0

W majówkę Metro krótsze

Stacja Metro Politechnika w Warszawie - stan sprzed epidemii. Foto Adrian Grycuk
Stacja Metro Politechnika w Warszawie – stan sprzed epidemii.
fot. Adrian Grycuk

Od 1 do 3 maja pociągi kolejki podziemnej będą kursowały tylko między stacjami Politechnika i Młociny.

Warszawskie metro systematycznie unowocześnia systemy odpowiadające za bezpieczeństwo ruchu. Kolejny etap modernizacji zaplanowany jest na przedłużony weekend, 1-3 maja.

Pomiędzy stacjami Politechnika i Kabaty zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza.

Modernizacja systemu sterowania ruchem

System sterowania ruchem pociągów to jeden z podstawowych i najważniejszych elementów umożliwiających sprawne działanie podziemnej kolei. Metro Warszawskie unowocześnia go i wymienia eksploatowane urządzenia przekaźnikowe na nowoczesne, cyfrowe. Wdrażana technologia ma większą niezawodność i umożliwia stosowanie aktualnych rozwiązań w zakresie systemów sterowania ruchem kolejowym.

Przebudowa systemu na pierwszej linii metra jest prowadzona stopniowo od 2009 r., a ostatnie prace odbyły się w sierpniu 2017 r. na odcinku Kabaty – Stokłosy. W tym roku, urządzenia zostaną wymienione między stacjami Stokłosy – Wilanowska. Przygotowywana jest również dokumentacja do przetargu na przebudowę kolejnego odcinka, od stacji Wilanowska do Politechniki.

Zmiany w rozkładach

komunikacji w weekend majowy

Prace będą prowadzone przy wyłączeniu ruchu pociągów.
Składy linii M1, w okresie od 1 do 3 maja, będą kursowały na skróconej trasie Politechnika – Młociny. Odcinek między placem Konstytucji a Kabatami, połączą autobusy linii zastępczej. Zostanie także zmieniony przystanek końcowy autobusów linii 710, 724 i 742, które dojadą do Wilanowa.

W metrze, w piątek (1 maja) i niedzielę (3 maja) będzie obowiązywał świąteczny rozkład jazdy, a w sobotę (2 maja) – sobotni.

Na odcinku nieobsługiwanym przez metro, zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa ZM1, której autobusy będą jeździły trasą:

ZM1:

  • METRO KABATY
    – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – Rolna – al. Wilanowska – Puławska –
    J.P. Woronicza – al. Niepodległości – Stefana Batorego – L. Waryńskiego –
    rondo Jazdy Polskiej – METRO POLITECHNIKA – PL.KONSTYTUCJI –
    L. Waryńskiego – rondo Jazdy Polskiej – Stefana Batorego –
    al. Niepodległości – al. Wilanowska –
    przejazd przez pętlę Meto Wilanowska –
    al. Wilanowska – Rolna – al. Harcerzy Rzeczypospolitej – al. KEN –
  • METRO KABATY.

Autobusy linii ZM1 będą podjeżdżały na przystanki co ok. 3-4 minuty.

Dodatkowo  autobusy linii 710, 724 i 742 zostaną wycofane z pętli OS. KABATY i ulicami Ł. Drewny i Przyczółkową dojadą do pętli WILANÓW.

Tu możliwa będzie przesiadka do autobusów jadących w kierunku centrum (116, 131, 180, 519).

Jednocześnie zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa

Z39

na trasie:

  • OK.KABATY
    – al. KEN – Wąwozowa – Relaksowa – M. Rosnowskiego – S. Korbońskiego – Ł. Drewny –
  • ANDRUTOWA.
27 kwietnia 2020 17:49