Muzeum Warszawy przechodzi gruntowne zmiany. Najpierw zmieniła się nazwa (z Muzeum Historycznego Miasta Stołecznego Warszawy), a teraz w kierunku prostoty poszła także identyfikacja wizualna muzeum. Nowe, minimalistyczne logo łączy tradycję z nowoczesnością.
W ramach odświeżania wizerunku powstała nowa, funkcjonalna strona internetowa ( www.mhw.pl ), nowe logo i szereg gadżetów, całą identyfikację zaprojektowała Ania Światłowska. Znak graficzny to symbol najbardziej kojarzony z Warszawą – Syrenka. Muzeum w swoich zbiorach posiada niemal 400 różnych syrenek warszawskich, zarówno na obrazach, fotografiach, jak i na przykład na monetach. Powstał nowoczesny, minimalistyczny projekt, który rozpoczyna nowy rozdział w istnieniu Muzeum.

Jak tłumaczy Ewa Nekanda-Trepka, Dyrektor Muzeum Warszawy:
Wybrany kolor nawiązuje do ciągu skojarzeń: Warszawa – Syrena – Wisła. Ciemny błękit jest kolorem, który gwarantuje Muzeum Warszawy odrębność wizerunkową.
Za krój pisma odpowiada warszawski projektant Łukasz Dziedzic. Muzeum podkreśla, że liternictwo jest neutralne historycznie – nie nawiązuje do żadnego okresu dziejów.
Nowa identyfikacja wizualna oddaje świeży charakter Muzeum Warszawy – miejsca, w którym historia naszego miasta spotyka się z jego przyszłością.
- Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Warszawy
- Nowe logo Muzeum Warszawy
- Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Warszawy
- Nowe logo Muzeum Warszawy
- Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Warszawy
- Nowa identyfikacja wizualna Muzeum Warszawy