Podpisano umowę na budowę trasy tramwajowej na Nowodwory. Na Tarchominie wydłuży się ona o 1.5 km.
Trasa tramwajowa na Tarchominie wydłuży się o 1,5 km – do ul. Strumykowej na Nowodworach. Dziś, 7 czerwca, w siedzibie Tramwajów Warszawskich podpisano umowę na budowę z konsorcjum firm ZUE i Strabag.
Konsorcjum wykonawców ZUE S.A. i Strabag sp. z o.o. w ciągu ośmiu miesięcy wybuduje trasę tramwajową o długości ok. 1,5 km na ul. Światowida – od pętli Tarchomin Kościelny (wcześniej pętla Mehoffera) do ul. Strumykowej.
Na Nowodworach zostanie wybudowane torowisko o konstrukcji bezpodsypkowej z nawierzchnią trawiastą a na skrzyżowaniach i przy przystankach z asfaltową. Na Białołęce będzie najdłuższe zielone torowisko w Warszawie – ok. 2,5 km. Ulica Światowida zostanie przebudowana na skrzyżowaniach, zmieni się także sieć chodników i dróg rowerowych. Powstaną cztery perony przystankowe na skrzyżowaniach ulic Światowida z H. Ordonówny i M. R. Stefanika.
Wykonawca wykona sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach, przebuduje sieci infrastruktury podziemnej, przeprowadzi prace związane z odwodnieniem jezdni i torowiska i zajmie się zagospodarowaniem terenu i zieleni. Wybuduje również stację prostownikowo-trakcyjną „Nowodwory”, która pozwoli na zasilenie tej trasy tramwajowej.
Wartość kontraktu to 31 601 755,18 zł brutto.
Inwestycja jest częścią projektu „Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru”, zgłoszonego do dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.
Po zakończeniu prac linia tramwajowa na Tarchominie wydłuży się do 7 km. Trwają już przygotowania do budowy ostatniego odcinka torów. Równolegle trwa przeprojektowywanie ul. Światowida – wprowadzane są zmiany wynikające z wypracowanych w trakcie konsultacji z mieszkańcami uwag do poprzedniego projektu.