To był bardzo emocjonujący weekend w sporcie motorowym. W kraju gościliśmy najlepszych kierowców świata w rajdach, a za granicą Krzysztof Skorupski za kierownicą Citroena DS3 T16 walczył z najlepszymi kierowcami podczas Mistrzostw Świata Rallycross.
Zawody odbyły się na torze w Finlandii, a wśród konkurentów byli Petter Solberg, Jacques Villeneuve czy Tanner Foust. Była to czwarta runda serii Mistrzostw Świata gdzie właśnie w najmocniejszej klasie SuperCars startuje Krzysztof.
Zawody w Finlandii, po serii pecha dla Polaka na początku sezonu, wreszcie zaczęły układać się po myśli kierowcy i zespołu. Mechanicy opanowali problemy wieku dziecięcego z autem i Krzysztof mógł skupić się już jedynie na walce o jak najlepsze miejsce. Pierwszy dzień zakończył na bardzo dobrej piątej pozycji. W niedzielę mimo pogarszających się warunków było jeszcze lepiej. W kwalifikacjach Krzysztof sięgał nawet czwartej pozycji. Z takimi rezultatami dostał się bez problemu do półfinału w którym zajął trzecie miejsce i mógł walczyć z najlepszymi o zwycięstwo w zawodach.
W biegu finałowym z powodu nieprzerwanych opadów wyścig zamienił się w walkę o przetrwanie na torze. Krzysztof nie unikał kontaktu, aby już na pierwszym okrążeniu zająć jak najlepsze miejsce. Rywale też jechali na 100% i walka była bardzo zacięta bez oszczędzania samochodów.
Krzysztof przebił się na 4 miejsce i dowiózł je już do mety.
Jazdę utrudniał problem z widocznością bo awarii uległy spryskiwacze i działały same wycieraczki. Na mecie po kolorze można było zidentyfikować tylko pierwsze auto, pozostałe były czarne od błota.
Zawody wygrał Amerykanin – Tanner Foust startujący w VW Polo.

Zobacz relację Mirka Rutkowskiego ze Słomczyna z 2011 roku
Rallycross
to rodzaj wyścigów samochodowych rozgrywanych na zamkniętym torze (przeważnie o długości do 1 km), o nawierzchni częściowo asfaltowej, a częściowo szutrowej. W biegu startuje jednocześnie kilku zawodników. Sport ten cieszy się popularnością głównie w Szwecji, Norwegii, Polsce, Holandii, Austrii, Francji i Wielkiej Brytanii.
Program zawodów obejmuje:
- Treningi (start jednego zawodnika jednocześnie): Treningi wolne – bez pomiaru czasu,treningi oficjalne – z pomiarem czasu do ustalenia kolejności w kwalifikacjach
- Biegi kwalifikacyjne (od 3 do 5 zawodników z jednej linii startu): Rozegrane zostają trzy biegi kwalifikacyjne, w których zawodnicy walczą o jak najlepsze miejsca startowe w finałach. Aby zakwalifikować się do finału, zawodnik musi ukończyć przynajmniej dwa z nich.
- Biegi finałowe (6 zawodników na trzech liniach startu): W zależności od ilości zawodników zakwalifikowanych do finałów rozegrana zostaje odpowiednia liczba biegów. Zawodnik sklasyfikowany najniżej startuje z ostatniego pola w najniższym finale. Zwycięzca finału przechodzi o jeden poziom wyżej, aż do finału „A”. Zawody wygrywa ten, kto najszybciej dojedzie do mety finału „A”.
Warunkiem koniecznym do startu w wyścigach samochodowych jest posiadanie licencji kierowcy wyścigowego stopnia C.
Najbliższy tor do Rallycrossu znajduje się w Słomczynie pod Warszawą i należy do warszawskiego Automobilklubu Rzemieślnik, w którym szlify zdobywał Krzysztof Skorupski.