Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP PLK SA otworzyły oferty na budowę wiaduktu w ciągu ulicy Chełmżyńskiej nad linią kolejową nr 2 na trasie Warszawa Zachodnia-Terespol.
O zamówienie ubiega się 10 firm.
Najniższą ofertę złożyła firma:
- INTOP WARSZAWA Sp. z o.o. – 68.470.494,59 zł,
a najwyższą firma:
- PORR S.A. – 87.228.933,24 zł.
Wybór wykonawcy nastąpi po sprawdzeniu otrzymanych ofert.
Inwestycja będzie realizowana wspólnie przez Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Wiadukt umożliwi przejazd nad ulicami Chłopickiego i Strażacką oraz linią kolejową nr 2: Warszawa Zachodnia-Terespol
Będzie bezpieczniej, skróci się czas przejazdu przez tory i zwiększy się przepustowość linii kolejowej.
Na wiadukcie znajdzie się jedna jezdnia zapewniająca po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Po jej wschodniej stronie powstaną chodnik i ścieżka rowerowa, a od strony zachodniej chodnik. Przy wiadukcie wybudowane będą pochylnie i schody oraz windy dla osób z niepełnosprawnościami. Na dojeździe po stronie północnej pojawi się zatoka autobusowa z przystankiem.
Wiadukt będzie częścią nowej drogi, która znajdzie się między skrzyżowaniem ulic Chełmżyńskiej i Stelmachów po południowej stronie linii kolejowej a rondem na skrzyżowaniu z ul. Chełmżyńską po stronie północnej. Droga przebiegnie na zachód od istniejącego przejazdu kolejowego i będzie miała długość ok. 700 m, z czego ok. 140 m to długość wiaduktu.
Po wybudowaniu wiaduktu istniejący przejazd w poziomie szyn zostanie zlikwidowany.
Wybrany wykonawca będzie miał na realizację zadania 20 miesięcy od dnia podpisania umowy.