Smutny Fiat Barchetta na ulicy Łuckiej

Fiat Barchetta samotny przy z ulicy Łuckiej
Fiat Barchetta – samotny przy z ulicy Łuckiej
fot. MPawlik

Smutny bo porzucony.
Samotny i odtrącony.
Kto porzucił go ach kto?
Pewnie człowiek samo zło!

A teraz, kiedy z powodów rozbiórki budynku zamknięto dla ruchu pół ulicy Łuckiej, samotny jest jeszcze bardziej.

Fiat Barchetta z listem od Straży Miejskiej
Fiat Barchetta – z listem od Straży Miejskiej
fot. MPawlik

Samotność postanowiła mu umilić Straż Miejska wkładając za wycieraczkę specjalnie na tę okoliczność przygotowany list do właściciela lub opiekuna. Jednak jeśli pan i władca Barchetty nie pojawia się już długiego czasu, to czy pojawi się przez najbliższy rok?

Jak podaje Wikipedia

Fiat Barchetta (wym. barketta) – niewielki, dwuosobowy roadster ze składanym ręcznie dachem oraz przednim napędem produkowany w latach 1995–2005.
Samochód zaprojektował Andreas  Zapatinas, z pochodzenia Grek, pracujący wcześniej w studiu Pininfarina. Często mylnie klasyfikowany jako kabriolet (w rzeczywistości prawdziwe kabriolety posiadają tylne siedzenia). Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Tipo B, wykorzystanej do budowy Fiata Punto I generacji. Cechą, odróżniającą z kolei Barchettę od typowych roadsterów (takich jak np. Mazda MX-5) jest napęd na przednią oś. Silnik 1.8 (znany m.in. ze sportowego Punto HGT) w połączeniu z niewielką masą samochodu gwarantuje przyzwoite osiągi i dobre przyspieszenie.
Auto zaprezentowano pierwszy raz na Salonie Samochodowym w Genewie w 1995 roku. W Polsce jednak pojawiło się dopiero w roku 2001. Od roku 2004 był oferowany model po face liftingu, ze zmienionym przodem, i z dodanym trzecim światłem stopu na klapie bagażnika. Produkcja modelu Barchetta zakończyła się w połowie roku 2005.

Silnik

  • R41,7 l (1747 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
  • Układ zasilania:wtrysk
  • Średnica × skok tłoka: 82,00 mm × 82,70 mm
  • Stopień sprężania: 10,3:1
  • Moc maksymalna: 131KM (96,6 kW) przy 6300 obr/min
  • Maksymalnymoment obrotowy: 164 N•m przy 4300 obr/min

Osiągi

  • Przyspieszenie 0-100km/h: 8,7 s
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h

W serwisach giełdowych ceny takich samochodów kształtują się od 4 000 do 20 000 zł. Ale ten kanarkowy bidulek wymaga sporo pracy by przywrócić mu dawny blask.

Na razie mocno nie zawadza a strażnicy miejscy poza przyklejeniem kartki na szybę, nie szukają intensywnie właściciela.

Trochę szkoda takiego lanserskiego cacuszka.

29 marca 2016 22:28