Czy wielkie gwiazdy miewają kaprysy? Można dowiedzieć się o tym z książki, którą prezentuje Roman Soroczyński.
Osoby, które rzadko bywają na koncertach, na ogół nie orientują się, kto jest ich organizatorem. Owszem, wiedzą, kto i w jakim miejscu występował, często znają i śpiewają (a przynajmniej nucą) wykonywane przez artystów piosenki. Ale organizator, którego nazwa często jest skrzętnie ukrywana przez bileterie [firmy zajmujące się sprzedażą biletów – przyp. RS]?
Tymczasem w każdym przedsięwzięciu rola organizatora jest przeogromna. Dotyczy to również koncertów. Kilkakrotnie miałem okazję podglądać, jak organizacja funkcjonuje podczas imprez organizowanych przez agencję Prestige MJM – jednego z największych promotorów organizujących koncerty światowych gwiazd w Polsce. Mój podziw wobec pochodzącej z Ostrowa Wielkopolskiego agencji zawsze był ogromny!
Według mojej wiedzy za początek działalności Prestige MJM przyjmuje się 28 listopada 2008 roku, a więc niedawno minęło piętnaście lat od jej założenia przez triumwirat w składzie: Marek Kurzawa, Janusz Stefański i Mateusz Pawlicki. I oto w moje ręce wpadła książka zatytułowana Sięgając gwiazd autorstwa Pawła Piotrowicza i Sebastiana Stodolaka – dwóch warszawskich dziennikarzy, którzy dobrze znają realia rządzące przemysłem muzycznym. Książka, a właściwie album, opowiada historię, która tak naprawdę nie miała prawa się wydarzyć, ale dzięki różnym splotom okoliczności, szczęściu, a także odwadze… wydarzyła się!
Nic nie jest dziełem przypadku, ale przypadek wykorzystany umiejętnie, może prowadzić do sukcesu.

Wspomniana trójka wie o tym doskonale. Stworzony przez nich Prestige MJM powstał dlatego, że perfekcyjnie skonsumowała to, co podsuwało im życie, wedle zasady „nic dwa razy się nie zdarza”. W rezultacie dzisiaj firma wywodząca się z niewielkiego Ostrowa Wielkopolskiego ma na swoim koncie organizację koncertów największych gwiazd światowej muzyki, takich jak chociażby: Justin Timberlake, Justin Bieber, Jennifer Lopez, Bon Jovi, Rod Stewart, Andrea Bocelli, Kings of Leon, David Guetta, Guns N’ Roses, Sarah Brightman, KISS czy też Scorpions.
A zaczynali… od sportu:
Firma Prestige w pierwszym roku działalności sprawowała opiekę marketingową nad reprezentacją Polski na żużlu. W rezultacie polska kadra narodowa pozyskała pierwszego w historii sponsora, po raz pierwszy doczekała się też oficjalnych gadżetów.
Paweł Piotrowicz jest dziennikarzem związanym głównie z Onetem. Publikował też między innymi w „Machinie”, „Muzie” i „Filmie”. Pochodzi z Głogowa, mieszka w Warszawie. Ukończył historię i dziennikarstwo. Jest autorem książek Kazimierz Kaczor. Nie tylko polskie drogi i Olaf Lubaszenko. Chłopaki niech płaczą. Pisze o muzyce i kinie.
Sebastian Stodolak jest absolwentem filozofii na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowego Studium Systemu Finansowego i Polityki Monetarnej PAN. Publicysta ekonomiczny „Dziennika Gazety Prawnej”, wiceprezes Warsaw Enterprise Institute. Publikuje także na łamach portalu ObserwatorFinansowy.pl. W przeszłości jego artykuły ukazywały się na łamach tygodników „Wprost” oraz „Newsweek”. Zdobywca wyróżnienia w XV edycji konkursu im. Władysława Grabskiego za pracę z dziedziny polityki pieniężnej. W 2017 r. został laureatem Nagrody Centrum im. Adama Smitha im. Krzysztofa Dzierżawskiego za „promowanie wolności i zdrowego rozsądku.” Poza pracą dziennikarską, jest także wokalistą heavymetalowego zespołu Scream Maker, z którym wydał 5 płyt i zagrał ponad 300 koncertów, w tym 6 tras w Chinach.

Obaj dziennikarze rozmawiali z najbardziej wpływowymi agentami muzycznymi na świecie. Dzięki temu historia opowiadana jest z uwzględnieniem realiów międzynarodowych, ugruntowuje ją i uwiarygadnia. Album zawiera zakulisowe historie z polskiego rynku koncertowego, wyjątkowe zdjęcia z najważniejszych muzycznych wydarzeń ostatniej dekady, a także wymagania gwiazd światowej muzyki, które przez minionych 15 lat koncertowały w naszym kraju.
W tym miejscu nie sposób nie wspomnieć o autorze albumu, Jakubie Janeckim. Jest on absolwentem kierunku energetyka Politechniki Wrocławskiej, ale to fotografia stała się jego wielką pasją i sposobem na życie. Fotografuje od 2009 roku, a pierwsze koncertowe zdjęcia zrobił Bryanowi Adamsowi przy okazji jego występu w Poznaniu w 2012 roku. Od tego czasu jest oficjalnym fotografem agencji Prestige MJM. Prywatnie jest fanem sportu i, oczywiście uwiecznia na zdjęciach największe gwiazdy sportowe podczas zawodów.
Cóż powiem o albumie? Można z niego dowiedzieć się między innymi o kulisach negocjacji, wymaganiach i przyzwyczajeniach gwiazd, o podziale ról między Markiem Kurzawą, Januszem Stefańskim i Mateuszem Pawlickim. Dowiemy się, których artystów Prestige MJM jako pierwszy sprowadził do Polski i w jakich okolicznościach zespół Scorpions zmienił słowa jednego ze swoich największych utworów, Wind of Change. Niewątpliwie wartością dodaną albumu są piękne zdjęcia.

Książka jest dostępna na stronie biletserwis.pl oraz stacjonarnie, przy okazji koncertów organizowanych przez Prestige MJM.
- Paweł Piotrowicz, Sebastian Stodolak, Sięgając gwiazd
- Redaktor prowadzący: Agata Garlińska, Iga Czarzasty-Wachnik
- Redakcja: Julia Diduch-Stachura
- Korekta: Karolina Mrozek
- Projekt graficzny: Agnieszka Prus Works
- Redakcja techniczna: Sylwia Kusz
- Autor zdjęć w albumie: Jakub Janecki
- Dodatkowo zdjęcia ze zbiorów: Małgorzata Litwin, Mercedes Lisoń, Dariusz Ptaszyński, Mikołaj Rutkowski, Jarosław Wardawy, Prestige MJM
- Zdjęcie na okładce: Music Power Explosion Wrocław, Jakub Janecki, 2018 rok
- Opracowanie treści infografik oraz zestawień statystycznych: Justyna Napieraj
- Wydawca: Wydawnictwo Oh book!, Warszawa 2024
- ISBN 978-8367094-30-6