Nowa polityka informacyjna Urzędu Dzielnicy Wola

Nowe wydanie - Przegląd Wolski z Kurierem Wolskim
Nowe wydanie – Przegląd Wolski z Kurierem Wolskim
fot. Robert Biskupski

O nowych metodach komunikacji z mieszkańcami Woli opowiada nam burmistrz dzielnicy Krzysztof Strzałkowski.

Właśnie wyszedł nowy, odświeżony numer Kuriera Wolskiego. Czy to zapowiedź większych zmian w sposobie komunikacji z mieszkańcami?

Burmistrz Woli - Krzysztof Strzalkowski
Krzysztof Strzalkowski – burmistrz Woli
fot. Arch. burmistrza

Zdecydowanie tak. Potencjał Kuriera Wolskiego nie był w mojej opinii właściwie wykorzystany. Chcę to zmienić, dlatego zwiększony został nakład gazety do 40 tys. egzemplarzy i zmieniła się forma kolportażu. Od tego numeru mieszkańcy będą mogli znaleźć  Kurier Wolski w swoich skrzynkach pocztowych jako wkładkę do Przeglądu Wolskiego, z którym podjęliśmy współpracę. Ponadto zmieniła się sama gazeta. Bardziej przejrzysty układ tekstów jest atrakcyjniejszy dla czytelników.
Obecnie realizujemy trzymiesięczny pilotaż. Następnie zbierzemy opinie mieszkańców na temat nowej formuły wydawniczej. Jeżeli odzew będzie pozytywny, to projekt będziemy kontynuować.

Widać również Pana aktywność w mediach społecznościowych. Czy to dobre narzędzie w nawiązywaniu kontaktu z mieszkańcami?

Wychodzę z założenia, że Urząd jest dla mieszkańców, a nie na odwrót. Może jest to trochę utarty slogan, jednak osiągnięcie tego celu jest w mojej opinii podstawą do sprawnego zarządzania Dzielnicą. Wola będzie otwarta na problemy mieszkańców, ich oczekiwania oraz pomysły. Ja sam nie boję się rozmów z ludźmi, dlatego staram się z jak najczęściej spotykać z mieszkańcami. Nie zawsze kontakt osobisty jest możliwy, dlatego korzystam z mediów społecznościowych. To najszybsze źródło informacji o problemach, oczekiwaniach i pomysłach mieszkańców. Uważam, że połączenie tradycyjnych kanałów komunikacji z nowymi mediami jest dobrym rozwiązaniem dla każdego samorządu.

Strona internetowa nie wystarczy?

Absolutnie nie. Na strony internetowe urzędów mieszkańcy wchodzą tylko wtedy, gdy muszą załatwić jakąś sprawę. W związku z tym musimy szukać skuteczniejszych kanałów komunikacji, aby przekazywać informacje dotyczące ważnych wydarzeń z życia Dzielnicy. Stąd nasza obecność w mediach społecznościowych. Mamy swoje profile na Facebooku, Twitterze oraz Instagramie pod nazwą #MiejskaWola. Osobiście prowadzę także swój profil na Facebooku – Facebook/krzysztof.strzalkowski.burmistrz.dzielnicy.wola. [LINK]
Serdecznie zachęcam do kontaktu

Dziękujemy za rozmowę.

Polecamy lekturę Kuriera Wolskiego i Przeglądu Wolskiego (proszę kliknąć na poniższe logo – otworzy się plik PDF).

Kurier Wolski Przegląd Wolski

6 marca 2015 13:00