Na profilu FB warszawskich taksówkarzy, Taxi Warszawa INFO, przedstawiono jak z grubsza ma działać na rynku firma UBER.
Informacja pochodzi od kandydata, który poszedł tam dowiedzieć się o szczegóły.
Informacje te skierowane są przede wszystkim do taksówkarzy, ale pasażerowie również powinni mieć wiedzę o tym systemie.
Cennik UBERa:
- Opłata początkowa: 5 zł.
- Za km: 1.40 zł
- za min: 0.25 zł
- Prowizja pobierana przez UBER od kierowcy – 20%
Klient zamawiając kurs musi podać nr karty kredytowej, z której ściągana jest należność. Jeśli zanieczyści samochód lub coś w nim uszkodzi, koszty czyszczenia czy napraw też są ściągane z jego karty kredytowej.
Jeśli klient się nie pojawi lub anuluje zlecenie później niż 5 min po zamówieniu UBER pobiera 10 zł z karty kredytowej klienta.
Od kierowców, kandydatów do pracy, UBER wymaga zaświadczenia o niekaralności i zaświadczenia o wykroczeniach drogowych oraz upoważnienia do wglądu w Krajowy Rejestr Długów.
W pierwszym miesiącu (być może będzie to przedłużone) kierowcy będą otrzymywali zapłatę także za ilość godzin spędzonych w pracy tygodniowo:
- 10 godz. – 100 zł
- 20 godz. – 200 zł
- 30 godz. – 300 zł
- 60 godz. – 650 zł
W systemie następuje obustronna ocena. Oznacza to, ze kierowca ocenia pasażera i pasażer ocenia kierowcę po zakończonym kursie. Źle oceniani klienci mają być blokowani.
UBER planuje m.in. takie reklamy i promocje:
- reklamy z Joanną Krupą, Adamem Małyszem, Krzysztofem Hołowczycem.
- niedługo darmowy tydzień dla wszystkich klientów (pokrywane z budżetu UBERa)
- promocje w klubach dla klientów (jeśli z niego zamówią transport) – zniżka 20% (pokrywa UBER)
Legalność
Odpowiedź UBERa na pytanie o legalność przedsięwzięcia w świetle polskich przepisów:
Nasi prawnicy są przekonani o całkowitej legalności tej działalności, ale jakby pojawiły się jakieś problemy to prawnicy UBERa na pewno będą bronić swoich kierowców.
Każdy kierowca we własnym zakresie rozlicza się z fiskusem za przychód z przewozu.
Płatności kierowcom mają być realizowane przelewami co tydzień.
Samochody nie będą oklejone w żaden sposób.
Komentarz TAXI Warszawa Info:
Ta oferta nie robi za dużego wrażenia nawet na bezrobotnych laikach bez pojęcia o zarobkowym przewozie osób.