Holiday Inn Warsaw City Centre zastąpił jednorazowe pojemniki uzupełnianymi dozownikami.
Jak dotąd w tym jednym warszawskim hotelu, jak podaje jego kierownictwo, zużywano około:
- 34 128 butelek szamponu,
- 18 072 butelek odżywki,
- 39 516 butelek żelu do kąpieli,
- 21 300 butelek balsamu do ciała,
- 33 560 opakowań mydła.
Razem to 146 576 opakowań z tworzyw sztucznych.
Ktoś wreszcie poszedł gdzieś po rozum i powrócono do starej dobrej metody użycia dozowników, które są uzupełniane chemią przez pracowników.
Takie decyzje w znacznej mierze ograniczą powyższe liczby.
Rok temu, 15 lutego 2021, jedna z wiodących światowych firm hotelarskich, ogłosiła ambitne zobowiązania wprowadzania zmian mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia planety.
IHG Hotels & Resorts, bo o niej mowa, sieć która zrzesza takie marki jak Holiday, InterContinental, Regent Hotels, Six Senses Hotels i 12 innych marek, uruchomiła program Journey to Tomorrow (podróż do jutra), czyli serię ambitnych nowych zobowiązań, które mają przynieść pozytywne zmiany ludziom, społecznościom i planecie w ciągu następnej dekady.
Costina Gandac, dyrektor generalna warszawskiego hotelu:
Rozumiemy, jaki wpływ ma nasz hotel na planetę. Jesteśmy dumni, że Holiday Inn Warsaw City Centre angażuje się w ochronę środowiska. Cieszę się również, że nasi goście doceniają takie działania, a także nasze zaangażowanie w walkę o ratowanie planety.
Adam Wasek, kierownik administracyjny hotelu:
Wiemy jak wiele odpadów z tworzyw sztucznych gromadzimy każdego dnia. Dlatego bycie częścią zespołu, który tak aktywnie angażuje się w walce na rzecz redukcji odpadów jest inspirujące.
Statystyka
Holiday Inn Warsaw City Centre to jeden z około 109 warszawskich hoteli, wśród ok. 159 obiektów noclegowych o charakterze całorocznym (dane GUS za 2020 rok). Przekładało się to na 31 769 miejsc noclegowych. W ciągu roku liczba obiektów noclegowych zmniejszyła się o 16,1% (o 31 obiektów). Najwięcej miejsc noclegowych oferowały hotele (25406), tj. 80,0% wszystkich miejsc noclegowych w m.st. Warszawie.
Turystom, którzy w 2020 r. odwiedzili m.st. Warszawę udzielono 2336,9 tys. noclegów (o 64,3% mniej niż w 2019 r.), w tym 633,2 tys. (27,1%) turystom zagranicznym (o 75,5% mniej niż przed rokiem). Najwięcej noclegów udzielono turystom przebywającym w hotelach – 1813,0 tys. (tj. 77,6% ogółu noclegów udzielonych w stolicy).
Stopień wykorzystania miejsc noclegowych w 2020 r. wyniósł 22,4% i był niższy o 30,5 p. proc. niż przed rokiem. Stopień wykorzystania miejsc noclegowych w obiektach hotelowych wyniósł 21,9% (o 32,2 p. proc. mniej niż przed rokiem), a w pozostałych obiektach hotelowych 25,4% (o 20,0 p. proc. mniej).
W stolicy w obiektach hotelowych turystom wynajęto 1298,0 tys. pokoi, z tego 358,8 tys. turystom zagranicznym. Wykorzystanie pokoi w hotelach, motelach, pensjonatach i innych obiektach hotelowych w 2020 r. wyniosło 27,7% (o 41,3 p. proc. mniej niż w 2019 r.). Największy stopień wykorzystania pokoi zanotowano w lutym (57,7%) i styczniu (54,7%), zaś najniższy w kwietniu – 9,3%.
Warszawa jest dobrze wyposażona w infrastrukturę turystyczną o wysokim standardzie.
W stolicy zlokalizowanych było 34,6% ogółu hoteli województwa mazowieckiego, w tym 15 hoteli 5-gwiazdkowych spośród 16 w województwie. Hotele 5-gwiazdkowe oferowały 3496 pokoi i 6100 miejsc noclegowych. Stopień wykorzystania pokoi w tych hotelach wyniósł 24,8%, a miejsc noclegowych – 20,6%. W 2020 r. z hoteli 5-gwiazdkowych skorzystało 217,3 tys., tj. 19,2% ogólnej liczby korzystających z hoteli w stolicy. Największy odsetek stanowili turyści korzystający z hoteli 3-gwiazdkowych (32,5%) i 4-gwiazdkowych (30,7%), a najmniejszy – korzystający z hoteli 1-gwiazdkowych (7,0%). Cudzoziemcy w hotelach stanowili 25,2% ogółu gości, a w hotelach o najwyższym standardzie (5-gwiazdkowych) udział ten był najwyższy i wyniósł 44,8%.
Urząd Statystyczny w Warszawie.
Holiday Inn Warsaw City Centre
- Holiday Inn
- Hotel Holiday Inn
- Hotel Holiday Inn
- Hotel Holiday Inn
- Hotel Holiday Inn
- Hotel Holiday Inn