W środę w MCS na MotoValley* miała miejsce najważniejsza (bo warsiawska!) premiera nowej odsłony motocyklowej legendy rajdu Paryż-Dakar tj. Hondy Africa Twin CRF1000L ABS
Honda kilkakrotnie w tym roku przesuwała datę premiery nowej „Afryki” by wreszcie pokazać ją światu na targach EICMA w Mediolanie (swoją szosą dlaczego największe targi motocyklowe są w LISTOPADZIE?! tego nie wie nikt). W dość krótkim czasie trafiła do Polski i mogliśmy ją obejrzeć podczas oficjalnej prezentacji.
Jaka jest nowa Honda? Trudno powiedzieć, dane techniczne sugerują że jest to motocykl będący sporym wyzwaniem dla konkurentów z klasy turystycznej do tego ze świetnymi właściwościami terenowymi. Potężny moment, niewysilony silnik. Jak stwierdził jeden ze spotkanych fanów modelu: Asfalt będzie można nią orać. Zobaczymy. Do sprzedaży trafi na wiosnę. Wiosną też będzie można przetestować „Afrykę” w wybranych salonach Hondy.
- Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, w układzie rzędowym, czopy wału korbowego przesunięte o 270 stopni, układ rozrządu typu Unicam
- Pojemność skokowa: 998cc
- Moc maksymalna: 70 kW (93.9KM) @ 7500 rpm
- Moment obrotowy: 98 N.m @ 6000 rpm
- Średnica x skok tłoka: 92.0 x 75.1 mm
- Sprzęgło: Wielotarczowe, mokre, wyposażone w system zapobiegający blokowaniu przy redukcjach
- Końcowe przeniesienie napędu: Łańcuch rolkowy, o-ring
- Przeniesienie napędu: 6-biegowa skrzynia sterowana manualnie lub 6 biegowa skrzynia DTC z trybami jazdy drogowej i terenowej
- System HSTC (Honda Selectable Torque Control): 3 poziomy HSTC 3 + wyłącznik systemu (dostępny w wersji z ABS i DTC)
- Rama: Stalowa, kołyskowa, rama pomocnicza stalowa
- Promień skrętu: 2.5m
- Masa własna: 208 kg (STD), 212 kg (ABS), 222kg (DCT)
- Masa motocykla gotowego do jazdy: 228 kg (STD), 232 kg (ABS), 242kg (DCT)
- Pojemność baku: 18.8 l
- Długość x wysokość x szerokość: 2,335mm x 875mm x 1,475mm (STD) 2,335mm x 930mm x 1,475mm (ABS / DCT)
- Rozstaw osi: 1,575mm
- Wysokość siodła (STD / obniżona): 870 / 850mm
- Prześwit: 250mm
- System ABS: ABS 2 kanałowy, z wyłącznikiem ABS w tylnym kole (tylko w wersji ABS i DTC)
- Hamulec przedni: Dwie tarcze 310 mm, zaciski czterotłoczkowe, mocowane radialnie
- Tylny hamulec: Tarcza 256 mm, zacisk dwutłoczkowy. Wersja DTC wyposażona dodatkowo w hamulec postojowy
- Przednie koło: szprychowe, aluminiowa obręcz 21 m / c x MT2.15
- Tylne koło: szprychowe, aluminiowa obręcz 18 m/c x MT4.00
- Opona przednia: 90/90-R21 dętkowa
- Opona tylna: 90/90-R21 dętkowa
* krótki ok. 300-metrowy odcinek Al. Prymasa Tysiaclecia, gdzie skoncentrowanych jest najwiecej sklepów i salonów związanych z motocyklami w Warszawie.