0

Mazowieckie interwencje drogowe

Drogi wojewódzkie 631 i 634 -
Drogi wojewódzkie 631 i 634 – mapa Google
fot. Google

Radni Powiatu Wołomińskiego oraz Krzysztof Strzałkowski, przewodniczący klubu KO Sejmiku Mazowieckiego, interweniują w sprawie dwóch ważnych dla Mazowsza dróg.

Drogi wojewódzkie nr 631 oraz 634 wymagają pilnej modernizacji. Cały czas trwają prace projektowe, a tysiące kierowców stoi w korkach. Szczególnie zła sytuacja panuje w na trasie nr 631 w rejonie węzła Zielonka.

Arkadiusz Werelich, radny Powiatu Wołomińskiego:

Obecnie na drodze wojewódzkiej nr 631 w rejonie węzła Zielonka warunki ruchu są katastrofalne. W tym miejscu tworzą się gigantyczne korki i nie chodzi tylko o godziny szczytu. To ogromne utrudnienie dla tysięcy kierowców. Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich musi pilnie zająć się tą sprawą. Potrzebne są doraźne rozwiązania. Sytuacja jest na tyle poważna, że nie możemy czekać na kompleksową przebudowę trasy 631 – dodaje.

Odcinek drogi wojewódzkiej nr 631 od węzła z trasą S8 do węzła z drogą krajową nr 8 jest od wielu lat projektowany i planowany do przebudowy.

Krzysztof Strzałkowski, radny Mazowsza, przewodniczący klubu Koalicji Obywatelskiej w Sejmiku Województwa Mazowieckiego:

Ta inwestycja musi nabrać tempa. Rozwój regionu powoduje wzmożony ruch na tym odcinku drogi, a stan techniczny nawierzchni wymaga interwencji. Nie możemy pozwolić sobie na dodatkowe opóźnienia.

Radni interweniują również w sprawie drogi wojewódzkiej nr 634.

Krzysztof Strzałkowski:

To trasa, którą przemierzają codziennie tysiące mieszkańców Zielonki, Wołomina, Kobyłki czy Ząbek. To jedna z ważniejszych dróg zapewniających dojazd do Warszawy. Niestety nadal trwają prace projektowe. Czas płynie, a inwestycja stoi w miejscu.

Co więcej pojawiają się kolejne problemy. O braku porozumienia z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich otwarcie mówią władze gminy Zielonka. Chodzi o wypracowanie wspólnych rozwiązań technicznych w zakresie odwodnienia dróg wojewódzkich i gminnych.

Adam Łossan, radny Powiatu Wołomińskiego:

Sieć odwodnienia, aby była skuteczna, powinna mieć właściwe spadki i możliwie krótkie odcinki, aby nie wprowadzać narażonych na awaryjność i kosztownych przepompowni oraz rurociągów wielkośrednicowych. W zależności od przebiegu kanałów i rowów należy ustalić kto, komu musi wnosić opłaty i w jakiej wysokości. W związku z tym bezzasadne jest uchylanie się od wyboru tanich i skutecznych rozwiązań odwodnieniowych na rzecz izolacji sieci i dublowania kanałów.

Duże natężenie ruchu pojazdów na drodze wojewódzkiej nr 634, liczne skrzyżowania oraz silnie wyeksploatowana nawierzchnia stanowią zagrożenie dla stanu bezpieczeństwa na drodze.

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 634 planowana jest co najmniej od 1995 roku.

Droga wojewódzka nr 631 (DW631)

To droga wojewódzka w województwie mazowieckim. Łączy Warszawę, przecinając jej ścisłe śródmieście, z Nowym Dworem Mazowieckim. Miejscowości leżące przy trasie DW631 to Ząbki, Zielonka, Marki, Nieporęt, Zegrze Południowe, Wieliszew, Kałuszyn, Janówek Pierwszy, Góra, Nowy Dwór Mazowiecki.

Droga wojewódzka nr 634 (DW634)

To droga wojewódzka łącząca Warszawę z szeregiem miast w północno-wschodniej części aglomeracji warszawskiej.
Na terenie Warszawy prowadzi z Lotniska Chopina ulicami: Żwirki i Wigury, Krzyckiego (tylko w kierunku północnym), Raszyńską. Następnie przez centrum ulicami: Towarową, Okopową, Słomińskiego, mostem Gdańskim (wspólnie z drogą wojewódzką nr 637), Starzyńskiego, Szwedzką do Radzymińskiej. Dalej Radzymińską (wspólnie z drogą wojewódzką nr 629), Łodygową, przez Ząbki, Zielonkę, Kobyłkę, Wołomin, Tłuszcz i Wólkę Kozłowską.
Na odcinku: Raszyńska (Krzyckiego) – Towarowa – Okopowa – Słomińskiego – Most Gdański – Starzyńskiego stanowi obwodnicę śródmiejską Warszawy.

 

3 marca 2020 22:37