważne aby auto było dobre i tanie.

A właśnie niedawno trafiły w nasze ręce gwiazdy (z łac. Astra) w jednym opakowaniu. Co najmniej dwie. Własnie dobra gwiazda i tania gwiazda. Choć tych gwiazdeczek można by dodać, o czym przekonacie się dalej.

Opel Astra to amerykański samochód z rodowodem niemieckim, produkowany w Polsce. Wciąż jeszcze samochód roku.

Opel Astra - samochód roku 2016
Opel Astra – samochód roku 2016
fot. Aleksander Pawlik

Emocje zazwyczaj rozpalają samochody bardzo szybkie, bardzo mocne, bardzo drogie albo kompletnie odjechane. Auta, jakie często spotykamy na ulicach nie budzą większego zaciekawienia. A właśnie te najczęściej kupowane i, co naturalne, najpopularniejsze na ulicach są dla producentów podstawą egzystencji. To tak zwana klasa niższa średnia. Konkurencja tu jest mocna, walka o klienta trwa nieustannie na wszystkie możliwe sposoby. Najważniejsze jest, aby samochód był dobry i tani. Jeśli ma być lepszy od aut konkurencji, to trudno go sprzedawać taniej. Ale coraz to któraś z firm podejmuje wyzwanie. Najlepiej tę walkę cenową widać właśnie teraz, gdy trwają wyprzedaże „rocznika 2016”. Samochody, o których mowa są najczęściej wybierane przez klientów odwiedzających salony, ale również stanowią lwią część importu samochodów używanych. Ceny nowych aut zaczynają się od 50 tysięcy złotych i szybują w okolice dwukrotności tej kwoty. Najczęściej kupowanym autem w ubiegłym roku była Skoda Octavia, potem Skoda Fabia i na trzecim miejscu znajdujemy Opla Astrę. Europejski „Samochód Roku 2016”, był głównym motorem napędzającym wzrost sprzedaży w całej Europie. Zarejestrowano ponad 285 000 sztuk tego modelu, czyli o ponad 25% więcej niż w poprzednim roku. Tym samym najnowsza Astra uzyskała status najlepiej sprzedającego się modelu Opla.

Opel Astra - samochód roku 2016
Opel Astra – samochód roku 2016
fot. Aleksander Pawlik

W konkursie „Car of the Year” 58 dziennikarzy z branży motoryzacyjnej doceniło duży postęp techniczny i technologiczny, jaki producent zawarł w tym modelu. Samochód z kojarzącego się głównie z niskimi cenami i flotami, stał się autem wysokiej klasy z elementami wyposażenia znanymi jedynie w segmencie premium. Są to przede wszystkim matrycowe reflektory diodowe IntelliLux LED oraz bardzo rozbudowane fotele z funkcją masażu, wentylacji, regulowane w 18 kierunkach. Redukcja masy o 120–200 kg, staranne opracowanie aerodynamiki i przekonstruowanie silników mają swój udział w zmniejszeniu zużycia paliwa. Konstruktorzy przywiązali też dużo uwagi do wykonania wnętrza i wyposażenia samochodu w najnowsze technologie.

Opel Astra - kokpit i kierownica
Opel Astra – kokpit i kierownica
fot. Aleksander Pawlik

Jeśli do tego dodać bardzo dobre zachowanie się auta na drodze, świetny układ kierowniczy to nie powinno dziwić, Opel Astra bez żadnych wątpliwości zasługiwał na to wyróżnienie.

Opel Astra - wyświetlacze pasażera
Opel Astra – wyświetlacze pasażera
fot. Aleksander Pawlik

Można się rozpisywać o nowych reflektorach matrycowych, o fotelach z masażem, podgrzewaniem i wentylacją, o przyjaznym interfejsie systemów pokładowych, o komunikacji w systemach Apple i Androida, o gniazdach USB, o systemie OnStar i polskim konsultancie, można rozpisywać się o tym wszystkim i wielu innych detalach, tylko po co? Opel Astra ma wszystko, czego może potrzebować użytkownik, pod warunkiem, że w tych potrzebach zachowuje pewien umiar. A nawet jeśli nie ma umiaru, to można dokupić. Nie bez powodu producent informował w reklamach, że Astra to już samochód średniej niższej klasy… premium.

Opel Astra - samochód roku 2016
Opel Astra – samochód roku 2016
fot. Aleksander Pawlik

Ceny

zaczynają się od 59 900 zł.

Tyle trzeba przygotować na Opla Astrę z wolnossącym silnikiem 1.4 Twinport o mocy 100 KM i wyposażenie w pakiecie Essentia, które niesie za sobą elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, podgrzewanie lusterek, klimatyzację, regulowaną w dwóch płaszczyznach kolumnę kierownicy, układ wspomagania ruszania pod wzniesienia, radio z Bluetooth i światła LED do jazdy dziennej. Pozostałe silniki benzynowe to trzycylindrowe 1.0 Turbo 105 KM, czterocylindrowe 1.4 Turbo o mocy 125 lub 150 KM i 1.6 Turbo 200 KM.

W gamie silników Diesla znajdziemy 1.6 CDTI w wersjach 95, 110 i 136 KM. Pakiety wyposażenia zostały podzielone na cztery poziomy: Essentia, Enjoy, Dynamic i Elite. Model z większym silnikiem, z wyposażeniem Enjoy kosztuje 69 000 zł, Dynamic będzie kosztował 5 400 zł więcej, a Elite 8 500 zł więcej. W Elite pojawia się możliwość wyboru automatycznej skrzyni biegów za dodatkowe 1 000 zł. Tapicerka skórzana to 5 000 zł, 18-calowe koła kosztują 1 600 zł, kamera cofania 2 000 zł, wentylowane fotele z funkcją masażu 1 900 zł, a matrycowe reflektory LED IntelliLux 5 500 zł.

Opel Astra - IntelliLux LED Matrix Light

Ale, ale…

Właściwie czemu by nie napisać o polskim konsultancie w systemie OnStar.
Kiedy jest taki miły.

Właściwie to była konsultantka. Ktoś z ciekawości, przez przypadek czy dla żartu nacisnął przycisk przy lusterku i nagle w samochodzie rozległ się aksamitny, kojący głos i przedstawiła się…. konsultantka OnStar w Polsce. Towarzystwo osłupiało a ona bardzo chciała nam pomóc. To bardzo miło, że można sobie nacisnąć guzik gdy po drodze nie mamy z kim porozmawiać i nacieszyć ucho takim brzmieniem.

Opel Astra - samochód roku 2016
Opel Astra – samochód roku 2016
fot. Aleksander Pawlik

Oczywiście OnStar nie tylko można wywołać. Jeśli mamy zainstalowany ten system w samochodzie (praktycznie każdy nowy Opel jest przygotowany by go łatwo aktywować), to w szczególnych przypadkach przemiły głos skontaktuje się z nami sam, by nieść pomoc, radę, otuchę.

Na szczęście jesteśmy dobrymi kierowcami i nie mieliśmy żadnej kolizji  czy stłuczki. Przy takich zdarzeniach czujniki zainstalowane w samochodzie przekazują do systemu informację i konsultantka sama do Ciebie dzwoni. Wcześniej niż mąż, żona czy przyjaciele. W razie czego przyśle karetkę, strażaków i policjantów. A później odholuje samochód na warsztat i podstawi Ci auto zastępcze lub wręcz nowe.
Taki to przydatny system.

Opel Astra - samochód roku 2016

Artykuł powstał we współpracy z magazynem iAuto Polska.

21 lutego 2017 21:40
[fbcomments]