0

Premiera Mitsubishi Mi-Tech

MI TECH - Concept Mitsubishi
MI TECH – Concept Mitsubishi
fot. MMC

Mitsubishi Motors zaprezentowała w czasie Tokyo Motor Show dwa nowe ekologiczne samochody.

Są to:

  1. MI-Tech – niewielki SUV-a, wyposażony w napęd elektryczny,
  2. Super Height K-Wagon reprezentujący segment Kei-cars [LINK].

Japończycy nazywają je konceptami.
O kierunkach rozwoju firmy mówili przedstawiciele Mitsubishi Motors Corporation.

Takao Kato, dyrektor generalny:

Koncentrujemy się na elektryfikacji, a w szczególności na rozwijaniu technologii hybrydowych pojazdów typu plug-in (PHEV). Będziemy pracować nad rozszerzeniem naszej oferty zelektryfikowanych pojazdów, wprowadzając nowe modele i technologie w ramach w Sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Chcemy, aby w przyszłości firma MMC nadal pozostała liderem w kategorii pojazdów PHEV.

Ashwani Gupta, dyrektor operacyjny:

MMC planuje do 2022 roku wprowadzić jedną z własnych technologii napędów elektrycznych w nowym SUV-ie średniej wielkości i kompaktowym modelu tego segmentu, a także w samochodzie segmentu Kei.
SUPER HEIGHT K-WAGON CONCEPT, stanowi dla MMC wizualizację kolejnej generacji pojazdów segmentu Kei i ma zostać wprowadzony do sprzedaży w Japonii końca obecnego roku podatkowego.

Mitsubishi Mi-Tech Concept

Pojazd został zaprojektowany jako niewielki SUV, wyposażony w napęd elektryczny typu plug-in. Będzie zapewniać niezrównaną przyjemność z jazdy i pewność prowadzenia w każdym terenie i warunkach pogodowych. Jest ucieleśnieniem przewodniego hasła MMC Drive Your Ambition (to slogan i komunikat, który sygnalizuje zaangażowanie firmy w wartości i aspiracje kierowców, a także pragnienie poszerzania horyzontów i podejmowania nowych wyzwań). Korzysta on z konstrukcji opartej na lekkim, kompaktowym nadwoziu, z układem napędowym typu PHEV, wykorzystującym czterosilnikowy elektryczny system 4WD oraz zaawansowane systemy wspomagające kierowcę i dbające o bezpieczeństwo bierne i czynne.

Litera „M” w nazwie “MI-TECH” oznacza Mitsubishi, natomiast „I” symbolizuje inteligencję (Intelligent), pomysłowość (Ingenious) i inspirację (Inspired). „Tech” to skrót od technologii, który odnosi się do wielu zaawansowanych technicznie rozwiązań technologicznych, wprowadzonych przez MMC w tym modelu.

  • Dynamiczny projekt typu buggy
    Zgodnie z koncepcją „zachęcania kierowcy do przygody”, MI-TECH CONCEPT ma być dynamicznym pojazdem typu buggy, który ucieleśnia ducha Mitsubishi.
    Dynamika, charakterystyczna dla pojazdu elektrycznego, wyraża się w jasnoniebieskim lakierze nadwozia i elementach w kolorze miedzi na osłonie silnika, nadkolach oraz we wnętrzu pojazdu.
    W przedniej partii samochodu zastosowano najnowszą wersję koncepcji wzorniczej “Dynamic Shield” (dynamicznej tarczy). Z jednej strony wykorzystuje ona satynowany kolor na środku kratki wlotowej powierza, a z drugiej poprzez elementy w kolorze miedzi, podkreśla wyrazisty charakter pojazdu elektrycznego. Reflektory w kształcie litery „T” mają jeszcze bardziej podkreślać rzucające się w oczy linie nadwozia.
    W dolnej części przedniego zderzaka umieszczono po obu stronach aluminiową osłonę ochronną, centralną część pozostawiając dla kraty wlotu powietrza.
    Sięgające wysoko błotniki i opony o dużym rozmiarze sugerują sprawność i potęgę SUV-a, a także stabilność w terenie. Nadwozie emanuje siłą i majestatycznością dzięki poszyciu karoserii, przypominającemu wyrzeźbioną sztabę metalu, ciętego maszynowo z jednego bloku. Stopnie na uformowanych w ten sposób bokach stanowią kompromis wzornictwa z funkcjonalnością.
    Tył zaprojektowano odważnie, uzyskując sześciokątną formę, rzeźbioną w jednolitej bryle, co ma podkreślać solidność SUV-a. Tylna lampa w kształcie litery T wykorzystuje motyw znany z przedniego reflektora.
    Wewnątrz, obsługę ułatwiają pozioma deska rozdzielcza i wzornictwo podporządkowane funkcjonalności. Poziomy motyw wzorniczy podkreślają dodatkowo miedziane listwy na kokpicie i kierownicy. Na konsoli środkowej, eksploatującej horyzontalny motyw, znalazły się przełączniki w kształcie klawiatury, a sąsiadujący z nimi uchwyt spełnia funkcję podpory dla ręki, ułatwiając obsługę klawiszy. Ich funkcje są prezentowane w prosty, ułatwiający percepcję sposób, a w identyfikacji pomaga także zmysł dotyku.
    MMC stara się w swoich projektach zapewniać kierowcy łatwą, bezstresową obsługę. Na przedniej szybie wyświetlane są wszystkie istotne informacje o działaniu samochodu, lokalizacja w terenie i optymalna droga do celu.
  • Lekki, kompaktowy układ napędowy PHEV
    W nowym układzie napędowym PHEV, zamiast tradycyjnego, tłokowego silnika benzynowego, jako generator-silnik zastosowano lekką, kompaktową turbinę gazową. Sięgnięcie po taką technologię w układzie napędowym PHEV modelu koncepcyjnego małego SUV-a podyktował wzrost świadomości ekologicznej i tendencja do zmniejszania jednostek napędowych. Turbina gazowa jako generator-silnik osiąga wysoką moc maksymalną przy niewielkich rozmiarach i wadze.
    Kolejną zaletą turbiny gazowej jest możliwość stosowania do jej zasilania różnych paliw, takich jak olej napędowy, nafta i alkohol, dostępnych w różnych regionach świata. Ponadto, jest nie tylko wydajna energetycznie, ale również przyjazna dla środowiska, ze względu na niewielką emisję.
  • Układ elektrycznego napędu na wszystkie koła
    MMC z dumą zastosowało zintegrowany system kontroli dynamiki w układzie S-AWC*4, z czterosilnikowym układem napędu na obie osie i aktywną, dwusilnikową kontrolą znoszenia (AYC)*5 dla każdej z osi. Elektryczne zaciski hamulcowe wpłynęły na szybkość reakcji układu hamulcowego, co ma przełożenie na precyzję sterowania i siłę hamowania wszystkich czterech kół, zapewniając jednocześnie radykalną poprawę w zakresie zwrotności i przyczepności. Podczas jazdy w terenie, kiedy dwa koła tracą trakcję, możliwość rozdziału i przeniesienia optymalnego momentu napędowego na dwa koła pozostające nadal na ziemi, zapewnia kontynuowanie jazdy. W ten sposób MMC gwarantuje bezpieczną podróż w każdych warunkach, kierowca odczuje to zarówno podczas codziennych dojazdów, jak i pokonywania bezdroży. Samochód jednocześnie pozwala na ekscytujące nieznane wcześniej wrażenia, takie jak zawracanie w miejscu dzięki możliwości przeciwbieżnego napędzania lewych i prawych kół.
  • Systemy bezpieczeństwa aktywnego i zapobiegania wypadkom
    Pojazd jest wyposażony w interfejs człowiek-maszyna (HMI), który wyświetla na przedniej szybie wiele przydatnych informacji oraz uzyskiwane przez zaawansowane układy optyczne hologramy rozszerzonej rzeczywistości. Dzięki pokazanym na przedniej szybie w formie rozszerzonej rzeczywistości informacjom o warunkach drogowych, otoczeniu i elementach ruchu, kierowcy mogą podejmować trafne decyzje, nawet przy słabej widoczności.

Dzięki rozszerzonemu pakietowi systemów wspomagających kierowcę MI-PILOT nowej generacji pojazd oferuje wsparcie kierowcy nie tylko podczas podróży po autostradach i zwykłych ulicach, ale także jazdy po drogach nieutwardzonych.

MI-Tech Mitsubishi

 

Zobacz model koncepcyjny Mitsubishi Super Height K-Wagon

  • Litera „M” w nazwie “MI-TECH” oznacza Mitsubishi, natomiast „I” symbolizuje inteligencję (Intelligent), pomysłowość (Ingenious) i inspirację (Inspired). „Tech” to skrót od technologii, który odnosi się do wielu zaawansowanych technicznie rozwiązań technologicznych, wprowadzonych przez MMC w tym modelu.
  • Drive your Ambition” to slogan koncernu MMC i komunikat, który sygnalizuje zaangażowanie firmy w wartości i aspiracje kierowców, a także pragnienie poszerzania horyzontów i podejmowania nowych wyzwań.Napęd (S-AWC) na cztery koła opracowany przez Mitsubishi.
  • Aktywna Kontrola Znoszenia. System, który kontroluje podział momentu i siłę hamowania między kołami z prawej i lewej strony, by reakcje pojazdu wiernie, a przy tym bezpiecznie odzwierciedlały zamiary kierowcy. Korzysta przy tym z informacji na temat kąta skrętu kierownicy, stopnia znoszenia, wielkości momentu napędowego, ciśnienia hamowania, prędkości kół i innych danych, aby dokładnie określić zamiary kierowcy i zachowanie pojazdu.
  • WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), to cykl pomiarowy opracowany do pomiaru zużycia paliwa, poboru energii, zasięgu i emisji spalin w warunkach jazdy miejskiej, pozamiejskiej, na autostradzie w uśrednionym czasie przy różnych stylach użytkowania pojazdu.
  • System stabilizacji toru jazdy zmniejsza niestabilność zachowania pojazdu pojawiającą się na śliskich nawierzchniach lub wynikającą z nagłych działań kierowcy.
29 października 2019 08:26
[fbcomments]