Warsztaty taneczne Festiwalu Tańca Zawirowania

Warsztaty Zawirowań
Warsztaty Zawirowań
fot. Zawirowania

Festiwal Zawirowania to także warsztaty taneczne ze wspaniałymi tancerzami. Warto zapoznać się jakie będą.

WARSZTATY FESTIWALOWE

NADAR ROSANO – RELEASE TECHNIQUE (21-23.06.2014)

Warsztaty prowadzone przez Nadara Rosano adresowane są do średniozaawansowanych oraz zaawansowanych tancerzy. Prowadzone będą w oparciu o technikę release, która wykorzystuje  płynność ruchu i wyobraźnię przestrzenną, a także służy wzmocnieniu ciała tancerzy. Podczas warsztatów skupimy się na zbadaniu emocji, uczuć i zmysłów oraz postaramy się wykorzystać potencjał w nich drzemiący.  Kolejnym etapem zajęć będzie słuchanie, zwiększanie zakresu dynamiki ruchu oraz wzmacnianie pewności siebie. W końcowej fazie warsztatów skupimy się na nauce kombinacji, która odzwierciedlać będzie główną ideę zajęć: release, podkreślenie muzykalności oraz radość ruchu. Wspólnie postaramy się wykorzystać  potencjał, który w nas drzemie, a z którego być może nie zdajemy sobie sprawy. Możliwości te są jednak kluczowe dla rozwoju nas jako tancerzy.

Nadar Rosano
jest choreografem, tancerzem i nauczycielem mieszkającym w Tel Awiwie.  Pracował m.in. w Korei, Hiszpanii, Litwie, Rumunii, na Cyprze czy w Polsce. Swoją edukację taneczną rozpoczął w Gathon Academy in Kibbutz. Po skończeniu szkoły pracował w Da Da Dance Company w Jerozolomie. Jako pedagog wykłada obecnie Contemporary and Release Techniques m.in. w Izraelu, Polsce i Stanach Zjednoczonych.

DANIEL ABREU – CONTEMPORARY DANCE (23-24.06.2014)

Hiszpański tancerz i choreograf o swoich zajęciach: „to czysta technika. Nauka o tym, jak ciało „popycha”  przestrzeń do tworzenia ruchów, symboli i historii. Koncentracja na tym,  co robię i co muszę zrobić. Gdzie jestem i gdzie mam się udać…

Daniel Abreu urodził się na Teneryfie, gdzie po raz pierwszy zainteresował się ruchem fizycznym i sceniczną ekspresją. Uzyskał dyplom z psychologii na Universidad de Educación Distancia. Współpracował z licznymi Teatrami Tańca i grupami tanecznymi w Hiszpanii, a także asystował przy wielu produkcjach międzynarodowych.

LEE SHER & SAAR HARARI
(LEESAAR THE COMPANY) – REPERTUAR (23-24.06)

Zapraszamy na zajęcia założycieli grupy LeeSaar. Intensywne warsztaty dadzą uczestnikom niepowtarzalną szansę poznania sposobu, w jaki zespół pracuje i tworzy. Warsztaty rozpoczną się rozgrzewką “Gaga” przechodząc stopniowo do nauki choreografii, pochodzącej z repertuaru zespołu LeeSaar.

YUM KEIKO TAKAYAMA (A.LTER S.ESSIO) – CONTEMPORARY BUTOH (24 i 26.06.2014)

Butoh to rodzaj tańca współczesnego, który został zapoczątkowany  w latach  60-tych w Japonii przez Tatsumi Hijikata i Kazuo Ono. Podstawową formą butoh jest suijakutai (strefa słabości cielesnej). Będziemy podnosić się z pozycji leżącej, będąc świadomymi każdej części ciała. Ponadto będziemy starać się  przekształcić ciało przez historie pobudzające wyobraźnię. Każdy może tańczyć butoh i znaleźć swoje własne.
Warsztaty przewidują:

  • podstawowe ruchy (oddychanie, napięcie i zwolnienie, stanie, leżenie, chodzenie)
  • improwizację

Yum Keiko Takayama
Po zgłębieniu tajników baletu klasycznego, nowoczesnego i tańca butoh, Yum pracowała nad swoimi solowymi projektami, włączając do tańca elementy fotografii i teatru.  Jako tancerka japońskiej Sennichimae Blue Sky Dance Company (neo – butoh), uczestniczyła we wszystkich występach podczas tournee Japonia – Korea – Francja – USA – Kanada – Chile. Jej solowe występy poświęcone są również nie- teatralnym przestrzeniom galerii i domów. Od 2007 roku jest projektuje kostiumy i choreografię oraz występuje jako członek grupy artystycznej A.lter S.essio.

IWONA OLSZOWSKA
– KONTAKT IMPROWIZACJA I PARTNEROWANIA

(24-26.06.2014)
Na zajęciach będziemy wprowadzać zasady kontakt improwizacji w celu powstania dialogu między partnerami. Oddawanie ciężaru i manipulacje staną się podstawą do konstruowania partnerowań, które dzięki wykorzystaniu zasad kontaktu będą mogły stać się łatwiejsze i płynniejsze.

KIBBUTZ CONTEMPORARY DANCE COMPANY (27-28.06.2014)

Warsztaty prowadzone przez tancerzy z cieszącego się międzynarodowym uznaniem Kibbutz Contemporary Dance Company (KCDC) dają możliwość  kompleksowego poznania  unikalnego języka ruchu, jakiego swoich tancerzy uczy Rami Be’er – Dyrektor Artystyczny KCDC.

To specjalne warsztaty przeznaczone głównie dla tancerzy i studentów tańca, które zapewnią uczestnikom  ekskluzywne spotkanie  z wyrazistym i dynamicznym językiem fizycznym, który jest przykładem całkowitej, fizyczno-duchowej ekspresji człowieka. Uwaga zostanie zwrócona na muzykalność, wyobraźnię i wszystkie zmysły, przy jednoczesnym mocnym odniesieniu do techniki, kontroli i świadomości własnej fizyczności.   

NATALIA IWANIEC – GAGA (27-28.06)

Gaga to język ruchowy Ohada Naharina, dyrektora artystycznego i choreografa Batsheva Dance Company w Tel Avivie (Izrael). Jest to metoda pracy z ciałem pomocna dla tancerzy, jak i dla wszystkich, którzy lubią się ruszać. To świadoma praca poprzez instynktowne poruszanie całą strukturą ciała. Dzięki tej metodzie ciało uzyskuje większą giętkość i elastyczność. Sesja Gaga jest przeprowadzana tak, by ruszać się bez zatrzymania, w jednym ciągu. Nauczyciel porusza się z uczniami przez cały czas trwania zajęć, co pozwala uczniom inspirować się tym, jak porusza się nauczyciel i inni uczestnicy zajęć. Wyróżniamy dwa moduły zajęć Gaga: Gaga dancers i Gaga people.

Gaga Dancers
są skierowane do wszystkich tancerzy, dla tych, którzy mają podstawową wiedzę związaną z techniką tańca klasycznego.

Gaga People
to zajęcia skierowane do tych wszystkich, którzy nie posiadają umiejętności z zakresu żadnej techniki tanecznej, ale są zainteresowani pracą z ciałem i rozwojem ruchowym. Tancerze mogą korzystać z obydwu opcji.

Obecnie Gaga jest jedną z najbardziej wpływowych metod pracy w Izraelu. Tancerze korzystają z Gaga, by rozwijać swoje ciało na wielu płaszczyznach i wykorzystywać jego możliwości, natomiast wszyscy ludzie, którzy po prostu potrzebują wysiłku fizycznego, chętnie uczestniczą w zajęciach Gaga People, które w Tel Avivie i w wielu innych miejscach na świecie odbywają się codziennie. Gaga jest codziennym treningiem dla tancerzy zespołu Batsheva Dance Company w Tel Avivie.
Więcej informacji na temat Gaga:
http://gagapeople.com/english/

KAROLINA KROCZAK I ADAM ADAMONIS-KRAWCZYK – TRANSFORMATION PHRASES 25-26 i 29.06

Propozycja dla tych, którzy chcą spróbować pracy z partnerem. Każda lekcja składa się z rozgrzewki (podstawą są ćwiczenia świadomościowe), pracy nad narzędziami używanymi w partneringu (zadania i elementy z choreografii), materiału choreograficznego (duety). Podstawowym zadaniem dla każdego uczestnika jest nie tylko nauczenie się frazy, ale także wypełnienie jej własnym językiem ruchowym poprzez zabawę jakością, czasem i przestrzenią. Co oznacza performowanie materiału choreograficznego?  Wypełnianie fraz wewnętrznymi sensami to główne założenie pracy Adama i Karoliny, gdyż opierają oni swoje podejście do tańca na idei transformacji.

„Transformacja jest oparta na pomyśle grania z trzema poziomami artystycznej komunikacji (co uwzględnia również publiczność/obserwatorów jako partnerów dialogu). Transformacja jest przemianą, która rozpoczyna się od rozpoznania siebie i miejsca, w którym jesteśmy. Tancerz zabiera widza w osobistą podróż, gdzie przewodnikiem jest ruch i dźwięk, a zasadą płynność, gotowość do przyjęcia nowych form, kontekstów i bodźców. Transformacje mogą być niebezpieczne, ekscytujące,  czasem straszne, albo śmieszne, ale przede wszystkim nieprzewidywalne. Podstawową zasadą jest ciągła zmiana. Nie ma potrzeby definiowania i tworzenia oporu przez zatrzymywanie znaczeń poszczególnych sytuacji – wystarczy mieć jasny przekaz w ruchu i być gotowym na zmiany przychodzące z zewnątrz.”

KRISTIAN FEFSLUND (NORRDANS)
– REPERTUAR BEAUTIFUL BEAST (27-28.06)

Kristian Refslund, tancerz szwedzkiej grupy Norrdans, poprowadzi warsztaty z repertuaru. Rozpoczną się one typową dla tańca współczesnego rozgrzewką, a następnie uczestnicy zgłębią tajniki fragmentów choreografii spektaklu Beautiful Beast – stworzonego we współpracy z uznanym hiszpańskim choreografem, Thomasem Noonem.

Kristian Refslund  tańczy w Norrdans od 2008 roku. Jest absolwentem  Iwanson International School of Contemporary Dance oraz Rotterdam Dansacademie. Współpracował m.in. z Katją Wachter, Eleeshą Drennan, Lee Jonston oraz Stephen Shropshire. Jako tancerz Norrdans tańczył w spektaklach Pontus Lidberg, Sasha Pepelyaev, Martin Forsberg, Jo Strömgren, Mats Ek, Kajsa Giertz, Felix Landerer, Per Jonsson och Ohad Naharin.

Zobacz zapowiedź festiwalu

19 czerwca 2014 21:40