Plany usprawnienia przejazdu przez linię kolejową Anin-Otwock istniały już od wielu lat.
Ale dopiero w ostatni weekend października urzeczywistniły się w postaci tunelu w Międzylesiu. Do tej pory żeby przedostać się na drugą stronę w Międzylesiu, a także dalej: Radości, Miedzeszynie, Falenicy trzeba było poczekać na otwarcie szlabanów. A w godzinach szczytu pociągi podmiejskie kursowały z taką częstotliwością, że przed przejazdami tworzyły się ogromne zatory. Chyba każdy mieszkaniec okolicznych ulic odstał swoje w oczekiwaniu na przedostanie się na drugą stronę.
W końcu 28 października do użytku został oddany bezkolizyjny przejazd przez tory kolejowe w Międzylesiu. Tunel działa i nawet wtorkowe opady deszczu mu nie zaszkodziły.
Prace trwały blisko dwa lata. Koszt około 150 mln zł. Oszczędność czasu kierowców – bezcenna.