Wystawa na 10-lecie kampanii społecznej ”Twarze Depresji. Nie oceniam. Akceptuję.” prezentująca jej ambasadorów.
Dwadzieścia fotografii, a na nich twarze ambasadorów, którzy razem z Fundacją „Twarze Depresji” mówią głośno o prawidłowym leczeniu depresji poprzez połączenie farmakoterapii i psychoterapii, którzy przełamują stereotypy i zachęcają Polaków do dbanie o zdrowie psychiczne.
Na wystawie pojawią się portrety
- aktorów:
Artura Barcisia, Marcina Bosaka, Andrzeja Seweryna, Piotra Zelta, Jakuba Szyperskiego, Barbary Tukendorf, - piosenkarzy:
Urszuli Dudziak, Miki Urbaniak, Dody, Anny Wyszkoni, Chrisa Cugowskiego, - muzyka:
Aleksandera Milwiw-Barona, - artysty:
Wojciecha Brewki, „DJ Wiki” – Wirginii Szmyt, - szefa kuchni:
Andrzeja Polana, - specjalistów zdrowia psychicznego:
prof. Piotra Gałeckiego, Anny Morawskiej-Borowiec, - sportowców:
Agnieszki Kobus-Zawojskiej i Justyny Święty-Ersetic - influencerów z grupy Waksy.
Wiele z tych osób ma osobiste doświadczenia z leczeniem depresji, inni swoim autorytetem wspierają ideę kampanii: „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję”.

Akceptuję.”
Co, gdzie, kiedy?
Konferencja otwierająca wystawę odbędzie się
- 8.03.2025 r. o godz. 14.00
- w Domu w Alejach (Dom Kultury Śródmieście)
- przy al. Jerozolimskich 2.
Na konferencji swój udział zapowiedzieli m.in. Doda, Jakub Szyperski
i Mateusz Rumiński oraz specjaliści zdrowia psychicznego i partnerzy.
Otwarcie wystawy poprzedzi premiera nowej edycji książki Anny Morawskiej-Borowiec „Twarze depresji”, która ukazała się nakładem wydawnictwa Świat Książki. Spotkanie autorskie rozpocznie się o 12.30 i poprowadzi je aktor Mateusz Rumiński z grupy Waksy.
Depresja nie jest wymysłem gwiazd z pierwszych stron gazet. To choroba, która może dotknąć każdego. Depresja stygmatyzuje, więc mało kto mówi o niej otwarcie, choć cierpi na nią co dziesiąty Polak. W każdej edycji kampanii Fundacja „Twarze Depresji” przypomina, że najskuteczniejszą drogą leczenia tej choroby u osób dorosłych jest połączenie farmakoterapii i psychoterapii. U dzieci w pierwszej kolejności stawiamy na psychoterapię.
Wystawa portretów będzie widoczna dla spacerujących alejami Jerozolimskimi. Będzie można poznać lepiej ambasadorów tej najstarszej i najbardziej konsekwentnej kampanii społecznej dotyczącej zdrowia psychicznego w Polsce oraz dowiedzieć się więcej o działalności Fundacji Twarze Depresji.
Wystawa powstała w ramach 20. edycji kampanii „Twarze depresji. Nie oceniam. Akceptuję.”, którą Fundacja „Twarze Depresji” organizuje dwa razy w roku konsekwentnie od 10 lat.
Partnerzy
Partnerem wystawy jest Dom Kultury Śródmieście w Warszawie.
Patronami honorowymi kampanii są:
polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej, Prezydent m.st. Warszawy, Burmistrz Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, Lasy Państwowe, Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii, Krajowy Konsultant w Dziedzinie Psychiatrii Dzieci i Młodzieży.
Partnerem głównym jest Nationale Nederlanden.
Firmą wspierającą: Johnson & Johnson.
Partnerami: Tekniska, Teatr Kamienica.