Po otwarciu estakady prowadzącej z mostu Grota-Roweckiego na ulicę Modlińską w kierunku północnym autobusy linii 518, 705 i 735 zostaną skierowane na most Grota-Roweckiego i zapewnią dojazd do stacji metra Marymont. Linia autobusowa 511 pozostanie na obecnej trasiei będzie nadal kursowała przez most Marii Skłodowskiej-Curie do stacji metra Młociny. Dla autobusów linii 186 zacznie obowiązywać trasa podstawowa przebiegająca ulicą Modlińską już od mostu Grota-Roweckiego.
Po otwarciu estakady prowadzącej z mostu Grota-Roweckiego na ulicę Modlińską zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej:
- linia 186 – wycofanie z trasy objazdowej w kierunku Nowodworów wyznaczonej ulicami Marywilską – Płochocińską i przywrócenie trasy podstawowej biegnącej ulicą Modlińską od mostu Grota-Roweckiego
- linia 511 – utrzymanie obecnie obowiązującej trasy do stacji metra Młociny przez most Marii Skłodowskiej-Curie
Pozostawienie linii 511 na trasie umożliwiającej dojazd do stacji metra Młociny jest odpowiedzią na liczne wnioski pasażerów kierowane do Zarządu Transportu Miejskiego. Z południowego odcinka ulicy Modlińskiej do stacji metra Marymont będzie dojeżdżała w zamian linia 518.
- linia 518 – skierowanie linii do stacji metra Marymont przez most Grota-Roweckiego. Autobusy będą obsługiwały trasę: NOWODWORY – … – Modlińska – most Grota-Roweckiego – al. Armii Krajowej – Słowackiego – pl. Wilsona – Mickiewicza – … – DW. CENTRALNY
Autobusy linii 518 zapewnią dojazd do stacji metra Marymont w miejsce linii 511, która zostanie utrzymana na obecnej trasie do stacji metra Młociny.
- linie 705 i 735 – przywrócenie tras podstawowych biegnących do stacji metra Marymont przez most Grota-Roweckiego.
Jednocześnie dla pasażerów przesiadających się przy stacji metra Marymont do autobusów jadących w kierunku ulicy Modlińskiej zostanie uruchomiony wspólny przystanek w al. Armii Krajowej – PARK KASKADA 05. Na przystanku będą zatrzymywały się autobusy linii 186, 518, 705 i 735.
Wydłużenie trasy linii 326 przez most Grota-Roweckiego, ułatwiające mieszkańcom północno-wschodniej Białołęki dojazd do stacji metra Marymont przez most Grota-Roweckiego, planowane jest po zakończeniu prac modernizacyjnych na trasie tramwajowej na Bródnie. Kursy linii 326 na dłuższej trasie wymagają zaangażowania dodatkowych autobusów. Obecnie duża ich liczba, ze względu na wyłączenie ruchu tramwajowego na odcinku Dw. Wileński – Żerań Wsch., jest niezbędna do obsługi mieszkańców Bródna i Pragi Północ. Do czasu wydłużenia trasy linii 326 bezpośrednie połączenie północno-wschodniej części Białołęki z metrem będzie zapewniała tylko linia 120 dojeżdżająca do stacji II linii metra Dworzec Wileński.