0

Metro na Bemowie

Budowa metra na Bemowie
Budowa metra na Bemowie
fot. UM Warszawy

Wieści z budowy metra na Bemowie: góra prawie gotowa, a pod ziemią trwają intensywne prace.

Trwają intensywne prace wykończeniowe na budowie stacji C04 „Bemowo”. Z ogólnego bałaganu wyłania się obraz docelowego wyglądu stacji. Po miesiącach utrudnień mieszkańcy odzyskali docelową organizację ruchu w obrębie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Pojawiły się też nowe nasadzenia.

Prace drogowe

Skrzyżowanie ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich funkcjonuje już we wszystkich  kierunkach. Na ulicy Górczewskiej od ulicy Powstańców Śląskich wyłączony z ruchu będzie jeszcze skrajny lewy pas w kierunku Babic ze względu na prace związane z odtwarzaniem torowiska tramwajowego. Przywrócona została docelowa geometria skrzyżowania z ulicą Klemensiewicza. Na skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Klemensiewicza światła będą ustawione w porządku czasowej organizacji ruchu, nieuwzględniającej ruchu tramwajowego. Stan ten potrwa do czasu wznowienia ruchu tramwajowego na tym odcinku.

W rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich odtworzono już wszystkie ścieżki rowerowe i większość ciągów pieszych. W trakcie prac zostały chodniki prowadzące bezpośrednio do wejść stacyjnych.

Zieleń

W rejonie budowy II linii metra na Bemowie trwa sadzenie drzew oraz odtwarzanie zieleni.

Łącznie posadzone zostaną 333 drzewa.
Większość będzie rosła przy stacji Bemowo. Pozostałe drzewa posadzone będą przy stacji Ulrychów, wentylatorni i w okolicach komory demontażowej.

Oprócz drzew przy obu stacjach sadzone będą krzewy – będzie ich ponad 20 tysięcy. Zieleń uzupełnią też rabaty bylinowe (około 1600 sztuk).

Do tej pory posadzono większość drzew, krzewów i bylin.

C04 – część stacyjna

Dla pasażerów najważniejszym elementem będzie część stacyjna.
To tu znajdują się przejścia podziemne pod skrzyżowaniem ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Tu również jest peron, z którego mieszkańcy będą jeździć w stronę Centrum lub dalej, do Bródna.

Na stacji C04 „Bemowo” trwają intensywne prace wykończeniowe.
Na poziomie -1 wykonana została izolacja akustyczna.
Trwa kładzenie posadzek epoksydowych (27%), gresów (99%) oraz posadzek granitowych (96%). Montowane są okładziny z płytek ceglanych (między 35 a 95% w zależności od rejonu stacji) oraz tynki akustyczne (98%). Na poziomie -2 trwają prace posadzkarskie (85%). Zakończono montowanie podkonstrukcji ścian zatorowych, co pozwoliło na rozpoczęcie montażu paneli ściennych (7%). Montowane są również elementy sufitu podwieszanego nad peronem stacji (85%).

Prowadzone są prace instalacyjne, zarówno w obrębie tras kablowych (97%) jak i systemów pomiarowych oraz zasilających (między 60 a 85%, w zależności od systemu).

Trwa instalacja systemów sanitarnych – klimatyzacji (90%), przyłączy kanalizacyjnych (95%), wodociągowych (98%), wentylacji lokalnej (od 90 do 100%), oraz montaż systemów do gaszenia gazem (90%).

W rejonie budowanej stacji można zauważyć, że zakończono montaż konstrukcji stalowych na wszystkich wyjściach ze stacji. Na części z nich pojawiły się już elementy szklanego zadaszenia. Układane są również ceglane okładziny i okładziny schodów. Zamontowano już wszystkie ciągi schodów ruchomych oraz cztery z 11 wind.

W tunelach zakończono montaż płyty torowej oraz nawierzchni torowej. Trwają prace przy montażu trzeciej szyny (tory odstawcze – 30%, tunel lewy 100%, tunel prawy 0%, stacja 50%).

C04 – tory odstawcze

To przestrzeń jest zarezerwowana dla pracowników obsługujących II linię metra. Mimo że pasażerowie nie będą mieli do niej wstępu, to jest ona niezwykle ważna dla  sprawnego funkcjonowania całej linii. To właśnie tu pociągi będą zawracać, będą przechodziły przeglądy, nocowały, a nawet w razie potrzeby będą myte na specjalnie przygotowanym do tego celu kanale.

Aktualnie w rejonie torów odstawczych stacji C04 „Bemowo” trwają prace wykończeniowe. Wykonywane są aktualnie prace posadzkarskie (ponad 90%), montaż drzwi (98%) i sufitów podwieszanych (65%) oraz schodów zabiegowych w czerpnio-wyrzutni, drabin, podestów i balustrad (80%). Prowadzone są prace instalacyjne, zarówno w obrębie tras kablowych (95%) jak i systemów pomiarowych i zasilających (70%). Dobiegają końca prace związane z instalacjami sanitarnymi (95%).

UM Warszawy

22 grudnia 2021 21:17
[fbcomments]