0

Isabelle i mężczyźni

Reżyser: Claire Denis
Isabelle i mężczyźni – Juliette Binoche
fot. Warszawski Festiwal Filmowy

Nie można być w związku od dziesiątej do siedemnastej.

Isabell (Juliette Binoche) panicznie szuka miłości wdając się w coraz to bardziej nieudane romanse.

Zamknięte pomieszczenia. Nieruchoma kamera. Długie sceny. Drętwe dialogi. „Jak dobrze w końcu przestać gadać” – tylko ta kwestia może się w tym słowotoku spodobać.

No chyba, że ktoś gustuje we wciąż pięknych krągłościach Juliette Binoche.

Ocena 3/10

Zwiastun:

Opis:

Isabelle mieszka w Paryżu. Jest rozwiedzioną, samotną matką. Jako kobieta dojrzała wie, czego chce i wie, co może sama dać. Po latach rozczarowujących relacji, po raz kolejny próbuje znaleźć miłość. Chce odszukać tę jedyną, prawdziwą i do końca życia, chociaż chyba już przestała w nią wierzyć. Spotyka na swej drodze nowego mężczyznę, przy którym przeżywa skrajne emocje: od radości i nadziei po zagubienie i smutek. Komedia romantyczna o samotności i niełatwym nawiązywaniu relacji w dojrzałym wieku. W roli Isabelle zobaczymy Juliette Binoche. Film otrzymał nagrodę SACD w sekcji Directors’ Fortnight na festiwalu w Cannes w 2017 roku.

Twórcy

  • Reżyser: Claire Denis 

    Francuska reżyserka, urodzona w Paryżu. Dzieciństwo spędziła w Afryce, następnie wróciła do Paryża, gdzie w 1971 roku ukończyła IDHEC – Institut des hautes études cinématographiques. Jej pełnometrażowym debiutem był film „Czekolada” (1988), oparty na jej doświadczeniach dotyczących konfliktów rasowych w latach 50. w kolonialnej Afryce. Film pokazywany był na festiwalu filmowym w Cannes. Otrzymała nagrodę Złotego Lamparta na festiwalu filmowym w Locarno za film „Nenette et Boni” (1996). W 2013 roku wróciła do Cannes z filmem „Les salauds”, prezentowanym w sekcji Un Certain Regard. Jej najnowszy film, „Isabelle i mężczyźni” (2017), otworzył sekcję Directors’ Fortnight na 70. festiwalu filmowym w Cannes.

  • Scenarzysta: Christine Angot, Claire Denis
  • Producent: Olivier Delbosc
  • Montażysta: Guy Lecorne
  • Operator: Agnès Godard
  • Scenograf: Arnaud de Moleron
  • Dźwięk: Jean-Paul Muguel
17 października 2017 20:27
[fbcomments]