Kryzysowa narzeczona: Yamaha YBR125 Custom

YBR125 Custom
YBR125 Custom – jak dobrze wstać skoro świt...
fot. Dominik Kotowski

Gdyby ktoś mnie kiedyś poprosił bym krótko zdefiniował termin ZWROTNOŚĆ, nie myślałbym długo nad odpowiedzią: Yamaha YBR125 Custom.

Yamaha postanowiła umilić mi oczekiwanie na MT125 (pewnie mieli dość moich nerwowych podskoków i podrygiwań przy ladzie)  i dostałem na jeden dzień „model zastępczy”. Niepozorny i wydaje się na pierwszy rzut oka mało atrakcyjny. Ot klasyczny osiołek. Ładny ale o arytmię i drżenie łydek nie przyprawia. Ale to nastawienia radykalnie się zmieniło gdy włączyłem się do ruchu stołecznymi arteriami…a raczej  poprzez zatory i zakrzepy…

YBR125 Custom
YBR125 Custom – bladym świtem
fot. Dominik Kotowski

Wersja Custom łączy technologię YBR125 i amerykański „wyluzowany” styl.” Tak przynajmniej twierdzi Yamaha. Powiedzmy sobie otwarcie, przyjęcie w szeregi Hells Angels raczej nam nie grozi. Kontroli policyjnych nasilonych w związku ze zlotem w/w klubu też nie musimy się obawiać,  „Amerykańskość” jest li tylko na papierze i w wyobraźni speca od marketingu Yamahy. I całe szczęście! Ten mały „osiołek” jest moim zdaniem nowym synonimem słowa zwrotność co w połączeniu z kulturalną i o dziwo (to tylko 10 KM) dość żwawą jednostką napędową powoduje iż jest doskonałym, wręcz rewelacyjnym motocyklem miejskim. Na tyle żwawą, że w ruchu miejskim bez specjalnego stresu możemy przepchnąć się na poolposition i odjechać bez denerwowania „puszkarzy”. Z rozbujaniem do „setki” też problemem nie ma.  Silnik pracuje cicho i bez upierdliwych wibracji. Zaś paliwa zużywa tyle, że… warto się zastanowić nad zmianą środka komunikacji. Na jednym bilecie ZTM-u można przejechać ok. 70 km. Zadziwiająco mocne hamulce (tarcza z przodu, bęben z tyłu).

Yamaha YBR 125 Custom
Yamaha YBR 125 Custom – szeroki „kierownik” bardzo ułatwia manewrowanie tym wyjatkowo zwrotnym malcem
fot. Dominik Kotowski

Do tego megawygodna kanapa na której wożenie pasażera jest autentycznie mozliwe. Dość szeroka kierownica ułatwijaca manewrowanie (choc ja wolałbym węższą by się nie zbliżać krawędziami manetek do aut). Nic tylko siadać i jeździć nim do pracy, na zakupy, z dziewczyną (lub chłopakiem) na przejażdżkę.

YBR125 CustomNo i do znudzenia będę się zachwycał zwinnością tegoż malucha.

Moim zdaniem idealną alternatywą dla skutera Custom jest. Hough!
No i doskonały na pierwsze moto.

Motocykl udostępnił salon Yamaha POLandPosition, dzięki serdeczne.

Dane techniczne:

Typ silnika Chłodzony powietrzem, 4-suwowy, SOHC, Nachylony do przodu, jednocylindrowy, 2-zaworowy
Pojemność 124 cm3
Średnica x skok tłoka 54,0 mm x 54,0 mm
Stopień sprężania 10,0 : 1
Moc maksymalna 7,5 kW (10,0 KM) @ 7 800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 9,6 Nm (0,98 kg-m) @ 6 000 obr./min
Układ smarowania Mokra miska olejowa
Typ sprzęgła Mokre, wielotarczowe, ze sprężyną śrubową
Układ zasilania Układ elektronicznego wtrysku paliwa
Układ zapłonu TCI (cyfrowy)
Układ rozrusznika Elektryczny i nożny
Skrzynia biegów Z kołami w stałym zazębieniu, 5-biegowa
Napęd końcowy Łańcuch

Podwozie

Układ przedniego zawieszenia Widelec teleskopowy
Skok przedniego zawieszenia 110 mm
Kąt wyprzedzania główki ramy 26º
Wyprzedzenie 90 mm
Układ tylnego zawieszenia Wahacz, Wahaczowe
Skok tylnego zawieszenia 105 mm
Hamulec przedni Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 245 mm
Hamulec tylny Bębnowy, Ø 130 mm
Opona przednia 3.00-18 47P
Opona tylna 3.50-16 58P

Wymiary

Długość całkowita 2 055 mm
Szerokość całkowita 845 mm
Wysokość całkowita 1 125 mm
Wysokość siodełka 760 mm
Rozstaw kół 1 290 mm
Minimalny prześwit 140 mm
Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa) 129 kg
Pojemność zbiornika paliwa 12 litrów
Pojemność zbiornika oleju 1,2 litrów

i rzecz jasna na koniec prośba o podpisywanie zamieszczonej niżej petycji „BUSPASY dla Motocyklistów” (nie mam tu na myśli idiotów gnajacych na jednym kole po ulicach naszego miasta):

http://www.petycjeonline.com/tak_dla_motocykli_na_stoecznych_buspasach

4 czerwca 2016 07:10