0

Tramwaj na Nowodwory

Tramwaje na Woli - stoją na ul. Młynarskiej przed Lesznem i Górczewską
Tramwaje na Woli – stoją na ul. Młynarskiej przed Lesznem i Górczewską
fot. MPawlik

Ogłoszenie przetargu na budowę trasy tramwajowej na Nowodwory (pętla Tarchomin Kościelny – Nowodwory).

Spółka Tramwaje Warszawskie wraz Zarządem Transportu Miejskiego ogłosiła przetarg na budowę trasy tramwajowej na Nowodwory (odc. pętla Tarchomin Kościelny – Nowodwory).

Trasa będzie zakończona układem torowym umożliwiającym zmianę kierunku jazdy tramwaju. Wykonawca będzie miał 8 miesięcy na realizację zamówienia od czasu podpisania umowy. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym upływa 20 listopada br. Rozpoczęcie budowy trasy planowane jest na drugi kwartał 2016 roku, a wszystkie prace zostaną wykonane do końca 2016 roku. 

W ramach zamówienia Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał za zadanie budowę trasy tramwajowej o długości ok. 1,5 km w ciągu ul. Światowida na odcinku; Tarchomin Kościelny (wcześniej Pętla Mehoffera) – ul. Strumykowa. 
W ramach zamówienia wykonane zostaną 4 perony przystankowe zlokalizowane na skrzyżowaniach ulic Światowida z  H. Ordonówny i  M. R. Stefanika. 
Zakres zamówienia obejmuje m.in.; roboty branży konstrukcyjnej, torowej, drogowej, elektroenergetycznej, sanitarnej, teletechnicznej, wykonanie i wdrożenie projektu organizacji ruchu na czas robót budowlanych oraz wdrożenie projektu docelowej organizacji ruchu.

Zamówienie przewiduje m.in.:

  1. budowę budynku stacji prostownikowej trakcyjnej „Nowodwory” wraz
    z wyposażeniem w urządzenia elektroenergetyczne oraz budowę układu kablowego;
  2. budowę torowiska o konstrukcji bezpodsypkowej z zabudową asfaltową lub trawiastą (w zależności od lokalizacji);
  3. przebudowę ul. Światowida oraz zmiany układu drogowego wynikające z budowy trasy tramwajowej (przebudowę istniejących skrzyżowań, ciągów pieszych i rowerowych itp.);
  4. budowę lub przebudowę elementów elektroenergetycznych, takich jak m.in. przewody, konstrukcje nośne, konstrukcje wsporcze, punkty zasilające
    i powrotne, kable trakcyjne, światłowodowe i sterownicze, przyłącza energetyczne i oświetlenia ulicznego;
  5. budowę i przebudowę odwodnienia jezdni i torowiska wraz z odprowadzeniem ścieków do kanalizacji;
  6. budowę i przebudowę sygnalizacji świetlnej;
  7. przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej znajdującej się w kolizji z budowaną trasą tramwajową, w tym m.in.: sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, kabli elektroenergetycznych, instalacji teletechnicznych, sieci c.o. i gazowch, instalacji oświetlenia ulicznego, itp.;
  8. budowę oraz zagospodarowanie peronów przystankowych, m.in. oświetlenie, instalację elektryczną zasilania biletomatów, monitoringu miejskiego oraz systemu informacji głosowej i wizualnej (SIP);
  9. zagospodarowanie terenu, w tym zagospodarowanie zieleni.

Zamówienie jest częścią projektu pn:. „Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru” zgłoszonego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

20 października 2015 15:39
[fbcomments]