ArtPark 2015 Koniec i Początek

ArtPark 2015
Alicja Majewska i Włodzimierz Korcz – Koniec i Początek
fot. D.Kotowski

Skończyły się wakacje i wraz nimi niestety zakończył się ArtPark.

Dom Kultury Śródmieście zdążył już podsumować miesieczny prawie festiwal, który jak się okazało odwiedziło prawie 25 tysięcy widzów i uczestników-jako ze ArtPark to nie tylko koncerty ale też warsztaty w ramach Porannej Strefy Artystycznej.
Spory sukces.

Ostatni dzień Artparku tj. koncert Alicji Majewskiej i Włodzimierza Korcza przyciągnął do Parku Rydza-Śmigłego ponad 2000 słuchaczy.

Ostatniego tygodnia wystąpili w kolejności:

Ryczytal paraliryczny

GM1_1885

wyst.: Sławek „Słowik” Kaczmarek (kabaret Made in China),
Piotrek Spychała (zespół Żarówki), Stasiu Zimniewicz (conga, udu, przeszkadzajki),
Eugeniusz „Żenia” Betliński (gitara basowa, kontrabas), Michał Maliński (perkusja)
„Ryczytal Paraliryczny” to koncert liryczno-humorystyczny stworzony na podstawie montażu słowno-muzycznego zbliżonego do klasycznego recitalu autorskiego. Bawimy się tą konwencją, wzruszając, śmiesząc, skłaniając do refleksji. Mówimy poważnie o życiu, potem naigrawamy się z jego naiwności, by na koniec wzruszyć tekstem osobistym. Śmieszymy, tumanimy, bawimy i wzruszamy, bywa, że do łez. Utwory piosenkowe przeplatamy dialogiem ze sobą nawzajem, z publicznością, albo z… Wszechobecnym Bytem. Piosenki liryczne i sentymentalne obok radosnych wygłupów tworzą całość związaną żywym słowem. Nie zdarza się dwa razy takie samo wykonanie tego koncertu. Winę może  ponosić  słaba pamięć wykonawców :)

Tribute to Nalepa

GM1_2314
Tribute to Nalepa „Tribute to Tadeusz Nalepa”, koncert
wyst.: Marcin Kołdra (gitara, wokal), Dominik Jędrzejczyk (perkusja), Paweł Wolski-Rzewuski (gitara basowa), Marcin Korzeniewski (instrumenty klawiszowe) oraz gościnnie Jerzy Styczyński (gitara)

„Tribute to Nalepa” to projekt stworzony w hołdzie dla spuścizny Tadeusza Nalepy – gitarzysty, kompozytora, wokalisty, harmonijkarza i autora tekstów, założyciela grupy Breakout. Pomysłodawcą tego przedsięwzięcia jest znakomity polski gitarzysta oraz wokalista bluesowy Marcin Kołdra. W projekcie biorą udział muzycy mający na koncie współpracę z zespołami/artystami: Harlem, Markiem Tymkoffem, Sto%, Krzysztofem Jarym Jaryczewskim, Hetmanem, Jerzym Styczyńskim, Macćkiem Balcarem, Leszkiem Cichońskim i wieloma innymi. Podczas występu zostaną wykonane najsłynniejsze utwory Nalepy, takie jak: „ Ten o Tobie film”, „Kiedy byłem małym chłopcem”, „Nocą puka ktoś”, „Dbaj o miłość” i wiele innych. W kilku utworach zagra gościnnie legendarny gitarzysta zespołu Dżem – Jerzy Styczyński.

Anna Sroka-Hryń 

GM1_2578
Anna Sroka-Hryń „Vintage”, koncert piosenek przedwojennych
wyst.: Anna Sroka-Hryń (wokal), Urszula Borkowska (fortepian),
Marcin Świderski (saksofony, flet), Konrad Kubicki (kontrabas), Marcin Słomiński (perkusja)

Wędrówka przez lata 20. i 30. ubiegłego wieku z piosenkami Jerzego Petersburskiego, Henryka Warsa, Hanki Ordonówny, Adama Astora.

Magda Brudzińska Klezmer Trio

GM1_2798
Magda Brudzińska Klezmer Trio „Najpiękniejsze pieśni żydowskie”, koncert
wyst.: Magda Brudzińska (wokal, altówka), Jacek Kopiec (akordeon), Piotr Południak (kontrabas)
GM1_2875
Magda Brudzińska Klezmer Trio to zespół wykonujący wokalno-instrumentalną muzykę klezmerską inspirowaną muzyką tradycyjną Żydów Aszkenazyjskich, a także folku Europy Centralnej i Bałkanów. Zespół czerpie z tradycyjnych melodii, łącząc je ze współczesnymi tradycjami wykonawczymi i nowoczesnymi brzmieniami. 

Trio tworzą klasycznie wykształceni, zawodowi muzycy, gwarantujący najwyższy poziom wykonania. Zespół swoje brzmienie zawdzięcza również niezwykłej niskiej, oryginalnej i ciepłej barwie głosu wokalistki, śpiewającej piosenki w języku jidysz, serbskim, macedońskim, romskim i polskim. W repertuarze tria znajduje się 60 pieśni, piosenek i utworów instrumentalnych . Koncert „Najpiękniejsze pieśni żydowskie” to wybór najpiękniejszych i najbardziej znanych melodii żydowskich w jidysz, po polsku i po angielsku, w świeżych, pełnych elementów jazzu, klasyki, bluesa i folku aranżacjach.

Bubliczki Cashubian Brass Banda

DSC_8501
Bubliczki Cashubian Brass Banda, koncert folkowy
wyst.: Mateusz Czarnowski (syntezator marszczony, gardło główne), Michał Czarnowski (złóbcoki, sztućce, gardło pomocnicze), Marek Kubiszyn (róg pasterski), Krzysztof Kowalczyk (kij, sexysaxo), Piotr Bruski (prostopadłościan, blachy), Artur Pacak (złóbcok wielki), Fabian Kubiszyn (suwak)
 
DSC_8292
Bubliczki  to grupa siedmiu młodych, niezwykle zdolnych muzyków wywodzących się z Brus (Kaszuby) i Szczecina. Ich muzyka to doskonała mikstura muzyki folkowej, z głębokimi korzeniami w Polsce, z inspiracjami zaczerpniętymi z muzyki wywodzącej się z Półwyspu Bałkańskiego.
 
DSC_8295 
Zespół ten debiutował albumem „Opaa!” w roku 2010; wcześniej uzyskał rozgłos, zdobywając nagrody na folkowych festiwalach w naszym kraju: Nowa Tradycja 2009 – festiwalu Polskiego Radia (pierwsze miejsce) i VIII Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki Górskiej i Folkowej (również pierwsze miejsce). Bubliczki wystąpiły także w poprzedniej edycji programu Must Be The Music, dzięki swojej charyzmie i wyśmienitej grze dotarły aż do półfinału.

Ich drugi, studyjny album „Trubalkan” ukazał się nakładem Dobrzewiesz Nagrania we wrześniu 2014 roku. Kompozytorem muzyki do całego albumu jest Mateusz Czarnowski, lider zespołu. W albumie pojawią się utwory zaśpiewane w języku kaszubskim i polskim. Część z nich wywodzi się z muzyki ludowej, pozostałą część napisał dla zespołu frontman ekipy Chorzy na Odrę – Olek Różanek.

KONCERT NA KONIEC I POCZĄTEK

Alicja Majewska & Włodzimierz Korcz NA ZAKOŃCZENIE ARTPARKU I ROZPOCZĘCIE DNI ŚRÓDMIEŚCIA

DSC_8721wyst.: Alicja Majewska (wokal), Włodzimierz Korcz (piano) z towarzyszeniem „Opera Quartet” Warszawskiej Opery Kameralnej w składzie: Michał Lisiewicz (I skrzypce), Sławomir Talacha (II skrzypce), Elżbieta Porębska (altówka), Marta Ziarko-Wiśniewska (wiolonczela)
DSC_8545Alicja Majewska – piosenkarka. Absolwentka Wydziału Psychologii i Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego. Od 1971 roku śpiewała w zespole Partita. W 1974 roku rozpoczęła karierę solowąi zaprezentowała się szerszej publiczności w programie telewizyjnym złożonym z piosenek Hanki Ordonówny „Miłość ci wszystko wybaczy”. Dzięki temu występowi została zauważona przez środowisko, a także przez Mariusza Waltera, który zaproponował jej przygotowanie programu w stylistyce retro dla Studia 2. Do 1977 roku była związana z Teatrem na Targówku w Warszawie. Na lekcje śpiewu uczęszczała do prof. Olgi Łady.
 
fot. mat. promocyjny Wykonawcy
 
Koncertowała w wielu krajach Europy, Azji, a także w ośrodkach polonijnych USA, Kanady i Australii. Wylansowała szereg przebojów, m.in. „Jeszcze się tam żagiel bieli”, „Odkryjemy miłość nieznaną”, „Być kobietą”, „To nie sztuka wybudować nowy dom”. Wielokrotnie nagradzana na Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Dokonała wielu nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia i płytowych. Śpiewa teksty znakomitych autorów – głównie Wojciecha Młynarskiego.DSC_8711 Na stałe współpracuje z kompozytorem i pianistą Włodzimierzem Korczem, autorem muzyki większości jej piosenek.
 

Ostatni koncert nazwany został Koncertem na Koniec i Początek gdyż kończąc festiwal w parku Rydza inaugurował jednocześnie Dni Śródmieścia, w których to organizację DKŚ jest mocno zaanagażowany (trwają i trwać będą jeszcze tydzień). 13 sierpnia odbędzie się Świeto Skarpy będące finałem w/w imprezy. Zapraszamy na Foksal!

Więcej informacji u źródła: ArtPark oraz Dom Kultury Śródmieście

Wsparcie techniczne:

  • Nikon D610.
7 września 2015 22:39