0

DOOH – cyfrowy marketing w przestrzeni publicznej

DOOH w przestrzeni publicznej - monitor zewnętrzny OHF Samsunga
DOOH w przestrzeni publicznej – monitor zewnętrzny OHF Samsunga
fot. mat. prasowy

Ciągły rozwój technologiczny otwiera coraz więcej możliwości w kontekście komunikacji marketingowej.

Zwykłe billboardy to już za mało – cyfryzacja wywarła spory wpływ także na reklamę zewnętrzną.

Techniki DOOH pomagają skuteczniej trafić do klienta, a godnym polecenia narzędziem do ich wdrożenia są ekrany cyfrowe, takie jak monitor zewnętrzny OHF z oferty Samsunga.

Cyfrowa reklama w przestrzeni miejskiej, czyli DOOH

Reklamy zewnętrzne to kanał marketingowy wykorzystywany praktycznie od początku istnienia tej branży. Główną zaletą jest możliwość trafienia do sporej grupy nowych klientów z pomocą pojedynczego, łatwego do utrzymania medium. Współcześnie reklamy wychodzą jednak poza standardowe ramy, a nowe rozwiązania technologiczne pozwalają przykuć uwagę potencjalnych konsumentów w jeszcze skuteczniejszy sposób. Cyfrowe reklamy zewnętrzne określa się między innymi mianem DOOH, czyli „digital out-of-home”, co można przetłumaczyć jako „cyfrowe wyjście z domu”. Kluczową rolę w takim rodzaju marketingu odgrywają technologie wyświetlania obrazu, w których obecnie dominują rozwiązania związane z wykorzystaniem diod LED. Nowoczesne ekrany wyróżniają się między innymi sporą widocznością i możliwością wyświetlania przykuwających wzrok kolorów, a także kilkoma innymi istotnymi cechami, które sprawiają, że bardzo dobrze sprawdzają się w przestrzeni publicznej.

Zdobycie zainteresowania odbiorcy to podstawa skutecznej reklamy. Produkty takie jak monitor zewnętrzny OHF zapewniają jasność sięgającą nawet 2 500 nitów[1]. W połączeniu ze współczynnikiem kontrastu wynoszącym 5 000:1 obraz może być w odpowiednim stopniu widoczny niezależnie od warunków. Takie parametry mogą zapewnić skuteczność bez względu na poziom oświetlenia, pogodę czy porę dnia. Dodatkowo rozwiązania DOOH dają możliwość wygodnej personalizacji czy dostosowania wyświetlanej treści. W przeciwieństwie do tradycyjnych billboardów i banerów nie ma potrzeby wymiany całej konstrukcji – wystarczy kilka kliknięć, aby zaktualizować prezentowany obraz.

Kiedy warto postawić na DOOH?

Reklama cyfrowa to rozwiązanie stworzone przede wszystkim z myślą o firmach operujących na terenie miast. Działania z tego zakresu sprawdzają się w przestrzeni miejskiej, przy drogach, na przystankach autobusowych oraz pojazdach komunikacji publicznej, jak również w restauracjach szybkiej obsługi, centrach handlowych czy miejscach kultury.

Odpowiednio dobrane nośniki DOOH muszą przede wszystkim przyciągać uwagę, by klienci zapamiętali przedstawione informacje. Łatwość zarządzania prezentowaną treścią otwiera zupełnie nowe możliwości, pozwalając na błyskawiczne dostosowanie się do dynamicznych potrzeb konsumentów oraz sytuacji rynkowej. Dodatkowo taka forma komunikowania treści zapewnia sporą skuteczność w miejscach, gdzie szansa na pozyskanie klientów jest szczególnie duża – mowa o lokalizacjach takich jak dworce, lotniska czy galerie handlowe.

Urządzenia z najwyższej półki oferują sporą rozdzielczość obrazu, dzięki czemu mogą dostarczać odbiorcom dynamiczne i angażujące treści w czasie rzeczywistym. Taki rodzaj marketingu pozwala wyróżnić się na tle statycznych reklam, a tym samym zwrócić uwagę większej liczby klientów. Niektóre produkty umożliwiają również przygotowanie interaktywnych treści, które znacznie wpływają na zwiększenie sprzedaży i budowanie świadomości marki.

Monitor zewnętrzny OHF – kompleksowe rozwiązanie z zakresu digital signage

W ofercie firmy Samsung można znaleźć liczne urządzenia wspierające marketing w przestrzeni publicznej. Należy do nich między innymi monitor zewnętrzny OHF, dostępny w wariantach o przekątnej 46 oraz 55 cali. Produkt ten charakteryzuje się grubością wynoszącą zaledwie 85 milimetrów oraz prostotą montażu. Urządzenie jest odporne na niekorzystne warunki atmosferyczne, a szkło Magic Glass ma za zadanie zapewnienie czytelności nawet przy bardzo intensywnym świetle słonecznym. Certyfikat IK10 potwierdza odporność na uszkodzenia takie jak stłuczenie szkła.

Monitor zewnętrzny Samsung z serii OHF korzysta także z zaawansowanego chłodzenia. System ten działa na zasadzie wymiany ciepła, oferując także szeroką funkcjonalność w zakresie kontroli temperatury. Takie rozwiązanie pozwala na obniżenie kosztów przy zachowaniu wysokiej wydajności. Dzięki temu ekran wyświetla obraz bez zakłóceń w temperaturze od −30°C do +50°C. Automatyczne ustawianie jasności urządzenia sprawia, że reklamy powinny być zauważalne i czytelne w dowolnej porze dnia. Na uwagę zasługuje także odporność na wilgoć i pył – urządzenie jest zgodne z normą IP56. W zarządzaniu treścią pomaga program MagicINFO Player S4, z kolei nowy silnik graficzny nieustannie dba o płynność prezentowania obrazu.

——-

[1] Nit (nt) – nienależąca do układu SI jednostka luminancji.
Nazwa pochodzi od łac. nitere – błyszczeć, lśnić.
1 nit to luminacja o wartości 1 kandeli na metr kwadratowy

Artykuł sponsorowany

19 marca 2022 13:19
[fbcomments]