Nowy tramwaj typu 134N Jazz w Warszawie

JAZZ 134N
JAZZ – 134N
fot. TW

Do Warszawy przyjechał tramwaj nowego typu 134N Jazz. Jest to pierwszy z 30 tramwajów zamówionych u producenta firmy Pesa Bydgoszcz SA.

Tramwaj ma 19,3 metra długości i obsłuży linie, z których korzysta mniejsza liczba pasażerów. Tramwaj w najbliższych dniach rozpocznie testy homologacyjne prowadzone przez Instytut Pojazdów Szynowych.

JAZZ 134N
JAZZ – 134N

Budowa

Tramwaje typu 134N Jazz są, jednoprzestrzenne, trójczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe. Dzięki zastosowaniu bez osiowych wózków jezdnych podłoga jest idealnie płaska i nie posiada żadnych wzniosów. Do tramwaju może wsiąść 132. pasażerów (w tym 27. będzie mogło skorzystać z miejsc siedzących).

Dostosowanie

Jazzy są w pełni dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich będą miały ułatwiony dostęp do wnętrza dzięki odpowiednio oznakowanej wysuwanej platformie umieszczonej przy drzwiach dwustrumieniowych najbliższych kabinie motorniczego.

Wyposażenie

Tramwaje typu 134N są wyposażone w klimatyzację (w części pasażerskiej i kabinie motorniczego), system zliczania pasażerów, monitoring wizyjny oraz system informacji liniowej, a także układ antykolizyjny.

Dwa tramwaje zostaną dostosowane do potrzeb nauki jazdy.

Oszczędność energii

Ważnym rozwiązaniem technicznym jest także zastosowanie w układzie napędowym pokładowego zasobnika energii, który pozwoli na zmniejszenie zużycia energii pobieranej z sieci trakcyjnej.

Finansowanie

Zamówienie jest częścią projektu pn. „Zakup tramwajów niskopodłogowych do obsługi sieci komunikacji tramwajowej w Warszawie” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

11 marca 2015 15:44