Kolumna z ogromną tarczą TBM do drążenia tunelu drogi S19 na Podkarpaciu zgodnie z planem przejechała dziś w nocy przez Warszawę.
To rekordowa operacja transportowa na polskich drogach.
Przewóz maszyny typu TBM, służącej do wiercenia tuneli, z Opola przez Gliwice i Warszawę na budowę trasy S19, w okolice Rzeszowa.
Najcięższe zestawy z omawianego konwoju ważą około 500 ton.
Przewożona maszyna ma 112 metrów długości.
Tarczą wiercąca ma szerokość 15,2 metra.
Cały transport składa się z czternastu zestawów transportowych podzielonych na trzy konwoje. Do przewozu największych elementów wykorzystane zostały zestawy o wymiarach: szerokość 9 m, długość 74 m i waga ok. 260 ton, co łącznie z ładunkiem wynosi 500 ton.
Zestaw składa się z ciągnika balastowego ciągnącego zestaw, dwóch wielkich platform i drugiego ciągnika balastowego – pchającego, który zamyka zestaw. Pozostałe transporty (składające się z jednego ciągnika i platformy) będą szerokości od 6 do 8 m i długości 35-40 m.
Cały „peleton” liczy ok. 4,5 km długości.
Czas przejazdu w danym punkcie między pierwszym i ostatnim zestawem będzie wynosił około pół godziny.
Transport porusza się z prędkością 10 km/h.
Fotoreportaż
Marcina Banaszkiewicza
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
- Transport tarczy TBM
Film w nocnego przejazdu trasą S2