Wiceprezydent obiecał, wiceprezydent otworzył. A towarzyszył mu i opisał Nadzór Ruchu Warszawa.
14 października na swoim koncie na Twitterze wiceprezydent m. st. Warszawy, Jacek Wojciechowicz poinformował:
Jutro otwieramy kolejny fragment Nowolazurowej do ul. Połczyńskiej. Kolejna zrealizowana inwestycja
Jak powiedział, tak zrobił.

O pierwszej przy skrzyżowaniu z Połczyńską delegat z Ratusza oficjalnie zdjął barierki i nakłaniał kierowców do korzystania z wiaduktu.
Nowy odcinek Nowolazurowej to blisko kilometrowe połączenie komunikacyjne zrealizowane z myślą o mieszkańcach trzech dzielnic: Włoch, Ursusa i Bemowa. Do tej pory do dyspozycji kierowców pozostawał jedynie ponad 2,5 kilometrowy odcinek Nowolazurowej (obecnie al. 4 czerwca 1989 roku) od Węzła Salomea przy Alejach Jerozolimskich do ulicy Chrościckiego.

Otwarcie kolejnego etapu zakończonych właśnie prac, tym razem umożliwiającego połączenie z ul. Połczyńską to dobre wieści dla kierowców podróżujących między Ursusem a Bemowem. Dla tych alternatywą pozostawały do tej pory często eksploatowana ulica Dźwigowa oraz oddany przed blisko dwoma laty przez GDDKiA wiadukt w ciągu ulicy Gierdziejewskiego.
Zadowolenia ze zrealizowania kolejnej inwestycji nie krył sam wiceprezydent, Jacek Wojciechowicz.
Chodźcie, wracajmy. Tam dalej to już granica z Włochami!
rzucił do kameralnie przybyłego grona zainteresowanych, chcąc podkreślić zapewne skalę ułatwień komunikacyjnych tej części miasta.

Przechadzając się wzdłuż wiaduktu nie sposób było nie zauważyć wiat i zatok przystankowych, których obecność skłoniła nas do kontaktu z Zarządem Transportu Miejskiego z pytaniem o możliwe połączenia.
Igor Krajnow zapowiedział:
Obecnie opracowujemy koncepcję obsługi komunikacyjnej Nowolazurowej. Jednak do jej realizacji będziemy musieli „odzyskać” autobusy, które obecnie kursują m.in. na liniach zastępczych w czasie remontów tramwajowych. O tym, kiedy i jakie linie pojadą Nowolazurową poinformujemy niebawem.
Nowolazurowa docelowo ma być połączona z trasą ekspresową S8. Ostateczny termin finalizacji całej inwestycji nie jest jednak znany.
Agata Choińska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w rozmowie z serwisem Nadzór Ruchu Warszawa przyznała:
Na obecną chwilę nie mamy zapewnionych odpowiednich środków finansowych, by móc przewidzieć dokładny termin oddania do użytku północnego etapu inwestycji
Nadzór Ruchu Warszawa
UM informuje:
Od dziś, 15 października, od godziny 12.45 kierowcy mogą już korzystać z nowego przejazdu przez tory kolejowe – otwarta została ulica „Nowolazurowa” pomiędzy ul. ks. J. Chrościckiego a Połczyńską. Niemal kilometrowa droga połączyła Bemowo i Włochy.
Nowy odcinek „Nowolazurowej” ma długość ok. 950 m, z czego ok. 550 m to wiadukt nad torami stacji Warszawa Główna Towarowa. Ulica ma dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, są obustronne chodniki i drogi rowerowe. Przebudowana została również ul. Połczyńska na długości ok. 600 m – na skrzyżowaniu z „Nowolazurową” powstało rondo. Nowa droga znakomicie poprawi komunikację w tym rejonie miasta – umożliwi sprawny dojazd do Alej Jerozolimskich i dróg ekspresowych na południu miasta, będzie także alternatywą dla ul. Dźwigowej. Ten odcinek nowej ulicy łączy się z oddaną do ruchu w 2013 r. al. 4 Czerwca 1989 r. o długości ok. 2600 m od Alej Jerozolimskich do ul. ks. J. Chrościckiego, która krzyżuje się z ul. Ryżową i Traktorzystów oraz w dwóch miejscach – po wiadukcie i w tunelu przecina dwie linie kolejowe a także poprzez Węzeł Salomea i Opacz komunikuje się z Południową Obwodnicą Warszawy i drogami S7 i S8. Wykonawcą ulicy była firma Skanska, a jej koszt to ok. 78,7 mln zł.
Trwa budowa kolejnego fragmentu „Nowolazurowej” – od ul. Połczyńskiej do skrzyżowania ul. Lazurowej, Sterniczej i Szeligowskiej. Podobnie jak na wybudowanej już części, droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki i drogi rowerowe.
Na większej części odcinka gotowa jest już podbudowa, układane są krawężniki, budowane fundamenty pod ekrany. Przebudowywane są urządzenia podziemne znajdujące się w rejonie przyszłego skrzyżowania, co spowodowało konieczność wyłączenia z ruchu i rozebrania starej jezdni ul. Lazurowej oraz zamknięcia wlotu ul. Sterniczej. Ruch wróci pod koniec października, a wszystkie prace zakończą się w grudniu tego roku.