Od mocnego uderzenia rozpoczął się 17. Tydzień Kina Hiszpańskiego. Film otwarcia jest obrazem mrocznym, przygnębiającym, a jednocześnie wciągającym widza do reszty.
Konsekwencje napadu na zakład jubilerski w Madrycie są poważnego. Curro odsiaduje ośmioletnia karę więzienną. Ale prawdziwa pokuta czeka go po wyjściu, po spotkaniu z nieznajomym mężczyzną. Wydarzenia nieuchronnie zmierzają do eskalacji tytułowego „gniewu”.
Debiut reżyserski Raula Arévalo (znany jako aktor z popularnego w polskich kinach „Granatowy Prawie Czarny”), zrealizowany według scenariusza napisanego wspólnie z Davidem Pulido. Użycie mniej typowej we współczesnym kinie taśmy 16 mm. dodaje surowości i potęguje srogość obrazu, a jego ziarnistość sprawia, że staje się „brudny”. W filmie czuje się duszną atmosferę z pionowym oświetleniem z góry, podobnym do tego, które znamy z westernów.
Mimo pewnej przewidywalności fabuły Film Otwarcia tygodnia hiszpańskiego jest niezwykle wciągający i angażujący widza. To także kino perfekcyjnie i pomysłowo zrealizowane oraz przekonująco odegrane aktorsko. Film, który powinien pojawić się również w „normalnej” dystrybucji kinowej, co dedykujemy dystrybutorowi.
Zwiastun:
Za późno na gniew
- Hiszpania, Argentyna
- Reżyseria: Raúl Arévalo
- Scenariusz: Raúl Arévalo, David Pulido
- Obsada: Antonio de la Torre, Luis Callejo, Ruth Díaz, Manolo Solo
Nagrody:
- Nagrody Goya 2017: Najlepszy film, Najlepszy debiut reżyserski, Najlepszy scenariusz oryginalny, Najlepsza drugoplanowa rola męska – Manolo Soto
- MFF Wenecja 2016, sekcja Orizzonti: Najlepsza aktorka – Ruth Díaz