Tempo 30 ma poprawić bezpieczeństwo, ale względem czego urzędnicy nie mają pojęcia.
Poprawa bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg to jedna z przesłanek wprowadzania Strefy Tempo 30.
Niewątpliwie tak jest.
Kontakt pieszego z samochodem jadącym 50 km/h a 30 km/h to olbrzymia różnica.
Jednak, aby poprawić bezpieczeństwo, trzeba je najpierw oszacować.
Mam na myśli statystyki takich zdarzeń.
Zapytany o to przeze mnie jeden z głównych pomysłodawców projektu pan Tamás Dombi, dyrektor Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym, odpowiedział z lekką irytacją, że nie posiada takich, ale na pewno Tempo 30 poprawi sytuację.
Pozostaje tylko stwierdzić, że w takim razie wprowadzenie strefy Tempo 0 jeszcze bardziej poprawi sytuację.
Nie lepiej jest w kwestii finansowania tego projektu.
Wielokrotnie pytaliśmy autorów o to ile Strefa tempo 30 będzie kosztować.
Jedyna odpowiedź jaka otrzymaliśmy to, że nie wiadomo.
Autor jest zastępcą burmistrza dzielnicy Ochota i wiceprezesem Mazowieckiej Wspólnoty Samorządowej. Tekst pochodzi z wydania specjalnego gazety „Samorządność„
Zobacz też:
- Chcemy referendum – Kongres Mobilności [LINK]