0

Medytacje, androidy, boskie bary, psychodelia

Biały wąż – reż. Ji Zhao, Amp Wong
fot. Mat. prasowe

Sekcja, która zawsze cieszy się popularnością, ale i wzbudza emocje na Warszawskim Festiwalu Filmowym.

Organizatorzy WFF:

Sekcja konkursowa „Wolny Duch” ma bardzo wielu wielbicieli, bo tylko tu znajdziecie filmy wymykające się wszelkim kategoriom gatunkowym, fabularnym i narracyjnym. To tytuły szalone, czasem dziwne, piękne, zawsze wyjątkowe. O naszej sekcji krążą na mieście legendy, bądźcie jej częścią! Jeśli nie zrażają Was opisy katalogowe w stylu: „Blanca żali się siostrze, że medytuje już 500 lat i wciąż nie może osiągnąć oświecenia”, „Pozornie szczęśliwe życie pewnej rodziny ulega zmianie, kiedy matka oświadcza, że jest androidem”, „Film z niezwykle różnorodną ścieżką dźwiękową: od muzyki punk po tradycyjne indonezyjskie gamelan” czy „Siedmiu bohaterów, rower i majaczący w oddali Boski Bar” albo „mieszanka psychodelicznego rocka i afrykańskich rytmów w Zambii” to ta sekcja jest dla Was. Na pewno. Już nie szukajcie dalej.

Propozycje:

522. Kot, Chińczyk i mój ojciec, reż. Paco R. Baños, Hiszpania, Portugalia 2019

522 kroki. Tylko na taką odległość oddala się George od swojego mieszkania w Sewilli. Ma agorafobię- boi się otwartych przestrzeni. To jej ukochany kot spowoduje, że dziewczyna wyruszy w prawdziwą podróż. Ciepła komedia drogi. W roli głównej dwukrotna laureatka Goya Award Natalia de Molina.

Biały wąż, reż. Ji Zhao, Amp Wong, Chiny 2019

Blanca żali się siostrze, że medytuje już 500 lat i wciąż nie może osiągnąć oświecenia. Animacja zainspirowana ponadtysiącletnią chińską „Legendą o Białym Wężu”. Hołd złożony klasycznej opowieści w nowoczesnym, porywającym wydaniu.

II reż. Vlada Senkova, Białoruś 2019

Zwykłe życie 16-latków w białoruskiej szkole. Pewnego dnia wszystko się zmienia. Szokujące wydarzenie sprawia, że na światło dzienne wychodzą obawy, uprzedzenia i nienawiść do tych, którzy nie są tacy jak wszyscy.

Jestem REN, reż. Piotr Ryczko, Polska 2019

Pozornie szczęśliwe życie pewnej rodziny ulega zmianie, kiedy matka oświadcza, że jest androidem. Thriller science-fiction z Martą Król, Marietą Żukowską i Januszem Chabiorem.

Leif na żywo – Vol. 2, reż. Christian Klandt, Niemcy 2019

Opowiedziana z uśmiechem historia barmanki i jej gości. Filmowy list miłosny do muzyki i tego jednego baru tuż za rogiem, który wszyscy znają. Tego domu z dala od domu, gdzie możesz być tym, kim jesteś.

Najlepszy reżyser, reż. Zui Jia Dao Yan, Xian Zhang, Chiny 2019

Młoda para odnoszących w Pekinie zawodowe sukcesy ludzi chce wziąć szybki ślub. Rodzina upiera się przy zorganizowaniu tradycyjnych chińskich zaślubin. Zaczyna się droga przez mękę. Chińska czarna komedia.

Patrz, jak zabijam, reż. Tyrone Acierto, Filipiny 2019

Wciągająca historia kontraktowej zabójczyni nakręcona klasyczną kamerą 16 mm. W roli głównej filipińska gwiazda filmowa i telewizyjna Jean Garcia.

Punk na jawie, reż. Jimmy Hendrickx, Belgia, Indonezja 2019

Portret największej społeczności muzułmańskiego punka na świecie. Hybrydowa opowieść łącząca dokument, sztukę wideo i fotografię z baśniowymi tradycjami i współczesną rzeczywistością. Film z niezwykle różnorodną ścieżką dźwiękową: od muzyki punk po tradycyjne indonezyjskie gamelan.

Siedmiu opojów, reż. Sergey Kuznetsov, Rosja, Estonia 2019

Western wywrócony na drugą, nieoczywistą stronę. Siedmiu bohaterów, rower i majaczący w oddali Boski Bar, w którym czeka szczęście, bogactwo, chwała i miłość pięknych kobiet.

Spleceni, reż. Minos Nikolakakis, Grecja, Wielka Brytania 2019

Miejski lekarz przenosi się na wieś. Tam od pierwszego wejrzenia zakochuje się w kobiecie, której skóra przypomina korę drzewa. To spotkanie odmieni go na zawsze. Mistyczny debiut inspirowany greckimi i bałkańskimi legendami.

Stracone wakacje, reż. Thomas Matthews, Michael Kerry Matthews, Stany Zjednoczone 2019.

Szalona, granicząca z absurdem komedia i thriller kryminalny w jednym. Opowieść o rebeliantach, którzy nie chcą dorastać, ale jednocześnie nie są w stanie ruszyć z miejsca. Tytuł filmu nawiązuje do kultowej powieści „Stracony weekend” Charlesa Jacksona.

Wysoki sądzie, reż. Andres Puustusmaa, Estonia, Finlandia 2019

Pewnego dnia Sędzia podejmuje decyzję o wydaniu długiego wyroku więzienia na oskarżoną kobietę. Jej brat nie zgadza się z surową decyzją… Wypełniony czarnym humorem film drogi. Historia o zbrodni i karze.

Zamierzamy Spowodować Chaos, reż. Gio Arlotta, Włochy, Czechy 2019

Dokument o WITCH (We Intend To Cause Havoc/Zamierzamy Spowodować Chaos), najbardziej popularnej grupie lat 70., grającej mieszankę psychodelicznego rocka i afrykańskich rytmów w Zambii oraz o jej charyzmatycznym wokaliście Emanuelu „Jagari” Chanda.

Zgubiłam swoje ciało, reż. Jérémy Clapin , Francja 2019

Odcięta dłoń ucieka z laboratorium. Ma tylko jeden cel; chce wrócić do reszty ciała. Współczesna, miejska bajka o losie i wytrwałości. Luźna adaptacja powieści Guillaume’a Lauranta, współscenarzysty „Amelii” (2001). Animacja nagrodzona na tegorocznym festiwalu w Cannes.

24 września 2019 14:18
[fbcomments]