Warszawska dzielnica Wola przygotowała nowy projekt organizacji ruchu na Odolanach.
Projekt zakłada m.in. wprowadzenie strefy „Tempo 30” oraz wydłuża godziny, w których będzie obowiązywał zakaz ruchu samochodów ciężarowych. Dokument jest właśnie konsultowany z Policją i Zarządem Dróg Miejskich.
Celem nowych przepisów jest przede wszystkim ograniczenie ruchu powodujących hałas i pył ciężarówek. Stąd wydłużony zostanie zakaz ruchu samochodów ciężarowych.
Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola
Proponujemy aby zakaz obowiązywał w godzinach 20:00-8:00, a nie tak jak do tej pory 22:00-6:00. Dzięki temu w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego będzie łatwiej wydostać się z Odolan.
Projekt zakłada również wprowadzenie strefy „Tempo 30” na terenie ograniczonym ulicami Połczyńską, Wolską, al. Prymasa Tysiąclecia, Gniewkowską, Potrzebną i Dźwigową.
Krzysztof Strzałkowski:
Ograniczenie dozwolonej prędkości do 30 km/h sprawi, że ruch na terenie Odolan znacznie się uspokoi. Dzięki temu znacząco spadnie poziom hałasu a także poprawi się bezpieczeństwo.
Dodatkowo planowane jest wprowadzenie zmiany pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu ulic Sowińskiego i Jana Kazimierza, oraz na skrzyżowaniu ulic Ordona i Jana Kazimierza na pierwszeństwo „łamane” powodujące fizyczne wymuszenie zmniejszenia prędkości pojazdów.
Krzysztof Strzałkowski:
Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to nowa organizacja ruchu w tym rejonie zacznie obowiązywać już pod koniec roku. Dokument został już przekazany do zaopiniowania Zarządowi Dróg Miejskich oraz Policji.
Kolejna istotna zmiana w oznakowaniu spowoduje, że przestrzeganie wprowadzonych regulacji będzie mogło być kontrolowane przez straż miejską. Na Odolanach pojawią się stałe patrole, podobne do tych jakie możemy spotkać na Moście Śląsko-Dąbrowskim.