0

5 najważniejszych odżywek dla osób aktywnych

Skuteczny spalacz tłuszczu
Skuteczny spalacz tłuszczu
fot. mat. prasowy

Jesteś osobą aktywną – dużo pracujesz, a do tego nie stronisz od wysiłku fizycznego – te produkty są dla Ciebie.

Jesteś osobą aktywną – dużo pracujesz, a do tego nie stronisz od wysiłku fizycznego. Lubisz ćwiczyć na siłowni, biegać lub uprawiać jakikolwiek inny sport i robisz to regularnie, kilka razy w tygodniu. Jeżeli tak wygląda Twoje życie, suplementacja jest w Twoim przypadku wskazana. Jakie produkty w takim razie przydadzą Ci się najbardziej?

1. Odżywka białkowa

Niezależnie od tego, czy uczęszczasz na siłownię, biegasz, jeździsz na rowerze, pływasz, czy uprawiasz jakikolwiek inny sport, zapotrzebowanie Twojego organizmu na białko jest podwyższone. Chcąc poprawiać swoje wyniki i osiągać coraz lepsze rezultaty, zadbaj o dostarczenie protein w odpowiedniej ilości. Ich podstawowym źródłem powinna być dieta, jednak każdy wie, że zdarzają się dni, gdy brakuje czasu na przygotowanie i zjedzenie normalnego posiłku lub po prostu nie ma się na to ochoty. W takich sytuacjach prawdziwym wybawieniem są odżywki białkowe, które przyrządza się dosłownie w kilkanaście sekund, zalewając je wodą lub mlekiem i wypijając. Na wszelki wypadek warto mieć w zanadrzu taką odżywkę.

2. Witamina D

Witamina D jest potrzebna każdemu, jednak w przypadku osób aktywnych fizycznych zapotrzebowanie na nią jest ponadprzeciętne. Trudno w jednym akapicie wymienić wszystkie jej funkcje, ponieważ ma ona bardzo duży wpływ na pracę całego organizmu. Od jej podaży w dużym stopniu zależy samopoczucie, kondycja, a nawet proces budowy masy mięśniowej, ponieważ bierze ona udział w syntezie białek. Jej suplementacja jest niezmiernie ważna z uwagi na fakt, że jej produkcja odbywa się dzięki światłu słonecznemu, którego w Polsce jest zdecydowanie za mało.

3. Kwasy tłuszczowe omega-3

Podobnie jak witamina D, tak i kwasy tłuszczowe omega-3 mają bardzo duży wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Ich spożycie przekłada się m.in. na wydajniejszą pracę serca i układu krwionośnego, efektywniejszą budowę masy mięśniowej, niższy poziom „złego” cholesterolu we krwi, lepsze samopoczucie, poprawę kondycji czy prawidłową pracę mózgu. Szczególnie wartościowe są kwasy omega-3 DHA i EPA, których źródłem są przede wszystkim ryby. A że Polacy jedzą ich za mało, powinni przyjmować suplementy zawierające te kwasy. Dotyczy to w szczególności osób aktywnych, u których zapotrzebowanie na nie jest podwyższone.

4. ZMA

ZMA to suplement będący zbilansowanym połączeniem cynku, magnezu i witaminy B6, który przydaje się przede wszystkim w kontekście regeneracji po intensywnym wysiłku. Dzięki niemu odczuwa się mniejsze zmęczenie po treningu i szybciej wraca się do optymalnej formy. Ponadto spożycie ZMA poprawia jakość snu, co również ma znaczenie w kontekście regeneracji.

5. Beta-alanina

Osoby aktywne są bardziej narażone na zmęczenie, a przecież pracować, trenować i po prostu żyć na pełnych obrotach trzeba od rana do wieczora. Beta-alanina sprawia, że jest to łatwiejsze, ponieważ dodaje ona energii, poprawia wydolność w trakcie treningu i przyspiesza regenerację organizmu po intensywnym wysiłku.

Artykuł sponsorowany

7 czerwca 2021 10:38

Komentarze