Znakomity węgierski kryminał – porywający realizacyjnie i wciągający w historię głównej bohaterki.
Policjantka, najlepszy oficer śledczy w wydziale, po tragicznej śmierci męża nie może dojść do siebie. Lęki uniemożliwiają jej obecność na miejscu zbrodni. Z samych zdjęć potrafi jednak wydedukować więcej niż wszyscy policjanci na posterunku. Wietrzy więc spisek tajemniczego mordercy pozorującego samobójstwa. Nikt jej nie chce wierzyć, szczególnie że zbliżają się wybory (jak w Polsce) i trzeba sukcesów, a nie rozgrzebanych śledztw.
Ukazana rzeczywistość stoi na głowie, co pokazują już pierwsze sceny zapowiadające wydarzenia. Kamera celowo odwraca perspektywę, w zachwycający sposób wprowadzając widza w mroczny świat morderstw. Faktycznie wszystko tutaj finalnie okaże się na odwrót niż w punkcie wyjścia fabuły. Mroczna atmosfera wchłania w klimat filmu, a problemy policjantki wciągają angażując widza. Powoli intryga się rozwija, a kryminalna intuicja bohaterki przynosi niespodziewane zwroty akcji. Wydarzenia z jej życia zaczynają się zazębiać, co jeszcze bardziej integruje widza z filmowymi wydarzeniami.
Film utrzymuje klimat przypominający zimne, kojarzące się ze Skandynawią kryminały. Jednak polski widz szybko dostrzeże elementy związane z rzeczywistością krajów byłego bloku komunistycznego.
Znakomicie jak na drugi film pełnometrażowy młodego reżysera Károly Ujj Mészárosa wygląda realizacja. Duże doświadczenie z produkcji krótkometrażowych procentuje dynamicznym montażem, wyrazistym dźwiękiem, wręcz teledyskowym tempem scen sensacyjnych. Dobrze wychodzą jednak także sceny bardziej kameralne, bo w pewnym momencie na plan pierwszy wychodzi temat wychowawczy wprowadzając do kryminału elementy dramatu rodzinnego. Węgierski reżyser bardzo umiejętnie balansuje w tych tematach utrzymując szybkie tempo wydarzeń – akcja posuwa się do przodu, nie ma miejsca na zwalnianie tempa. Prawie dwie godziny szalonego śledztwa kryminalnego.
Pochwalić należy także pomysł na polski tytuł filmu.
Do obejrzenia w ramach Sekcji Konkurs 1-2 (pierwsze filmy reżyserskie) Warszawskiego Festiwalu Filmowego we wtorek 16 października o godz. 13:30 w Kinotece.