0

Za późno na gniew

Za późno na gniew
fot. Materiał prasowe

Od mocnego uderzenia rozpoczął się 17. Tydzień Kina Hiszpańskiego. Film otwarcia jest obrazem mrocznym, przygnębiającym, a jednocześnie wciągającym widza do reszty.

Konsekwencje napadu na zakład jubilerski w Madrycie są poważnego. Curro odsiaduje ośmioletnia karę więzienną. Ale prawdziwa pokuta czeka go po wyjściu, po spotkaniu z nieznajomym mężczyzną. Wydarzenia nieuchronnie zmierzają do eskalacji tytułowego „gniewu”.

Debiut reżyserski Raula Arévalo (znany jako aktor z popularnego w polskich kinach „Granatowy Prawie Czarny”), zrealizowany według scenariusza napisanego wspólnie z Davidem Pulido. Użycie mniej typowej we współczesnym kinie taśmy 16 mm. dodaje surowości i potęguje srogość obrazu, a jego ziarnistość sprawia, że staje się „brudny”. W filmie czuje się duszną atmosferę z pionowym oświetleniem z góry, podobnym do tego, które znamy z westernów.

Mimo pewnej przewidywalności fabuły Film Otwarcia tygodnia hiszpańskiego jest niezwykle wciągający i angażujący widza. To także kino perfekcyjnie i pomysłowo zrealizowane oraz przekonująco odegrane aktorsko. Film, który powinien pojawić się również w „normalnej” dystrybucji kinowej, co dedykujemy dystrybutorowi.

Zwiastun:

Za późno na gniew

  • Hiszpania, Argentyna
  • Reżyseria: Raúl Arévalo
  • Scenariusz: Raúl Arévalo, David Pulido
  • Obsada: Antonio de la Torre, Luis Callejo, Ruth Díaz, Manolo Solo

Nagrody:

  • Nagrody Goya 2017: Najlepszy film, Najlepszy debiut reżyserski, Najlepszy scenariusz oryginalny, Najlepsza drugoplanowa rola męska – Manolo Soto
  • MFF Wenecja 2016, sekcja Orizzonti: Najlepsza aktorka – Ruth Díaz
28 marca 2017 10:13
[fbcomments]