26 kwietnia piętrowy MAN o berlińskim numerze taborowym 3537 wyjechał z Berlina do Warszawy.
Został on wypożyczony na kilka dni by pojeździć warszawską linią turystyczną 180. Będzie można przejechać berlińskim piętrusiem od 7 do 14 maja 2016 r.
Autobus wypożyczony został z okazji 25. rocznicy traktatu między Polską a Niemcami o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy.
Berliński numer rejestracyjny piętrusia.
W Warszawie będzie jeździł na polskich tablicach
Miejmy nadzieję, że koledzy z Berlina wypożyczyli warszawskim szoferom na kilka dni swój autobus MAN ND313 Lion`s City DD 2009r #3537, długości 13.8 m, także po to by przekonać urzędników, iż takie autobusy są w Warszawie potrzebne.
Daleko sięgać nie trzeba, bo do linii 100.
Jak można sprawdzić w kartotekach warszawskich linii komunikacyjnych serwisu historycznego warszawskiej komunikacji miejskiej Trasbus, linia 100 była następczynią uruchomionej 22 lipca 1949 roku a zlikwidowanej 19.08.1979 roku linii 100 L i P (czyli lewo i prawo). Likwidacja nastąpiła w związku z bardzo trudnymi warunkami drogowymi istniejącymi na całej trasie linii oraz pogarszającą się od dłuższego czasu frekwencją (wersja oficjalna).
Setka została uruchomiona 21 kwietnia 2001 roku jako druga , obok linii 180, jednokierunkowa turystyczna linia w Warszawie. Jej trasa zaczynała się i kończyła przy Placu Zamkowym.
Z czasem włączono do obsługi linii autobus piętrowy MAN SD202.
Skocz do roku 2008. [LINK]
Jedna z wielu tras:
- PLAC ZAMKOWY
– Podwale – Kilińskiego – Długa – Miodowa – plac Krasińskich – Świętojerska – Anielewicza – aleja Jana Pawła II – aleja Solidarności – plac Bankowy – Senatorska – Wierzbowa – plac Piłsudskiego – Królewska – Marszałkowska – plac Konstytucji – Waryńskiego – Boya – plac Unii Lubelskiej – Bagatela – Aleje Ujazdowskie – Piękna – Górnośląska – Myśliwiecka – Łazienkowska – Czerniakowska – Szwoleżerów – Agrykola – ŁAZIENKI – Agrykola – Myśliwiecka – Górnośląska – Piękna – Aleje Ujazdowskie – plac Trzech Krzyży – Nowy Świat – Krakowskie Przedmieście – Miodowa – Senatorska – Nowy Przejazd – aleja Solidarności – Nowy Zjazd – Dobra – Zajęcza – Topiel – Tamka – most Świętokrzyski – Wybrzeże Szczecińskie – Wybrzeże Helskie – Ratuszowa – Jagiellońska – aleja Solidarności – most Śląsko-Dąbrowski – aleja Solidarności – Kapucyńska – Miodowa – Senatorska – - PLAC ZAMKOWY.
W nowy rok 2010 linia 100 została zawieszona, a 1 kwietnia zlikwidowana i to nie był Prima Aprilis.
Oficjalnym powodem likwidacji linii było małe zainteresowanie ze strony pasażerów. Jednak zainteresowani dobrze wiedzieli, że ciągłe trudności z uzyskaniem wymaganych zgód na przejazd ponadnormatywnie wysokim autobusem spowodowała takie zmęczenie urzędników, którzy musieli to załatwiać, że autobus poszedł w odstawkę.
Czyżby zmienili się urzędnicy i jest szansa na powrót piętrusia do MZA?
- Piętruś Man w MZA
- Piętruś Man w MZA
Prywatna firma turystyczna, która posiada regularną linię turystyczną piętrusiami po Warszawie jakoś nie narzeka na brak pasażerów (choć często, mówiąc slangiem komunikacyjnym, wozi powietrze) i na trudności w uzyskaniu zgody. Może ich autobusy są o 3 cm niższe?
Przypomnijmy jeszcze, że linia autobusowa 180, gdzie ma się pojawić piętrowy berlinczyk, kręci się po mieście następującą trasą:
- Wilanów
– Przyczółkowa
– Wiertnicza
– Powsińska
– Czerniakowska
– Gagarina
– Belwederska
– Al.Ujazdowskie
– Pl.Na Rozdrożu
– Al.Ujazdowskie
– Pl.Trzech Krzyży
– Nowy Świat
– Rondo de Gaulle’a
– Nowy Świat
– Krakowskie Przedmieście
– Miodowa
– Pl.Krasińskich
– Świętojerska
– Anielewicza
– Okopowa
– Powązkowska
– Gen.Maczka
– Rudnickiego
– Kochanowskiego
– Conrada - Chomiczówka
i z powrotem.
Aktualizacja z 4.05.2016.
Niestety autobus dwupokładowy będzie jeździł tylko na trasie
Wilanów – Esperanto i z powrotem.
Jak dowiedzieliśmy się w Biurze Prasowym ZTM:
Przyczyna tego jest jedna i bardzo prosta. Długa trasa – mniejsza częstotliwość. Chodziło o to żeby się częściej pojawiał na Trakcie Królewskim, czyli najbardziej obleganym przez turystów szlaku. Poza tym, ale to już kwestia o mniejszym znaczeniu, baliśmy się korków na Okopowej i Powązkowskiej.