Orle Szpony na OffRoad Show Poland 2015.

fot. Dominik Kotowski

Na ostatnich targach OffRoad Show Poland Centrum Targowo-Kongresowe MT Polska mieliśmy przyjemność być gośćmi Łódzkiego Klubu Offroadowego.

DSC_1233

Targi, jak to targi, oferowały mnóstwo atrakcji. Niekoniecznie związanych z offroadem czy nawet motoryzacją w ogólności (były stoiska nalewek ziołowych czy takie z tradycyjnie wędzonymi „prawdziwymi” mięsami i wędlinami – pyszne!). Jednak w centrum uwagi zwiedzających zostawały, rzecz jasna, pojazdy 4×4 oraz quady i motocykle.

DSC_1187

Swoją ofertę, na hali wystawowej, zaprezentowały warsztaty i sklepy specjalistyczne, dystrybutorzy części i akcesoriów, firmy organizujące szkolenia i wyprawy terenowe, te zajmujące się renowacją aut zabytkowych jak też kluby miłośników poszczególnych marek.

DSC_1218

Największą atrakcją była jednak możliwość obejrzenia samochodów i pojazdów zespołów mistrzowskich (w tym tych z Dakaru), osobistego POZNANIA członków zespołów rajdowych, ich samochodów, ich camperów i ich innych rzeczy, choćby w celu wymiany doświadczeń czy też zasięgnięcia rady.

Ciekawą prezentacją była możliwość samodzielnego wjechania na rampę z kątem nachylenia 80 stopni (z czujnym jak ważka instruktorem u boku). Tak! Nie pomyliły mi się procenty z nalewek stoiska obok. Naprawdę 80% nachylenia. A zjazd z rampy miał może z 50%?

ŁKO, a inaczej mówiąc:

tytułowe Orle Szpony

Klub zrzeszający łódzkie środowisko offroadowe.
Stworzony nieoficjalnie przez Arkadiusza Lindnera 2 lata temu.
Jeżdżąc na lokalne pojazdówki, treningi różnych grup oraz biorąc udział w ogólnopolskich rajdach zauważył jak wielu świetnych kierowców zamieszkuje województwo łódzkie i zdecydował, że warto by stworzyć miejsce, w którym wszyscy miłośnicy offroadu z centralnej Polski mogliby wymienić terenowe doświadczenia – zapytać o rozwiązania techniczne w swoich sprzętach, który zdolny mechanik mógłby pomóc je wykonać, jak zdobyć części oraz gdzie można znaleźć legalne tereny do treningów i testów.

opowiada o "Patrolu"
Arek – opowiada o „Patrolu”
fot. Dominik Kotowski

Długo nie musiał się zastanawiać jak to zrobić: powstał profil na portalu społecznościowym oraz specjalna grupa zamknięta. Stronę www uruchomiono rok później. Zainteresowanie tematem zaczęło być o wiele większe niż założył. Z czasem zaczęły napływać propozycje wspólnych spotkań celem integracji kierowców motocykli, quadów, UTVek, samochodów.

Obecnie działania ŁKO są bardzo szeroko rozwinięte. Wszyscy utożsamiający się z pomarańczową flagą z bieżnikiem zajmują podium we wszystkich polskich rajdach, a licencjonowani zawodnicy mają na swoich kontach sukcesy na scenie międzynarodowej. Łodzianie organizują różnego rodzaju akcje charytatywne. Działają na rzecz dzieci, zwierząt i ochrony środowiska. Klubowicze wystawiają się na różnego rodzaju targach, wpierają swoją obecnością imprezy motoryzacyjne oraz współpracują z firmami eventowymi.

na dachu samochodu technicznego

Prezes otwarcie przyznaje, że gdyby nie pomoc ze strony rodziny oraz przyjaciół to nie byłoby możliwości zrealizowania wszystkich planów. Wszyscy członkowie mają nadzieję, że jeszcze w tym roku Klub otrzyma status stowarzyszenia. Wtedy otworzą się kolejne drzwi. Możliwość pozyskania sponsorów oraz terenu do ćwiczeń, przynależność do PZM, wystawianie licencji zawodniczych – w skrócie: profesjonalne reprezentowanie Łodzi.”

oczko w głowie
Patrol – wypieszczony zarówno od strony wyposażenia przeprawowego po wykończnie i stylizację wnętrza
fot. Dominik Kotowski

Łódzki Klub Offroadowy

może się pochwalić takimi teamami jak:

  • RaZoR Racing Team – Nikodem Suzin/Michał Pielużek
  • King Squad – Arkadiusz Lindner, Radosław Lindner, Alex Lindner
  • Dziupla 4×4 – Tomasz Wojtyra/Maciej Kostrzewski, Maciej Kostrzewski/Grzegorz Wycech
Silnik Patrola
Silnik Patrola – jak widać pochodzi z Corvetty.
fot. Dominik Kotowski
  • Frisbee Off Road Team Poland – Wojciech Furman/Michał Agstyniak
  • Walter Team – Jarosław Andrzejewski/Maciej Radomski
  • OMM 4×4 – Dariusz Szor/Łukasz Skonieczko, Michał Szczurtek/Sebastian Klonowski, Rafał Głąbała/Bartosz Głąbała

Wybrane osiągnięcia w 2015 roku:

Rajdy szybkościowe:

  • Baja Carpathia
    II miejsce w klasie S1 dla Walter Team,
    III miejsce w klasie UTV dla RaZoR Racing Team
  • Baja Czarne
    I miejsce w klasie Quad Q4 dla Radosława Lindnera
  • Polskie Safari
    I miejsce w klasie Quad Q4 dla Radosława Lindnera

  • Baja Poland
    I miejsce w klasie Quad Q4 dla Arkadiusza Lindnera,
    II miejsce w klasie Quad Q4 dla Radosława Lindnera,
    II miejsce w klasie S1 dla Dziupla 4×4,
    III miejsce w klasie UTV dla RaZoR Racing Team
demontowane na czas rajdu
Wnętrze – demontowane na czas rajdu
fot. Dominik Kotowski
  • Baja inter cars
    I miejsce w klasie Quad Q4 dla Arkadiusza Lindnera,
    II miejsce w klasie UTV dla RaZoR Racing Team
  • Puchar Polski w Rajdach Baja
    II miejsce w klasyfikacji końcowej w klasie Quad Q4 dla Arkadiusza Lindnera
  • Rajdowy Puchar Polski Samochodów Terenowych
    III miejsce w klasyfikacji końcowej dla Walter Team
  • MT Rally 7
    I miejsce w klasie Sport 4×4 dla Walter Team,
    II miejsce w klasie Quad S dla Radosława Lindnera,
    III miejsce w klasie 4×4 – CC dla Dziupla 4×4
  • Maraton Złocieniec – Drawsko 4 CR
    II miejsce w klasie 4×4 Cross Country dla Walter Team

Rajdy przeprawowe:

  • Wyczynowe Mistrzostwa Off Road
    I miejsce w klasie Quad dla Rafała Maślanki
  • Rasząg Trophy
    I miejsce w klasie Quad dla Dariusza Szora,
    II miejsce w klasie Quad dla Arkadiusza Jeziorskiego,
    III miejsce w klasie Quad dla Arkadiusza Galanciaka
  • II Runda Przeprawowego Pucharu ATV Polska
    I miejsce dla Rafała Maślanki,
    I miejsce dla Tomasza Dzienia
  • Reszel
    III miejsce w klasie Extreme Elektryk dla Dziupla 4×4
  • III Runda Przeprawowych Mistrzostw H6
    I miejsce w klasie Advance dla Michała Szczurtka/Sebastiana Klonowskiego
  • JEEP Party
    II miejsce dla King Squad
  • XIV Rekreacja 4×4
    I miejsce w klasie Wyczyn,
    II miejsce w klasie Wyczyn,
    III miejsce w klasie Quad dla Rafała Maślanki
  • WYRowisko Jesień
    I miejsce w klasie Extreme Elektryk dla Michała Szczurtka/Sebastiana Klonowskiego,
    I miejsce w klasie Quad dla Arkadiusza Galanciaka,
    II miejsce w klasie Quad dla Tomasza Rosiaka,
    III miejsce w klasie Quad dla Adama Skonieczko,
    I miejsce w klasie Extreme Mechanik dla Walter Team (pilot Marcin Lemańczyk),
    II miejsce w klasie Extreme Mechanik dla Dariusza Szora/Łukasza Skonieczko
pojazdy terenowe zawsze kojarzyły mi sie z surowością i prostota... wipisz wymaluj jak ten
proste i surowe wnętrze – pojazdy terenowe zawsze kojarzyły mi sie z surowością i prostota… wypisz wymaluj jak ten
fot. Dominik Kotowski

Inne wyróżnienia

Poza nagrodami za osiągnięcia sportowe Łódzki Klub Offroadowy może poszczycić się również:

  • wyróżnieniem za Najciekawszą Ekspozycję
  • oraz The Best of Show podczas targów OffRoad Show Poland 2015.
spartańska by nie rzec toporna
kabina kierowcy – spartańska by nie rzec toporna
fot. Dominik Kotowski

No i cóż…

I to tyle ze spotkania z sympatycznymi Łodzianami.
Mam nadzieję że nie ostatniego. Może się kiedyś redakcja skusi i wreszcie zrobimy relację z rajdu 4×4 wraz z chłopakami z teamu Arka? Oby.

19 listopada 2015 02:46